Ketä ehdokasta aiot äänestää eduskuntavaaleissa 2015?

  • 9 799
  • 79
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
En tiedä vielä ketä äänestän, mutta olen laajentanut puoluelistaa Kokoomuksesta Keskustaan. Näistä kahdesta sitten sopivin nimi, joka kannattaa Natoon liittymistä (tai vaihtoehtoisesti EU:n yhteisteen sotilasliittoon) ja ydinvoimaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
En tiedä vielä ketä äänestän, mutta olen laajentanut puoluelistaa Kokoomuksesta Keskustaan. Näistä kahdesta sitten sopivin nimi, joka kannattaa Natoon liittymistä (tai vaihtoehtoisesti EU:n yhteisteen sotilasliittoon) ja ydinvoimaa.

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta Keskusta puolueena tulee olemaan Nato-vastainen joka tapauksessa.
Vaalipäivään, tai siis eduskuntaryhmän kokoontumiseen asti, yksittäinen ehdokas voi ollakin Nato-kannattaja.
Sen jälkeen ammutaan rivit suoriksi seuraavan neljän vuoden ajaksi.
Siis mikäli hallitus ei kaadu ja eiväthän ne nykyään näytä kaatuvan vaikka syytä olisi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta Keskusta puolueena tulee olemaan Nato-vastainen joka tapauksessa.
Vaalipäivään, tai siis eduskuntaryhmän kokoontumiseen asti, yksittäinen ehdokas voi ollakin Nato-kannattaja.
Sen jälkeen ammutaan rivit suoriksi seuraavan neljän vuoden ajaksi.
Siis mikäli hallitus ei kaadu ja eiväthän ne nykyään näytä kaatuvan vaikka syytä olisi.

Minä tuota vähän arvelinkin, en ole tutustunut hirveän tarkkaan ehdokkaisiin vielä, mutta aina sieltä löytyy vastarannankiiskiä, jotka melkein puhuvat puolueen vastaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Annan ääneni todennäköisimmin joko Antero Vartialle (vihr.) tai Jaana Pelkoselle (kok.). Fiksuja, nuoria ja arvoliberaaleja vaikuttajia, joiden tärkeimpiin teemoihin kuuluu työn kannattavuuden parantaminen. Vartia sitten vähän vihreämmin linjoin.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Annan ääneni todennäköisimmin joko Antero Vartialle (vihr.) tai Jaana Pelkoselle (kok.). Fiksuja, nuoria ja arvoliberaaleja vaikuttajia, joiden tärkeimpiin teemoihin kuuluu työn kannattavuuden parantaminen. Vartia sitten vähän vihreämmin linjoin.

Vartialle tuli jo annettua ääni. Hänellä realistinen maailmankatsomus, vahva yrittäjäkokemus ja talousosaaminen sekä halu luoda Helsinkiin parempaa, kansainvälisempää kulttuuria. Aikaisemmin olen äänestänyt Sampo Terhoa, mutta koska hän on varma läpimenijä Helsingissä niin tuetaan tällä kertaa vihreämpiä arvoja.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Korpikoskea äänestin. Taustaltaan hyvin erilainen kaveri kuin itse olen, mutta mielipiteet kokolailla järkeviä ja tolkku kaveri kyseessä. Toivottavasti yllätetään ja tuplataan puolueen paikat vaalipiirissä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Vartialle tuli jo annettua ääni. Hänellä realistinen maailmankatsomus, vahva yrittäjäkokemus ja talousosaaminen sekä halu luoda Helsinkiin parempaa, kansainvälisempää kulttuuria. Aikaisemmin olen äänestänyt Sampo Terhoa, mutta koska hän on varma läpimenijä Helsingissä niin tuetaan tällä kertaa vihreämpiä arvoja.

Tuostahan saa käsityksen, että olet aikaisemmin äänestänyt PerSuja ja nyt vihreitä? Sehän on suurempi loikkaus kuin loikkaus kokoomuksesta vasemmistoliiton kannattajaksi. On vissiin vähän mieli muuttunut.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Tuostahan saa käsityksen, että olet aikaisemmin äänestänyt PerSuja ja nyt vihreitä? Sehän on suurempi loikkaus kuin loikkaus kokoomuksesta vasemmistoliiton kannattajaksi. On vissiin vähän mieli muuttunut.

Myönnän kyllä, että mieli on muuttunut niistä 6 vuoden takaisista eurovaaleista, jolloin äänestin Terhoa. Äänestin viime eurovaaleissa vasureita, ja nyt tosiaan ääneni menee Vartialle.

Itse olen kiinnostunut enemmän henkilöstä kuin puolueesta. On monia asioita, joista olen eri mieltä vihreiden politiikassa, kuten vaikkapa heidän totaalikieltäytyminen ydinvoimasta yleensä mutta on siellä puolueessa niitä, joille se ei ole täysin punainen vaate, kuten Vartia. http://www.radiorock.fi/media/id/2030179
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todennäköisesti äänestän jotain pientä naposteltavaa, tv-sarjoja, NHL:ää tai nettipokeria. Muutaman vaalikoneen olen tehnyt ja sieltä löytyisi eräs ehdokas, jonka puolittain tunnenkin. Mutta näin tämän pösilön yksi päivä ruokalan edessä promoamassa ja vastailemassa "asiantuntevasti" ympärillä pörräävien ihmisten uteluihin ärsyttävä virne kasvoillaan. Ei vittu, en pysty.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En aio äänestää ketään, sillä kävin jo antamassa ääneni.

Taitaa olla sikäli poikkeuksellinen tilanne, että muistaakseni ekaa kerta eduskuntavaaleissa ehdokkaallani on ainakin teoreettiset mahdollisuudet päästä taloon. Tämä lähinnä vaalipiirin kasvamisen ansiosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kokoomukselle taitaa ääni lävähtää ekaa kertaa. Ehdokaskin on melko varma, muttei aivan sinetöity. Vaalipäivänä käyn piirtelemässä numeroa lappuun.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Ei ole löytynyt persuista sopivaa ehdokasta, ainakaan vielä.
Kattelin ylestä hjalliksen 4min haastattelun ja vakuutti kyllä mut vastauksillaan. Ehkä äänestänkin sit kokoomusta ja hjalmaria
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Valitettavasti Soini ei saanut ääntäni, koska hän ei ole Stadin listoilla. Kukaan muu persu ei olisi ansainnut ääntäni, joten jouduin rustaamaan äänestyslappuun Paula Lehtomäen nimen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minun ehdokkaakseni valikoitui Varsinais-Suomen vaalipiirissä Kokoomuksen Ossi Nikula. Tärkeimmissä kohdissa ajatukset jaetaan kaikkein parhaiten. Esimerkiksi Natoon liittymisestä ei missään nimessä tule järjestää kansanäänestystä, koska meillä ei siitä riittävästi tietoa ole. Ydinvoimalle iso plussa ja alkoholipolitiikalle pieni, koska ei niin merkittävä asia ole itselleni. Lisäksi arvostan rehellistä mielipidettä kokonaan asutusta Suomesta. Se ei ole järkevää.
Suurimmat erot tulivat koululuokkien ryhmäkokojen suhteen, kauppojen aukiolon ja perustulon suhteen. Viimeksi mainittu oli ainoa pitkä miinus. Kokonaisuutena paras ehdokas minulle ja näin Kokoomusta tullaan äänestämään ties monettako kertaa peräkkäin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kansanäänestys natosta ei ole minun mielestäni tietokysymys vaan enemmänkin periaatekysymys. Eli tärkein vastaus kansalta mitä halutaan tietää on se, että halutaanko säilyä edelleen sotilaallisesti liittoutumattomana jos Ruotsi yhteistyötä ei huomioida. Sitten päättäjät tekisivät tuloksesta omat johtopäätöksensä ja laskisivat itse olisiko Nato kannattava vaihtoehto.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kokoomus ja Vaasan vaalipiirissä 95, Marko Heinonen.
Edit: Lähinnä koska vahvasti urheilumies ja ollut vaikuttamassa uuden jalkapallostadion läpivientiä, sekä toivon mukaan vielä tulevan palloiluhallinkin taustajoukoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Äänestän Pauli Kiurua. On monissa valtakunnallisesti tärkeissä asioissa samoilla linjoilla kanssani. Vielä tärkeämpiä mulle on maakunnalliset asiat. Pauli Kiuru vastustaa äänekkäästi Tavase-turhaketta, jota ei kannata muut kuin Tavase Oy:n herrat. Ympäristöarvoja esillä pitävä kokoomuslainen eli mulle aivan täydellinen ehdokas. Olen ollut sähköpostivaihdossa kuukausia ja lauantaina tavattiin ja juteltiin ihan kasvokkain. Pirkanmaalaisille siis vinkkinä numero 103. Ja ei kai siitä urheilutaustasta haittaa voi olla ja sen lisäksi Pauli on FM ja MBA eli ei mikään tyhjäpää.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sampo Terho lienee oma valintani, hän taitaa olla puolueensa ns. "asiallisin" ehdokas Helsingissä. Hjallis Harkimo olisi saattanut hyvinkin olla valintani, jos hän olisi Helsingissä ollut ehdolla.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Puoluetta(vasemmisto) lähinnä tulee äänestettyä. Monta hyvää ehdokasta oli mutta tällä kertaa ääneni sai Pia Lohikoski. Tuli yhdessä vaalikoneessa ykköseksi ja toisessa toiseksi niin näillä mennään.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Äänestän Stadissa puolueiden ulkopuolista ehdokasta Jyrki Helmistä (264), jonka tapasin ensimmäisen kerran vuosikymmeniä sitten jengivuosina mustan maijan takapenkillä. Sen jälkeen ollaan oltu frendejä eikä ehkä kaikista asioista samaa mieltä, mutta nyt eduskunta kaipaa kapinaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös