Herätellään hiljainen ketju, nimittäin 2010 tulee olemaan Kornille jonkinnäköinen kulmakivi bändin tulevaisuuden kannalta. Uuden levyn tuottajaksi on saatu maaginen Ross Robinson. Jos nimi ei sano mitään, niin mies on tuottanut mm. Kornin 2 ensimmäistä albumia, Sepulturan Rootsin, Slipknotin debyytin ja Iowan. 2 viimeisintä albumia ovat olleet täynnä elektro-vaikutteita ja koskettimia, kun taas tuleva levy tulee olemaan raaka, Täysin kitaroihin, bassoihin ja rumpuihin perustuva raaka albumi. Albumi nauhoitettiin tietysti analogisesti ilman pro-toolseja ja sun muita nykyajan apuvälineitä. Tulevaa Korn III-albumia ollaan hypetetty monissa arvostetuissa musiikkimedioissa vuoden odotetuimpien levyjen joukossa.
Uudesta rumpalista myös hieman. Mielestäni Ray Luzier on ehdottomasti parasta mitä Kornille tapahtui sitten Ross Robinsonin löytämisen jälkeen. Hänen vivahteikas ja oikein painotettu soittaminen kuulostaa erehdyttävästi Silverialta, mutta silti siinä on jotain omaa, mikä tuo bändin vanhoihinkin biiseihin uusia ulottuvuuksia. Joey Jordisonin lainaaminen kiertueelle kuulosti lähinnä SlipKornilta, joka ei minua vakuuttanut millään tavalla.
Sitten hieman 2010 rundaamisesta. Kiertue on alkamassa tammikuun lopussa Etelä-Ameriikasta, sitten jenkkilän hallikiertue alkukeväästä, ja toivottavasti huhuttu Euroopan festarikiertue kesällä. Oikeastaan kiertue alkaa muotoutua samanlaiseksi kuten viime kesän kiertue, eli osa jenkeistä kierretään ensin, sitten täysimittainen European leg, sitten loput jenkeistä.
Itse odotan uutta albumia kuin kuuta nousevaa. Olen pitänyt viimeisimmästä Untitledistä kovasti, kun taas SYOTOS ei ole iskenyt missään vaiheessa. Kornin paluu juurille-teema floppasi 2004 Take A Look in the Mirrorin myötä, ja bändin suosio suuntasi laskuun ja konsertteja jouduttiin siirtämään jenkeissä pienemmille paikoille. Mutta kun peräsimeen saatiin niin sanottu Nu-metallin luoja Robinson, ei levy vaan yksinkertaisesti voi flopata.