Keskustelua dance-musiikista ja -tapahtumista

  • 282 794
  • 1 523

tutzba

Jäsen
Harmittaa ja kovasti. Aikoinaan törmäsin hyvään dance-versioon Samba de Janeiro -biisistä, mutta nyt en löydä sitä mistään. Hyvin pitkälti samanlainen kuin Phantastiquen, mutta kun tuossa biisissä alkaa kohdasta 0.49 tylsä ja täysin mitäänsanomaton bassokuvio, alkaa minun ihastuksessani täysin samassa kohdassa kahden erikorkuisen basson vuorokuvio. Ei saatana, mistä sen löytää!

Bassokuvio menee muuten samalla rytmillä kuin R.I.O - De Janeiro -biisin alku, mutta tuo kappale se ei siis ole.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pari kipaletta, vanhaa settiä mutta herättelee näin kevään kynnyksellä horroksesta. DJ Marco Polo-Inside to outside. Tuo oli paras versio minkä löysin juutuubista. Itselläni koneella huomattavasti parempi ja nopeampi versio kyseisestä biisistä.
Ei tuo mielestäni Lady Violetin versiota voita. Alkuperäinen on toki kasaritähden Limahlin tekele.

Olen pitkään yrittänyt etsiä ysäridance versiota 'Somebody's Watching Me' -biisistä. Nainen laulaa tuon version. Mulla oli se biisi joskus enoni vääsämällä c-kasetilla. Muistaakseni koneen kätköissä on noin 30 sekunnin mittainen pätkäkin siitä. Voisin laittaa jonnekin esille kunhan löydän sen jostain. Ilmeisesti kuitenkin aika harvinainen biisi...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Et varmaankaan kuitenkaan tarkoita Dj Bobon Somebody Dance With Me:tä?
En tietenkään. Kyllähän minä tuollaisen klassikon muistan. Taidanpa muuten mennä juuri nyt kuuntelemaan tuon joten kiitoksia linkistä.

Edit: Huvikseni aloin vaihteeksi etsimään. Jumaleissön Sherlock! Kyseessä oli vuodelta 1994 italodancea esittäjänä poppoo nimeltä Kangaroo. En ollut etsinytkään tätä very on off kuin ehkä jostain vuodesta 2002. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 
Viimeksi muokattu:

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun tuota erästä biisiä etsin, niin koin tarpeelliseksi upata sen youtubeen.
Kangaroo - Somebody's Watching Me

PP:n arvostus senkuin nousee silmissä. Hyvää settiä! Ja mukavaa, että löytösi viitsit uppia juutuupiin. Biisin alusta muuten kuulee heti, että nyt painutaan synkälle seitkyt luvulle. No ehkei nyt sentään niin kauas mutta ei mene kauas. Toki hyvää settiä.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Harmittaa ja kovasti. Aikoinaan törmäsin hyvään dance-versioon Samba de Janeiro -biisistä, mutta nyt en löydä sitä mistään. Hyvin pitkälti samanlainen kuin Phantastiquen, mutta kun tuossa biisissä alkaa kohdasta 0.49 tylsä ja täysin mitäänsanomaton bassokuvio, alkaa minun ihastuksessani täysin samassa kohdassa kahden erikorkuisen basson vuorokuvio. Ei saatana, mistä sen löytää!

Bassokuvio menee muuten samalla rytmillä kuin R.I.O - De Janeiro -biisin alku, mutta tuo kappale se ei siis ole.

Ethän etsi tätä? Bellini - Samba De Janeiro
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Yllättävän pitkä ketju tämä "Hyviä dance-piisejä"...

Niin, "Osaavia metallibändejä" kun ei kauheasti ole.

Lady GaGan uusi Lovegame -single jatkaa tutulla linjalla. Ei iske yhtä kovaa kuin Poker Face, mutta hienoa musiikkia kuitenkin!
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Niin, "Osaavia metallibändejä" kun ei kauheasti ole.

Hauskintahan tässä ketjussa on se, että minä olen tämän aikoinaan avannut... Nykyään taas kirjoittelen juuri "Osaavia metallibändejä" ketjuun, enkä oikeastaan edes kykene kuuntelemaan minkäänlaista tanssimusiikkia :D Niin se maailma muuttuu...
 

tutzba

Jäsen
Aloin miettimään miksei Alex Gaudino ole viime aikoina tehnyt mitään jännää, vaikka onhan häneltä uuttakin materiaalia tullut. Alex Gaudino vs. Jason Rooney - I Love Rock 'n' Roll on toki jo viime vuoden puolelta, mutta enhän minä siihen aiemmin ollut törmännyt. Ihan menevä biisi, vaikkakin hiukan liian monimutkainen joiltakin osin. Kelpaa kuitenkin kuunneltavaksi.

Löytyyhän niitä muitakin helmiä kunhan vaan jaksaa etsiä!

Ralph Falcon - I Need Someone

Simone De Caro & Lollo - Rest

Puhtaan yksinkertainen ja kaunis, ei siihen muuta tarvitakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Arkistojen kätköistä

Kaivelin toisen tietokoneeni musiikkiarkistoa ja sieltähän löytyy mielenkiintoista materiaalia. Muun muassa goa trancea, jota en edes kunnolla muistanut omistavani, heh.. Käytän YouTubea apuna, kun hain vastaavat klassikot sitä kautta ja jaan ilon teidän kanssanne.

Eräs veikeä löytö oli Guru Josh Projectiin liittyvä. DJ Pierro kerkesi käyttämään samaa saksofoni-samplea jo aiemmin! Kuunnelkaa kuinka hemmetin jäätävät naisvokaalit tämä biisi sisältää.

Sitä retrompaa trancea, kas tässä: Aspiral - Heavenly, X-Cabs - Adena, L.S.G. - Fontana ja Globe - Pulse, jonka melodia tuntuu niin tutulta, että veikkaisin Scooterin esmes pöllineen tätä johonkin.

Eikä sovi unohtaa niin hienoja artisteja kuin PPK (I Need Rhythm), K-System (Guardian Angel), Kate Ryan (Only If I) ja DJ Kosmonova (Take Me Away).

Seuraavassa älkää antako nimen hämätä; Vengaboys - Opus 3 in D#, piinkova melodinen tranceralli ilman vokaaleita. Todella laadukasta. YleX:n Peltsi sai omien synttäreidensä kunniaksi viisi vuotta takaperin rouhean dancevetoisen kappaleen. 1974 Peltsi Megamix.

..ja nämä kaikki meinasivat jäädä unholaan!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eräs veikeä löytö oli Guru Josh Projectiin liittyvä. DJ Pierro kerkesi käyttämään samaa saksofoni-samplea jo aiemmin! Kuunnelkaa kuinka hemmetin jäätävät naisvokaalit tämä biisi sisältää.
Alkuperäinen Guru Josh - Infinity on julkaistu jo 1989, eli 7 vuotta ennen tuota DJ Pierroa (jos siis Youtube-linkin sisältämä "original video from 1996" pitää paikkansa). Sittemminhän tuota saksofonimelodiaa on käytetty aika monessakin biisissä, ja uudelleenjulkaistu n. 10 kertaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietyt luurangot sopis jättää kaappiin ikuisiksi ajoiksi pölyttymään.

Juu näin on. Tostahan on jo tehty joku Siperia opettaa -remix vuonna 2000 tai 2001. Mun mielestä tuon kappaleen voisi jo antaa olla.

Seuraavassa älkää antako nimen hämätä; Vengaboys - Opus 3 in D#, piinkova melodinen tranceralli ilman vokaaleita.

Itse asiassa Vengaboysilla on monta kunnon kappaletta, vaikka aikanaan radiossa soitettu paska antaa ryhmästä aivan toisenlaisen kuvan.

Esimerkiksi All night passion on varsin asiallinen. Muistaakseni ekan levyn loppupuolella oli useampi trance-kappale, ja lisäksi joiltain sinkkujulkaisuilta löytyy mahtavia remixejä, joissa on alkuperäisversio muokattu täysin uuteen uskoon.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Esimerkiksi All night passion on varsin asiallinen. Muistaakseni ekan levyn loppupuolella oli useampi trance-kappale, ja lisäksi joiltain sinkkujulkaisuilta löytyy mahtavia remixejä, joissa on alkuperäisversio muokattu täysin uuteen uskoon.


To The Rhythm hurmaa loistavalla kiksuottellaan. Harmittavaa, että ne "singlehitit" tosiaan pilasivat bändin maineen.

Alkuperäinen Guru Josh - Infinity on julkaistu jo 1989, eli 7 vuotta ennen tuota DJ Pierroa (jos siis Youtube-linkin sisältämä "original video from 1996" pitää paikkansa). Sittemminhän tuota saksofonimelodiaa on käytetty aika monessakin biisissä, ja uudelleenjulkaistu n. 10 kertaa.

No löysinhän mää sen vuoden 1989 versionkin. Kiitoksia infosta, tuli taas opittua uutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös