Keskusta

  • 628 711
  • 5 171

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
”En ole laatinut, hyväksynyt tai allekirjoittanut ministeriön ja Tekirin välistä sopimusta tai vastaavaa VM:n kanssa tehtyä sopimusta. En ole tilannut Tekiriltä koskaan mitään. En ole ollut sopimusten yhteyshenkilö. En ole sopinut koulutusten ajankohtia. En ole nähnyt Tekirin laskuja tai niiden erittelyjä enkä ole niitä ministeriössä käsitellyt tai hyväksynyt. Kokonaiskustannus on tullut tietooni vasta viime viikolla. En ole edellyttänyt, että Tekir toteuttaisi koulutuksen, Kulmuni sanoi selvityksessään”


Kulmuni ei tiennyt mistään mitään ja erityisavustaja kaatuu seipääseen. Hänelle varmaan luvattuna jokin hyvä pesti puolueessa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
”En ole laatinut, hyväksynyt tai allekirjoittanut ministeriön ja Tekirin välistä sopimusta tai vastaavaa VM:n kanssa tehtyä sopimusta. En ole tilannut Tekiriltä koskaan mitään. En ole ollut sopimusten yhteyshenkilö. En ole sopinut koulutusten ajankohtia. En ole nähnyt Tekirin laskuja tai niiden erittelyjä enkä ole niitä ministeriössä käsitellyt tai hyväksynyt. Kokonaiskustannus on tullut tietooni vasta viime viikolla. En ole edellyttänyt, että Tekir toteuttaisi koulutuksen, Kulmuni sanoi selvityksessään”


Kulmuni ei tiennyt mistään mitään ja erityisavustaja kaatuu seipääseen. Hänelle varmaan luvattuna jokin hyvä pesti puolueessa.
Mä, perinteisenä anti-kepulaisena, olen jopa taipuvainen uskomaan Kulmunia. Tuo Jääskeläinen on se homman promoottori. Katri on halunnut koulutusta, mutta toteutus on sitten ollut... No, sen te jo ainakin pääosin tiedätte.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mä, perinteisenä anti-kepulaisena, olen jopa taipuvainen uskomaan Kulmunia. Tuo Jääskeläinen on se homman promoottori. Katri on halunnut koulutusta, mutta toteutus on sitten ollut... No, sen te jo ainakin pääosin tiedätte.

Ihan kiinnostavia salaliittoteorioita tästä saa joka tapauksessa kehiteltyä. Olisipa Jäätteenmäellä ollut taustavoimissa oma Jääske...HETKINEN.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä, perinteisenä anti-kepulaisena, olen jopa taipuvainen uskomaan Kulmunia. Tuo Jääskeläinen on se homman promoottori. Katri on halunnut koulutusta, mutta toteutus on sitten ollut... No, sen te jo ainakin pääosin tiedätte.
Fifty-sixty. Tämä on ainakin Katrille ja Kepulle sopivampi ratkaisu kun suuremmilta skandaaleilta vältytään yhden nobodyn kantaessa vastuun koko hommasta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä epäilen ettei Katri edes tiennyt, että häntä valmennetaan puheenjohtajavaaliin. Liekkö edes tiennyt, että kyseessä oli koulutus. Koulutuksen järjestäjästä ja maksajasta hänellä ei voinut ainakaan tietoa olla. Tätä Jääskeläistä jonka vika kaikki oli hän tuskin muistaa edes tavanneensa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On jo viikonlopun uutissatoa, mutta pitää tässä ketjussa muistuttaa miten kepu-mafia maassamme toimii. Ilmajoki lehti kirjoitti maaliskuussa kepulaisen kunnanvaltuutetun Timo Tuurin osallistuneen valtuuston kokoukseen, vaikka oli palannut ulkomailta, ja siten pitänyt jäädä karanteeniin. Valtuutettu ja kunnanjohtaja pyysivät päätoimittajaa jättämään jutun julkaisematta, mutta kun pyyntöön ei suostuttu, niin samantien päätoimittaja "lomautettiin".
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kulmunin pöytä on puhdas
Jep. Siivosi sen Vanhasta varten lähtiessään. Nyt mielenkiintoista on enää seurata tuleeko petossyyte ja tuleeko ne petoksella puljatut rahat maksettua luvatusti takaisin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On jo viikonlopun uutissatoa, mutta pitää tässä ketjussa muistuttaa miten kepu-mafia maassamme toimii. Ilmajoki lehti kirjoitti maaliskuussa kepulaisen kunnanvaltuutetun Timo Tuurin osallistuneen valtuuston kokoukseen, vaikka oli palannut ulkomailta, ja siten pitänyt jäädä karanteeniin. Valtuutettu ja kunnanjohtaja pyysivät päätoimittajaa jättämään jutun julkaisematta, mutta kun pyyntöön ei suostuttu, niin samantien päätoimittaja "lomautettiin".

Tuo on ollut kyllä myös paikallislehden päätoimittajan pelisilmän puutetta. Jos kunta on umpikepulainen ja lehden hallituksessakin on paljon kepulaisia, niin on päivänselvää, ettei etenkään virkaiältään nuori päätoimittaja voi näiden varpaille hyppiä. Pitäisi olla todella vahva oma tukijajoukko, jotta näin uskaltaisi tehdä.

Tietenkin tässä oli kyseessä kepulien oma moka ja sen jälkeen ihan selvää päätoimittajan painostamista, mutta eihän tuollaisissa pikkulehdissä voi oikeaa journalismia tehdä. Siellä ei kannata kirjoittaa kriittisesti kenestäkään, koska kaikki tuntevat toisensa ja ovat usein myös jollain tavalla riippuvaisia toisistaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jep. Siivosi sen Vanhasta varten lähtiessään. Nyt mielenkiintoista on enää seurata tuleeko petossyyte ja tuleeko ne petoksella puljatut rahat maksettua luvatusti takaisin.

Hah. Ja sinä olet Kiinan keisari jos tuosta petossyyte tulee.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hah. Ja sinä olet Kiinan keisari jos tuosta petossyyte tulee.
Minä en etukäteen lupaa, että olenko tehtävään käytettävissä, MUTTA jos alan hommaan niin vakuutan jo etukäteen että kunnioitan lain kolmijako-oppia enkä puutu keskeneräiseen rikosprosessiin enkä spekuloi sen lopputuloksella:
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turha Poliisin tutkia sillä Kepu on syyllisen jo päättänyt.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Minä en etukäteen lupaa, että olenko tehtävään käytettävissä, MUTTA jos alan hommaan niin vakuutan jo etukäteen että kunnioitan lain kolmijako-oppia enkä puutu keskeneräiseen rikosprosessiin enkä spekuloi sen lopputuloksella:

Jos vaivautuisit lukemaan muutakin kuin iltalehteä, niin voisi joskus silmät aueta
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos vaivautuisit lukemaan muutakin kuin iltalehteä, niin voisi joskus silmät aueta
Kerrotaanko Maaseudun tulevaisuudessa, että poliisi ei oikeasti tutki tapausta?

Jos tapausta miettii, niin työntekijä on erehdyttänyt työnantajaansa ja maksattanut tällä kymmenien tuhansien eurojen koulutukset valheellisia perustein. Missä tahansa muussa julkisessa duunissa potkut ja syyte lienisi selviö. Yksityisellä puolella asiat on helpommin sovittavissa kuten Antti Rinteeltä voi kysyä. Isoilla yrityksille kymppitonnit eivät ole välttämättä syy lähteä julkista rikosprosessia aloittamaan mainesyistä ja jos työntekijä on työnantajalleen arvokas, niin välttämättä ei edes kannata. Nyt erityinen mielenkiinto kohdistuu siihen, miten miten ensi kädessä syyttäjä, mutta mahdollisesti seuraavissa vaiheissa oikeuslaitos suhtautuu tuohon, että rikoshyöty oli "vain" kymppitonneja. Toisaalta se on varsin maltillinen summa suhteutettuna rahoihin joita työssä käsitellään. Toisaalta se on työntekijälle itselleen merkittävä raha. Ei pankeistakaan saa varastaa tonneja.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
VM:n selvityksissä todettiin, että Katri Kulmunin poliittisen puheen harjoittelu oli täysin hyväksyttävää, eikä siinä rikottu mitään ohjeita.

Kulmunilla ei ollut myöskään osaa eikä arpaa 50 000 laskun hoitamiseen, siitä hän sai tietää vasta kesäkuussa.

Näin sai taas Suomen Kuvalehti saalistettua ja jahdattua syyttömän ihmisen kansan tuomiolle.

Sinä @dana77 olet kovin sanoin tuominnut tällä palstalla iltapäivälehdet medioiksi, jotka kirjoittavat valheen rajamailla ja avannut jopa ketjun missä toivot heidän konkurssiaan.

Nähtävästi kuitenkin olet sieltä heti lainaamassa uutista, joka jotenkin sopii agendaasi. Aika kaksinaamaista toimintaa. Että taida ollakaan poliittisesti kovin korrekti, niin kuin olet julistanut.

Yllättävästi iltapäivälehdet ovat aika hiljaa siitä, että Kulmuni todettiin syyttömäksi ministeriön selvityksessä.

No minä en ole siitä hiljaa vaan totean vielä kerran:

VM:n selvityksissä todettiin, että Katri Kulmunin poliittisen puheen harjoittelu oli täysin hyväksyttävää, eikä siinä rikottu mitään ohjeita.

Kulmunilla ei ollut myöskään osaa eikä arpaa 50 000 laskun hoitamiseen, siitä hän sai tietää vasta kesäkuussa.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VM:n selvityksissä todettiin, että Katri Kulmunin poliittisen puheen harjoittelu oli täysin hyväksyttävää, eikä siinä rikottu mitään ohjeita.
...
VM:n selvityksissä todettiin, että Katri Kulmunin poliittisen puheen harjoittelu oli täysin hyväksyttävää, eikä siinä rikottu mitään ohjeita.

Sinähän kirjoitat ihan mitä sattuu, VM ei ole antanut mitään selvitystä tästä asiasta. On toki tulossa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
VM:n selvityksissä todettiin, että Katri Kulmunin poliittisen puheen harjoittelu oli täysin hyväksyttävää, eikä siinä rikottu mitään ohjeita.

Kulmunilla ei ollut myöskään osaa eikä arpaa 50 000 laskun hoitamiseen, siitä hän sai tietää vasta kesäkuussa.

Näin sai taas Suomen Kuvalehti saalistettua ja jahdattua syyttömän ihmisen kansan tuomiolle.

Sinä @dana77 olet kovin sanoin tuominnut tällä palstalla iltapäivälehdet medioiksi, jotka kirjoittavat valheen rajamailla ja avannut jopa ketjun missä toivot heidän konkurssiaan.

Nähtävästi kuitenkin olet sieltä heti lainaamassa uutista, joka jotenkin sopii agendaasi. Aika kaksinaamaista toimintaa. Että taida ollakaan poliittisesti kovin korrekti, niin kuin olet julistanut.

Yllättävästi iltapäivälehdet ovat aika hiljaa siitä, että Kulmuni todettiin syyttömäksi ministeriön selvityksessä.

No minä en ole siitä hiljaa vaan totean vielä kerran:

VM:n selvityksissä todettiin, että Katri Kulmunin poliittisen puheen harjoittelu oli täysin hyväksyttävää, eikä siinä rikottu mitään ohjeita.

Kulmunilla ei ollut myöskään osaa eikä arpaa 50 000 laskun hoitamiseen, siitä hän sai tietää vasta kesäkuussa.
Melkoista komediaa. Ensinnäkin Iltalehti on uutisoinut tapauksesta eli yllättävästi mitään hiljaa oloa tai maalailemaasi ajojahtia ei ole tapahtunut:

Kuitenkin tulkinta, että kun jollekin muillekin tahoille suositellaan sisäisiä jatkotoimenpiteitä, niin se jotenkin todistaisi muiden syyttömyyden on väärä. Virkamiesten ja ministerien vastuut ovat erilaiset. Nyt tässä tarkasteltiiin virkamiesten vastuuta kilpailulain rikkomiseen ja siitä he kantavat vastuunsa. Petos on ihan oma tapauksensa ja missään tuossa ei eksplisiittisesti vapauteta Kulmunia vastuussa mm. siitä, että hän valehteli koulutuksen tarkoituksen. Ei edes tuo, että koulutuksen sisältö olisi sisäiselle tarkastuksele ok kumoa sitä.

Kuitenkin kaikkein räikein virhe ylläolevassa vuodatuksessa on, että minä olisin julistanut olevani poliittisesti korrekti. Ei minulla ole mitään tarvetta sellaiseen nynnyilyyn, vaan minä voin vapaasti toimia vahtikoirana. Ainakin siihen asti kun mahdollinen keisarin nimitys julkaistaan.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kuitenkin kaikkein räikein virhe ylläolevassa vuodatuksessa on, että minä olisin julistanut olevani poliittisesti korrekti. Ei minulla ole mitään tarvetta sellaiseen nynnyilyyn, vaan minä voin vapaasti toimia vahtikoirana. Ainakin siihen asti kun mahdollinen keisarin nimitys julkaistaan.


Jahas. Omassa Iltapäivälehtien konkurssiketjussasi kirjoitit seuraavaa:

Kyllä ne siinä mielessä ovat vakavasti otettavia, että niiden uutisiin suhtaudutaan laajasta niin että ne olisivat totta. Nyt on ovat jostain MV:n ja uutisoinnin puolesta välin. Senpä takia juuri niiden pitäisi edes pyrkiä esittämään totuudenmukainen versio, eikä mahdollisimman raflaava versio, joka ei ole suoranaisesti totuuden vastainen. Tämä on parempaa journalismiä. Minusta se on vain hienoa, jos tarpeeksi iso osa kuluttajista osaa vaatia sitä.

Minä olen äärimmäisen suvaitsevainen ja poliittisesti korrekti.

Päätä nyt oletko nynny vai et....
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Päätä nyt oletko nynny vai et....
facepalm. Päätä nyt että ymmärrätkö ironiaa edes silloin kun se on väännetty rautakiskosta, vai et.

Hetken mietittyäni totesin, että noin hienovarainen lähestymistapa ei toimi. Kyseessä. oli. vitsi. Googlaa itse tuo ironia, jos se sillä tavalla aukeaisi. En myöskään koskaan kiroile, koska se on vitun hölmön kuuloista.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kulmuni yrittää haudata homman vanhalla "en tiedä, en osallistunut, en tilannut, en hyväksynyt" taktiikalla. Varmaan on totta, että laskujen suuruudesta hän ei ollut tietoinen ja tuskin se paljoa kiinnostikaan. Hauska yksityiskohta on, että Jääskeläinen ei suostu antamassaan selvityksessä ottamaan täyttä kurasankoa omille niskoilleen, vaan vetää hieman esimiestään mukaan.

Ylen uutisessa mainitaan:

"Kulmunin erityisavustaja Kari Jääskeläinen ei ole suostunut antamaan haastattelua Ylelle tätä juttua varten.

Raporttiin liitetyssä vastauksessaan hän kirjoittaa, että Kulmuni, hän ja Saukkomaa tapasivat ministerin työhuoneessa 26.7.2019. Tapaamisen jälkeen Jääskeläinen pyysi, että Saukkomaa suunnittelee ministerille vaativiin viestintätilanteisiin sopivan valmennuskokonaisuuden.

Jääskeläisen mukaan Kulmuni pyysi häntä ottamaan yhteyttä ministeriön viestintään ja hallintoon ja selvittämään, miten valmennus voidaan järjestää."


Kyllä tämän perusteella voi vahvasti olettaa, että Kulmuni oli tietoinen kaikesta tapahtuvasta (paitsi ehkä hintalapusta) ja nimenomaan pyysi avustajaansa järjestämään koulutukset Saukkomaalta. Se, että teknisesti hän ei itse tilannut mitään on tietenkin totta, mutta ei tässä kohtaa ihan mene läpi sellaisenaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
facepalm. Päätä nyt että ymmärrätkö ironiaa edes silloin kun se on väännetty rautakiskosta, vai et.

Hetken mietittyäni totesin, että noin hienovarainen lähestymistapa ei toimi. Kyseessä. oli. vitsi. Googlaa itse tuo ironia, jos se sillä tavalla aukeaisi. En myöskään koskaan kiroile, koska se on vitun hölmön kuuloista.

Okei. Ehkä on parempi etten puutu enää viesteihisi millään tavalla, sillä näytät julistavan yhdessä ketjussa toista ja toisessa toista ja jotkut jutut kuittaat ironiakortilla.

(Esim. toisessa ketjussa haluat iltapäivälehdet konkurssiin ja toisessa lainailet niiden uutisia mieluusti.)

Kova olet poliittista vastuunkantoa kantavia ihmisiä syyttämään mutta oma toimintasi keskustelupalstalla on vienyt kaiken uskottavuuden minun silmissäni.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Fifty-sixty. Tämä on ainakin Katrille ja Kepulle sopivampi ratkaisu kun suuremmilta skandaaleilta vältytään yhden nobodyn kantaessa vastuun koko hommasta.

Jääskeläinen on varsinkin kepussa, mutta myös politiikan kentällä kaukana nobodysta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
"Perustuslakivaliokunnalta moitteet: Kulmuni hyväksyi keväällä Suomen osallistumisen eurovaltioiden hätälainoitukseen vastoin valiokunnan kantaa"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös