Eikö se ole ihan yhtä suuri salkku myös ykkössuosikillesi Lintilälle startata ministerin ura?
Arvasin, että tähän tartutaan. Lintilä on kansanedustajana paljon Lohea kokeneempi.
Eikö se ole ihan yhtä suuri salkku myös ykkössuosikillesi Lintilälle startata ministerin ura?
Arvasin, että tähän tartutaan. Lintilä on kansanedustajana paljon Lohea kokeneempi.
Minä tietyllä tapaa pidin ajatuksestasi sen suhteen, että ministerin ura pitäisi aloittaa jollain keveämmällä salkulla kuin elinkeinoministerin salkku. Nyt sitten kuitenkin Lintilää peukuttamalla ammut näkökulmaasi vastaan.
Samaa mieltä. Ykkössuosikki on Lintilä, kakkosena Lehtomäki ja kolmosena Tiilikainen. Tosin kierrätykseen en yleisesti ottaen usko. Pekkarinen on nähty ja on nyt on aika uusien nimien. Berner olisi muuten varmasti hyvä, mutta nyt on parempi pelata varman päälle ja jättää pienoisen mylläkän keskellä oleva Berner nykyiseen tehtävään. Lohelle elinkeinoministerin salkku on liian iso startata ministerin ura.
Lehtömäellä leijuu Talvivaara ja Tiilikainen on epäsuosiossa ryhmän sisällä (kiitos Härmälän ohittamisen). Eli Tiilikainen ei missään tapauksessa saa isompaa salkkua.
Minä tietyllä tapaa pidin ajatuksestasi sen suhteen, että ministerin ura pitäisi aloittaa jollain keveämmällä salkulla kuin elinkeinoministerin salkku. Nyt sitten kuitenkin Lintilää peukuttamalla ammut näkökulmaasi vastaan.
Minusta Lehtomäki olisi erinomainen valinta. Kokemusta ministerinä olemisesta, kauppatieteiden maisterin koulutus, hyvä kielitaito, jo ennestään olemassa olevia kansainvälisiä suhteita... Tällä palstalla hän taitaa kuitenkin olla persona non grata, koska on liian innokkaasti toiminut Suomen ja Venäjän välisen yhteistyön edistämiseksi.
Olen jo pari kertaa sen sanonut: Kepu ei todellakaan petä koskaan - nytkin tämän "ah, alijäämä on niin pirun paha juttu" -pääministerin kaudella saatiin aikaiseksi uusi paikallishallinnon taso.
Sivistäppä tyhmää ja kerro, että mikä on tämä uusi paikallishallinnon taso? Käsittääkseni tässä muokataan aluehallintoa, jonne siirretään paikallistasolta ja aluehallinnon muilta toimijoilta tehtäviä uudenlaiselle maakuntahallinnolle.
Voi taivahan luoja.
Lisäksi luvattiin, että uusi järjestelmä tuottaa kolmen miljardin säästöt.Kepu sai maakuntamallin. Kokoomus sai soteen ajettua valinnanvapauden.
Lisäksi luvattiin, että uusi järjestelmä tuottaa kolmen miljardin säästöt.
Eli Lehtomäkeä ei kiinnosta demokratian kunnioitaminen ja omia äänestäjiä vaan sanoo Ei kiitos kansanedustajan hommille. Kepu pettää aina ja homma pitäisi saada sama mittaluokan kuin Männistö/Räty kohu sai aikaan.
Veikkaan, että aika harvalla on esimerkiksi demokartian kunnioittaminen niin kovalla tasolla, että olisi sen takia valmis puolittamaan oman palkkansa. Toki onhan se mukava hurskastella ja kritisoida ulkopuolelta.
Minä ainakin olen kokenut Venäjän olleen ja olevan se primääri-räyhähenki.
Veikkaan, että aika harvalla on esimerkiksi demokartian kunnioittaminen niin kovalla tasolla, että olisi sen takia valmis puolittamaan oman palkkansa. Toki onhan se mukava hurskastella ja kritisoida ulkopuolelta.
Par'aikaa meneillään olevan Ylen kuntavaali-avausohjelman alussa käytiin läpi Ahvenanmaan tilannetta, lähinnä puolustusministeri Niinistön lausumaa. Juha Sipilä, Sipilän Juha päästi ilmoille kepulaisfreudilaisen perusmöläytyksen Itämeren kiristyneestä tilanteesta: Nato on lisännyt voimaansa Itämeren alueella ja Venäjä on siihen vastannut. Siis järjestys on Nato ensin ja Venäjä on joutunut vastaamaan.
Mitenköhän päin asiat ovat edenneet muiden kuin kepulaisten silmissä. Ai niin , demarithan ovat myös tuota järjestystä toitottaneet.
Minä ainakin olen kokenut Venäjän olleen ja olevan se primääri-räyhähenki.
Niin. Jos asiaa arvioi reaalimaailmassa niin on täysin selvää että Lehtomäki jatkaa valtiosihteerinä, koska parempi asema ja palkka. SIlti, tässä kohta on pientä tupla-standardia ilmassa - moni muu joka on jättänyt tulematta eduskuntaan (vaikka nyt Väyrynen) on saanut enemmän höykytystä medialta. Tiettyä analogiaa Lasse Männistön case jossa Lassella jäi lopulta pienempi palkka ja pienempi valta-asema, koska kohu.