Snowravenin innoittamana päätin kysyä päättötodistuksenne keskiarvoa.
Edit:
Höh. Aina jotain unohtuupi. Itselläni se oli 8,6; kolme kymppiä (historia, uskonto ja kuvaamataito)
Kyselit näitä tovi sitten, joten nyt on aika kypsä vastata tähänkin.
Peruskoulun ns. "koko paskan" keskiarvo oli 8,67 mukaan luettuna valinnaiset aineet.
Ilman valinnaisia aineita keskiarvo oli 8,8.
Lukuaineiden keskiarvo (siivosin pois musiikin, kuvaamataidon, teknisen työn, kotitalouden, liikunnan ja valinnaisen kotitalouden) oli tasan 9.0.
Kymppeja oli kolme perusaineissa (historia, matematiikka, fysiikka) ja valinnaisissa tietotekniikka. B-ruotsi, musiikki, tekninen työ ja sekä perus- että valinnainen kotitalous olivat kaseja. Valinnainen C-saksa oli kutonen ja liikunta seiska. Loput eli äidinkieli, A-englanti, uskonto, kemia, biologia, maantieto ja kuvaamataito olivat ysejä. Käytösnumerokin oli ysi.
Peruskoulun päästötodistus annettiin käteen 5.6.1993 eli tuosta iloisesta tapahtumasta tulee ensi viikolla täyteen 24 vuotta.
Ihan kelpo todistushan tuo on, muistin tuon olleen vähän huterampi. Eipä tuosta silti mitään kummempia johtopäätöksiä voi edes jälkikäteen tehdä siitä, mitä olen opiskellut tuon jälkeen ja missä olen ollut hyvä (tai mihin olen työllistynyt). Matematiikka-fysiikka-tietotekniikka -kombo kun ei ainakaan mihinkään kummoisempaan johtanut edes jatko-opiskeluiden myötä, ihan toiselle alalle lopulta kouluttauduin.