Kesätietäjä 2. pudotuspelikierros

  • 2 139
  • 28

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Everton kirjoitti:
Jummi, että harmittaa tuo eka kohta. Olin ihan varma, että muistan ekan MMM:n. Olisi pitänyt kilauttaa isällä tai äidille :-) Myöhemmin kävin kyllä sen tietty tarkastamassa. Taustatietona sen verran, että kyseinen kirja (MMM 1951) on saatu painosta syksyllä 1950, eli pilkkua nussien tuo olisi se oikea ilmestymisvuosi. Vaikkei sillä minulle mitään väliä olekaan.

Minusta ensimmäisen ainoa oikea vastaus on kyllä nimenomaan 1950, jos kysytään tuossa muodossa "minä vuonna ilmestyi". MMM ilmestyy aina nimivuottaan edellisen vuoden lopulla. Ei tuolla taida väliä olla, mutta oikea vastaus on nimivuotta edeltävä vuosi, jos siis ensimmäinen MMM-kirja oli nimeltään "Mitä Missä Milloin - Kansalaisen vuosikirja 1951".
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
krobbe kirjoitti:
Kerrasta poikki kysymys korkille ja Jusu7:lle. Lähemmäksi arvannut menee jatkoon. Samaa lukua ei saa arvata kuin ensimmäiseksi ehtinyt on tehnyt.

Vastausaikaa tänään klo 15.00 asti.

Kuinka vanha on nimimerkki krobbe?

Sorry meni vastaaminen näin myöhälle mutta niin meni kaverillakin. Pahan laitoit mutta veikataan 37 vee.
 

krobbe

Jäsen
Olkku, rauhoitutaan siellä takana!

Olkku kirjoitti:
Oikeat vastaukset tuli. Ei tullut jatkoonmenijöitä, eikä taistelupareja, uusista kinkkisistä kysymyksistä puhumattakaan. Herätys!

Erinäisistä syistä tulokset ja uusi skapa hieman venähtävät. Jusu7 on vastauksensa kerrasta poikki kisaan. Korkkia ollaan odoteltu, mutta valitettavasti ei voida odottaa enää kauaa!
 

krobbe

Jäsen
DAF kirjoitti:
Minusta ensimmäisen ainoa oikea vastaus on kyllä nimenomaan 1950, jos kysytään tuossa muodossa "minä vuonna ilmestyi". MMM ilmestyy aina nimivuottaan edellisen vuoden lopulla. Ei tuolla taida väliä olla, mutta oikea vastaus on nimivuotta edeltävä vuosi, jos siis ensimmäinen MMM-kirja oli nimeltään "Mitä Missä Milloin - Kansalaisen vuosikirja 1951".

Sii o soo, minun tietolähteeni mukaan ensimmäinen ilmestyi juurikin 1951, vaikkakin se valmistui jo edellisen vuoden puolella. No, en ala asiasta isommin kättä vääntämään, tuo kysymys ei kuitenkaan ratkaissut jatkoonpääsijöitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös