Kesän siirtoikkuna 2022

  • 406 772
  • 4 839

Jeffrey

Jäsen
On kyllä vaikea kuvitella etteikö Liverpoolilla olisi enempää rahaa käytettävänä kuin tuo €10m (netto) siirtoihin. Edellisen 3,5 kauden (siirtoikkunoissa mitattuna) aikana Liverpool on käyttänyt nettona n. €90m euroa siirtoihin, eli vähemmän kuin mitä esimerkiksi Nunez tullee seuralle maksamaan.

Eipä ole ihme, että tuo kone alkaa yskimään varsinkin kun ne menestyksen tuoneet pelaajat ikääntyvät samaan aikaan. Hidas on uudelleenrakennusprojekti jos se jatkuu samaa vauhtia mitä nyt nähty. Kesän 2018 jälkeen tuohon on nähdäkseni hankittu 5 palasta, 8 ikkunassa. Kyllähän vastaava toiminta voisi aiheuttaa rankempaa kritiikkiä jossain muualla.
 

Fordél

Jäsen
Mä en kyllä ihan ymmärrä tuota selittelyä rahasta. Vastahan sitä kehuttiin, että Nunezista oli järkevää maksaa vähän ylihintaa mutta nyt sitten on huono tilanne kun ei olekaan enää rahaa käytettävissä.
Niin, kaiketi tässä on kyse tuosta @King Jeremy mainitsemasta budjetista. Poolilla on ollut tietty budjetti tähän ikkunaan (about satku?), ja se meni pitkälti Nuneziin eikä rahaa jäänyt enää isoon kk-hankintaan.

Varmastikin tämän ikkunan kohteet olivat hyökkääjän ja/tai keskikentän hankinta. Keskikentän vaihtis Tchouameni meni ohi ja sitten hankittiin toiselle pelipaikalle varmastikin se yksi ykkösvaihtiksista eli Nunez. Molempiin ei ollut välttämättä resursseja ja Pool on kuitenkin ollut aika tarkka rahan käytön suhteen. Pool on tehnyt isojakin hankintoja, mutta ei se kuitenkaan ihan samalla tavalla rällästä kuin muutama muu seura eikä sen tarvikkaan. Runko on hyvässä kunnossa.

En nyt ymmärtä mikä tässä on vaikeaa ymmärtää.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
En nyt ymmärtä mikä tässä on vaikeaa ymmärtää.
Tuota vaan yritin kysellä, että kun Pool teki tässä ikkunassa tappiota 10 miljoonaa ja aiempina vuosina tehnyt todella kovaa tiliä myynneillä, niin eikö muka tosiaan seuralla olisi ollut varaa toiseen isoon hankintaan?

Ja edelleen kiinnostaisi mihin porukkaan Pool asettuu taloudellisesti Valioliigassa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Aidosti en ymmärrä. Täällä kun puhutaan siitä, että Poolia ei saa rinnastaa ökyseuroihin niin mihin seuroihin se pitäisi Valioliigassa rinnastaa taloudellisesti? West Hamiin?
MITÄMITÄMITÄMITÄ??? Tutka värähti heti, kun täällä yritetään ilmeisesti töniä Englannin kruununjalokiveä!

Valioliigan kolmanneksi korkein yleisökeskiarvo ja stadionilla kalleimmat kaljat, eli massia kyllä riittää vähintään yhtä paljon kuin jollain köyhälistön teollisuuskylän pubijengillä, Liverpoolilla. Resurssien kannattavasta sijoittamisesta ja menestyksen tuomasta vetovoimasta en sitten niin tiedä.

Katotaan vaan kun tänäänkin Chelseaa vastaan Hammersilla on varaa istuttaa yli sataa miljoonaa vaihtopenkillä - kellä muulla muka?
 

Fordél

Jäsen
On kyllä vaikea kuvitella etteikö Liverpoolilla olisi enempää rahaa käytettävänä kuin tuo €10m (netto) siirtoihin. Edellisen 3,5 kauden (siirtoikkunoissa mitattuna) aikana Liverpool on käyttänyt nettona n. €90m euroa siirtoihin, eli vähemmän kuin mitä esimerkiksi Nunez tullee seuralle maksamaan.
Rahaa on tottakai, mutta sitä halutaan käyttää hallitusti ja suunnitellusti.

Eipä ole ihme, että tuo kone alkaa yskimään varsinkin kun ne menestyksen tuoneet pelaajat ikääntyvät samaan aikaan. Hidas on uudelleenrakennusprojekti jos se jatkuu samaa vauhtia mitä nyt nähty. Kesän 2018 jälkeen tuohon on nähdäkseni hankittu 5 palasta, 8 ikkunassa. Kyllähän vastaava toiminta voisi aiheuttaa rankempaa kritiikkiä jossain muualla.
Anteeksi mitä?

Ensinnäkään vielä on aivan liian aikaista sanoa, että yskiikö Poolin kone vai ei. About kaikki pelit nähneenä sanoisin, että pelin rakenne on isossa kuvassa edelleen ihan kunnossa. Ongelmat johtuvat pääasiassa ihan muusta kuin jostain rakenteellisesta laajemnasta ongelmasta, kuten heikosta joukkueen uudelkeenrakentamisesta.

Toiseksi, joukkueen rakentaminen on hyvällä mallilla ja edennyt hyvää vauhtia. Joukkueen keski-ikä on alle 27 vuotta ja vain vuoden esim. ManU enemmän. Hyvin monet runkopelaajat ovat parhaassa peli-iässä ja sidottu pitkillä sopimuksilla jengiin. Joo, Alisson, VVD, Matip, Salah, Thiago, Robertson jne. ovat kolmen kympin molemmin puolin, mutta kaikilla on vähintään pari vuotta hyviä pelivuosia jäljellä, monilla selkeesti enemmän.

Viime ikkunoissa on hankittu monia uusia nuorehkoja runkopelaajia (Konate 23v, Diaz 25v, Jota 25v, Nunez 23v.). Lisäksi jengissä on hyviä nuorehkoja leveyspelaajia (Tsimikas 26v, Gomez 25v, Jones 21v ja Phillips 25v.,) ja muutama potentiaalinen nuori pelaaja on tekemässä läpimurtoa (Elliot 19v ja Carvalho 20v.).

Ainoa kohta, johon kritiikkiä voi kohdistaa jälleenrakentamisen suhteen, on keskikenttä, jossa alkaa olla jo liikaa peliuran ehtoopuolella olevia ja/tai loukkaantumisherkkiä pelaajia. Sinnekin on haettu uusia palasia. Seuraavissa ikkunoissa pitää pystyä tekemään ne hankinnat. Jos niissä onnistutaan, uudelleenrakennusprojekti etenee edelleen hyvin ja suunnitellusti.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Tuota vaan yritin kysellä, että kun Pool teki tässä ikkunassa tappiota 10 miljoonaa ja aiempina vuosina tehnyt todella kovaa tiliä myynneillä, niin eikö muka tosiaan seuralla olisi ollut varaa toiseen isoon hankintaan?
Varmasti rahaa on, mutta halutaan pitää budjetista kiinni ja jos niitä haluttuja pelaajia ei ole saada (esim Tchouameni), sitten ei osteta vain ostamisen ilosta jotain pelaajia, joita sattuisi olemaan saatavilla. Näin on voitu ainakin toistaiseksi menetellä, koska joukkueen runko on hyvässä kunnossa ja uudelleeneakennus on sujunut suunnitelmallisesti.

Mitä tulee Poolin taloudelliseen asemaan ja rahan käyttöön niin niistä on linkattu tänne viime aikoina vaikka kuinka paljon tietoa, joten niitä ei varmaan tarvi sule alkaa erikseen referoimaan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mitä tulee Poolin taloudelliseen asemaan ja rahan käyttöön niin niistä on linkattu tänne viime aikoina vaikka kuinka paljon tietoa, joten niitä ei varmaan tarvi sule alkaa erikseen referoimaan.
Mennyt multa sitten ohi. Johan on raskas suhtautuminen täällä taas asioihin, kaikki mitä muut fanit kyselee Poolista ei ole automaattisesti negaatiota ja vittuilua.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Mun on kyllä pakko sanoa, että jos sulla ei oo rahaa käytössä niin et sä osta Darwin Nunezia 85 miljoonalla ja jätä keskikenttää sen takia vahvistamatta. Tai no joo voit tehdä niin ja hommaa Arthurin lainalle paniikissa. Ei nyt vaikuta kovin fiksulta.
 

Barney

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta @Fordél, mutta minkä takia suhtaudut noin hyökkäävästi kaikkiin Poolia kritisoiviin viesteihin? Kun omien sanojesi mukaan et ole edes joukkueen kannattaja.
 

Fordél

Jäsen
Mun makuun about jokaisessa.
Siis täh? Nyt täytyy sanoa, että olen kyllä hyvin ihmeissäni. Olen vastaillut ihan normaalisti viesteihin, koska olen ollut asioista eri mieltä ja olen vastannut viesteihin ihan asiaperustein. Ja nyt olen sitten ollut hyökkäävä. Okei...On tää kyllä hupaisa palsta.

Samaan aikaan muualla:

Ei propseja sulle yhtään mistään, vaan opettele sisäistämään lukemasi. Jos et muuta niin edes tämä:
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Samaan aikaan muualla
Huoh, konteksti, Fordel hyvä. Sillä nyt ei ole ylipäätään mitään tekemistä sinun tyylisi kanssa miten minä vastaan provoiluun, mutta kyllä sun tyylisi on aika hyökkäävä. Ihan sama mulle, en syyttänyt sua mistään, huom.

Ja siis en tiedä huomaatko sitä itse, mutta kyllä Kloppon Pool vaikuttaa olevan sulle aika sydämen asia. Eikä siinäkään mitään pahaa ole, ei tarvitse puolustautua.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika tunteella @Fordél täällä usein Poolin kohdalla vetää vaikka ei mielestään Poolia kannata. Tulee vähän sama fiilis kuin persuketjussa persufaneista kertomassa kuinka eivät ole koskaan persuja äänestäneet.

Mutta pysy siellä kaapissa Poolin osalta :)

Mä en vaan ymmärrä logiikkaa, että on budjetti x, ostetaan Nunez ja budjetti x on käytetty. Sitten myydään Mane ja pari muuta summalla y, mutta tätä y-summaa ei voida mihinkään käyttää.
 

Fordél

Jäsen
Huoh, konteksti, Fordel hyvä. Sillä nyt ei ole ylipäätään mitään tekemistä sinun tyylisi kanssa miten minä vastaan provoiluun, mutta kyllä sun tyylisi on aika hyökkäävä. Ihan sama mulle, en syyttänyt sua mistään, huom.
Tottakai olen ollut joskus hyökkäävä, mutta ihan oikeesti, eihän näissä mun tähän ketjuun viimeksi kirjoittamissani viesteissä ole mitään hyökkäävää.

Kävin ihan ne läpi ja olen edelleen ihan ällikällä lyöty. Kysyin mm. aidosti @Jeffrey että "Anteeksi mitä", kun oli niin omituinen viesti ja kritiikki. @maken veivi jr. kysyin aidosti etteikö hän ole nähnyt tänne ties kuinka monia seurojen taloutta koskevia viestejä ja pyysin itse tutustumaan niihin. Näiden jälkeen mua tullaan sitten syyttämään hyökkääväksi. Olen sanaton.

Ja siis en tiedä huomaatko sitä itse, mutta kyllä Kloppon Pool vaikuttaa olevan sulle aika sydämen asia. Eikä siinäkään mitään pahaa ole, ei tarvitse puolustautua.
Tiedätkö kuinka monen seuran kannattajaksi mua on tällä palstalla luultu. Kun kirjoitin Liiga-puolella otteluraportteja ja analyysejä eri jengeistä ja niiden tilanteesta, tulin heti leimatuksi ko. seurojen faniksi. Eihän kukaan voi vain suhtautua intohimolla lajiin vaan hänen täytyy olla ko. seuran kannattaja. Liigassa sentään aidosti kannatan Ilvestä ja KooKoota. Nyt sama juttu futiksen puolella. Ainoa juttu, mihin mulla on suuri intohimo, on lajiin nimeltä futis, jota katson ja kulutan aivan liikaa.

Otetaan siis nyt ties kuinka monennen kerran, en kannata mitään seurajoukkuetta jalkapallossa. Pool, Barca, ManU, Real jne. joista olen ehkä eniten kirjoittanut, ovat mulle kaikki aivan yhtä yhden tekeviä. Kritisoin, kehun, puolustan ja syytän virheistä kaikkia jengiä ihan omien havaintojeni mukaan.

Poolin toiminta on ollut viime vuosina monilla osa-alueilla mielestämi vain sen verran laadukasta, että tottakai olen paljon rnrmmän kehunut seuraa kuin kritisoinut. Jos joku tulee antamaan kritiikkiä Poolin joukkueen uudelleenrakentamisesta, joka on mielestäni sujunut hyvin, tottakai "puolustan" seuraa. Vastaavasti olen antanut kuitenkin myös monesti kritiikkiä Poolille, viimeiseksi tästä siirtoikkunasta, kun Fabinhon stunttia ei ole pystytty vieläkään hankkimaan tai aiemmin mm. topparihankinnasta, joka niin ikään jätettiin aikanaan tekemättä ja se kostautui. Ihan samalla tavalla puolustan, jos ManU, Barca tai Real saa mielestäni epäreilua kritiikkiä niskaansa.

Aika tunteella @Fordél täällä usein Poolin kohdalla vetää vaikka ei mielestään Poolia kannata. Tulee vähän sama fiilis kuin persuketjussa persufaneista kertomassa kuinka eivät ole koskaan persuja äänestäneet.

Mutta pysy siellä kaapissa Poolin osalta :)
Miksiköhän en kehtaisi myöntää kannustavani yhtä maailman perinteisintä, menestyvintä ja viime vuosina parhaiten hoidettua seuraa? Voisiko olla ihan siksi, että en kannata sitä. Olen täällä useaan otteeseen todennut, että kannatan Huuhkajia ja Die Mannschaftia. Die lederhosenien kannustamisen tunnustaminen kertonee sellaisesta kansalaisrohkeudesta, että Pool-faniuden tunnustaminen olisi pieni juttu. Seurajoukkueista olen ehkä joskus sympannyt Bayernia Eurokentillä tuon Saksa-yhteyden takia, mutta enpä kyllä sitäkään voi mitenkään sanoa kannustavani.

Olisiko nyt tämä tästä aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
@Fordél lähinnä sen takia, kun heti monen kirjoittajan suhtautuminen sun kirjoituksiin muuttuu jos olet selkeästi jonkun seuran kannattaja.
Sen verran vielä eihän sen näin pidä mennä vaan kirjoitusten sisällön eli eri näkemysten perusteluiden pitää ratkaista, ei sen tuleeko se seuran kannattajalta vai ei.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sen verran vielä eihän sen näin pidä mennä vaan kirjoitusten sisällön eli eri näkemysten perusteluiden pitää ratkaista, ei sen tuleeko se seuran kannattajalta vai ei.

Ei pitäisi ei, mutta silti osa kirjoittajista leimaa. Tosin täällä jalkapallopuolella ei läheskään samalla tavalla kuin politiikkaketjuissa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
@Fordél lähinnä sen takia, kun heti monen kirjoittajan suhtautuminen sun kirjoituksiin muuttuu jos olet selkeästi jonkun seuran kannattaja.
Tämä on kyllä hyvä pointti. Futispuolella on turha edes enää piilottaa omaa lempijoukkuetta kun sen verran pitkään täällä tullut oltua.

Välillä kun kirjoittaa lätkän osalta (lähinnä NHL) ja sen osalta kun sitä lempijoukkuetta ei tiedetä, niin suhtautuminen on paljon neutraalimpaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tämä on kyllä hyvä pointti. Futispuolella on turha edes enää piilottaa omaa lempijoukkuetta kun sen verran pitkään täällä tullut oltua.

Välillä kun kirjoittaa lätkän osalta (lähinnä NHL) ja sen osalta kun sitä lempijoukkuetta ei tiedetä, niin suhtautuminen on paljon neutraalimpaa.
Kyl mä ainakin uskoisin että ei jengi muistaisi mitä kannatan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kyllä mua ainakin välillä vähän rassaa täällä tämä muutaman käyttäjän tapa keskustella niin, että omat jutut aina oikeassa ja sitten vängätään maailmanloppuun asti siitä, että minä olen oikeassa. Ei nyt kiinnostaisi ketään laittaa ignoreen sen takia, kun ne viestien sisällöt on kuitenkin täyttä asiaa.

Mutta mukava on ollut huomata viime aikoina, että esim. Pool-fanien kanssa saa nykyään aikaan ihan hyvähenkistäkin keskustelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös