Kesän siirtoikkuna 2022

  • 410 060
  • 4 839

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Mä vielä veikkaan että Real-fanit repii pelihousujaan Rudigerin kanssa ja paljon. Neljän linjassa tulee varmaankin pelaamaan niin myös ne heikkoudet näkyy selvemmin. Yliarvostettu pelaaja.

Edit: Hyvä pakki, mutta ei mikään huippupelaaja. Tietty La Ligassa paskempikin taso riittää pitkälle.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
chämppärifinaaliin jne., hieman vieraita asioita teille.
Onko sun mielestä La Ligassa kokonaisuudessaan kovempi taso kuin Valioliigassa?

Ja siis kenelle vieraita? Valioliigasta on tullut viimeisen neljän kauden aikana 5/8 finalistista ja neljä eri joukkuetta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Ja City julkaissut Haalandin.

 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
chämppärifinaaliin jne., hieman vieraita asioita teille.
En nyt ihan hiffaa yhteyttä siinä, että jos Real menee CL-finaaliin, niin miten niiden 19 muun joukkueen taso siinä paranee. Kun pointti nyt taisi kuitenkin olla se, että Realin puolustuksessa Rudiger saattaa pärjätä neljänkin linjassa sen takia, että ne 19 muuta joukkuetta ovat keskimäärin niin paljon heikompia kuin Valioliigassa.

Ja siis se on fakta, että La Ligan joukkueet ovat keskimäärin ihan paimenia ja farmareita verrattuna Valioliigan joukkueisiin, etenkin kun puhutaan 38 pelin kauden mittakaavassa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ja City julkaissut Haalandin.

Hyvä hankinta ja tulee kohtalaisen varmasti takomaan paljon maaleja. Siis jos oletetaan, että hän sopeutuu Valioliigan pelityyliin.
 

Beardsley78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle, Dodgers
Tuntuu että ehkä osa Italian ja Espanjan faneista ei pitänyt Superliigaa niin pahana koska on fiiwis että isoimmat tekee ja on aina tehnyt mitä haluaa.

Jos Realilta loppuu rahat se myy ylihintaan jotain kaupungille niin pääsee veronmaksajatkin kannattamaan. Barca elänyt ikuisuuden seuraava maksaa periaatteella.

Jollekin pikku maalle 1-2 lippulaivaa jotka tuo näkyvyyttä ja rahaa Euroopasta kotimaahan ja maksaa siirroista extraa sarjan sisällä voi olla hyvä juttu. Mutta tuntuu että vaikka tulonjako Ita-Spa täysin rigged, laskee liigojen tasoa ja kilpailullisuutta, niin näiden isot jakaa jättipahveja pelaajille ja itkee Superliigaa kun Uefa vie meille kuuluvaa rahaa. Se on aivan varma että niin paljon ei voida rahaa jakaa isoille että sitä trickle down päätyisi penemmille, samaan tapaan kuin Uefa yrittänyt vuosien mittaan. En edellämainittua kehu, mutta on siellä hyvääkin yritetty jättiseurojen painostuksesta huolimatta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mä vielä veikkaan että Real-fanit repii pelihousujaan Rudigerin kanssa ja paljon. Neljän linjassa tulee varmaankin pelaamaan niin myös ne heikkoudet näkyy selvemmin. Yliarvostettu pelaaja.

Edit: Hyvä pakki, mutta ei mikään huippupelaaja. Tietty La Ligassa paskempikin taso riittää pitkälle.
Mihin perustat väitteesi, että Rudiger ei ole mikään huippupelaaja?

Mitä tulee La Ligan tasosta, niin on toki alhaisempi Valioliiga, mutta Realin tarkoituksena on voittaa Mestarien liiga tänä vuonna ja ensi vuonna (joka vuosi) ja uskon, että Rudi on kova vastus myös noihin karkeloihin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Mihin perustat väitteesi, että Rudiger ei ole mikään huippupelaaja?

Mitä tulee La Ligan tasosta, niin on toki alhaisempi Valioliiga, mutta Realin tarkoituksena on voittaa Mestarien liiga tänä vuonna ja ensi vuonna (joka vuosi) ja uskon, että Rudi on kova vastus myös noihin karkeloihin.
Se että on pelannut noin puolitoista kautta huipputasolla ja vain kolmen linjassa. Plus about siihen että nähnyt pelaavan Chelsean paidassa aika montakymmentä kertaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Se että on pelannut noin puolitoista kautta huipputasolla ja vain kolmen linjassa. Plus about siihen että nähnyt pelaavan Chelsean paidassa aika montakymmentä kertaa.
No nämä sun perustelut on nyt kyllä vähän "musta tuntuu" osastoa, kuten vähän oletinkin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
No nämä sun perustelut on nyt kyllä vähän "musta tuntuu" osastoa, kuten vähän oletinkin.
No kerro sä paremmat perustelut? Ja tietty ne on musta tuntuu-osastoa. Mielipiteistä kun kyse. Mutta voin kyllä arvata että enemmän mä olen nähnyt Rudigerin pelaavan kuin sinä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Se että on pelannut noin puolitoista kautta huipputasolla ja vain kolmen linjassa. Plus about siihen että nähnyt pelaavan Chelsean paidassa aika montakymmentä kertaa.
Allekirjoitan tämän itsekin. Mulle Rudiger on erittäin hyvä puolustaja siinä mielessä, että hänellä on useampi todella hyvä ominaisuus (johtajuus, fyysisyys, pääpeli, tietyllä tapaa pallottoman pelaamisen pelinluku jne). Toisaalta hänellä on myös selkeät heikkoudet, jotka nivoutuvat pääasiassa tilan täyttämiseen. Hän joutuu aika ajoin ulos tilanteista eikä luotto omaan nopeuteen aina riitä paikkaamaan näitä. Tietty pelihitaus vaivaa myös. Kolmen topparin linja maskeeraa puutteita hyvin, etenkin jos Jorginho, Kovacic ja Kante ovat olleet edellä jeesimässä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No kerro sä paremmat perustelut? Ja tietty ne on musta tuntuu-osastoa. Mielipiteistä kun kyse. Mutta voin kyllä arvata että enemmän mä olen nähnyt Rudigerin pelaavan kuin sinä.
Miksi mun pitää kertoa paremmat perustelut sun oudolle väitteelle, että Rudiger ei olisi huippupelaaja.

Varmasti olet nähnyt enemmän, mutta kyllä itsekin olen nähnyt sen parikymmentä kertaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Allekirjoitan tämän itsekin. Mulle Rudiger on erittäin hyvä puolustaja siinä mielessä, että hänellä on useampi todella hyvä ominaisuus (johtajuus, fyysisyys, pääpeli, tietyllä tapaa pallottoman pelaamisen pelinluku jne). Toisaalta hänellä on myös selkeät heikkoudet, jotka nivoutuvat pääasiassa tilan täyttämiseen. Hän joutuu aika ajoin ulos tilanteista eikä luotto omaan nopeuteen aina riitä paikkaamaan näitä. Tietty pelihitaus vaivaa myös. Kolmen topparin linja maskeeraa puutteita hyvin, etenkin jos Jorginho, Kovacic ja Kante ovat olleet edellä jeesimässä.
Ensi kaudella nähdään, että realisoituuko ne heikkoudet vai päinvastoin Realissa, mutta väite, ettei Rudiger olisi huipppupelaaja on vähän outo.
 

Jeffrey

Jäsen
Rudigerillä lienee omaan silmään vähän sama kuin vaikkapa Maguirella. Ne hyvät ominaisuudet ovat selkeät ja niin hyvät, että silloin kun joukkuepelissä sattuu palikat kohdalleen ne heikkoudet peittämään niin kykenee olemaan huipputason puolustaja.

Sitten taas toisella kyljellä on ne varsin selkeät heikkoudet, ja jos muu joukkue ei niitä kykene paikkaamaan niin pelaaja ei kykene absoluuttisella huipulla pelaamaan.

Toki kun toppareista on kyse, niin jokainen huipputoppari lienee huipulla ollessaan parempi kuin mitä tämän absoluuttiset kyvyt olisivat.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Real-fanien perustelut tänään olleet ”Mestareiden liigan finaali” ja ”onpa huippupelaaja”. Mikäs siinä sitten.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Ensi kaudella nähdään, että realisoituuko ne heikkoudet vai päinvastoin Realissa, mutta väite, ettei Rudiger olisi huipppupelaaja on vähän outo.
Mä näen että huippupelaaja on vuosia pelipaikkansa parhaimmistoa. Rudiger ei ole tätä ollut ja ikää on myös ”jo” 29 vuotta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mä näen että huippupelaaja on vuosia pelipaikkansa parhaimmistoa. Rudiger ei ole tätä ollut ja ikää on myös ”jo” 29 vuotta.
Mun mielestä taas huippupelaajan määritelmä on se nykyinen kunto ja se on myös laajempi kuin joku 5 pelaajaa per pelipaikka. Toki yksi ottelu ei sitä määritä, mutta kyllä jo hyvä kausi sen määrittää, jos vaan jatkaa samaan maalliin tulevaisuudessakin. Jotkut pelaajat kypsyy hitaammin. Sillä ei suoraansanottuna ole paskaakaan merkitystä mitä ennen on tehnyt, jos ei kykene samaan suoritukseen nykyään, tänään, huomenna.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Niin, onko Rudiger maailmanluokkaa? Ei varmasti. Onko hän erittäin hyvä pelaaja? Mahdollisesti. Parannus Alabaan? Varmasti.

Sitten tulee se soveltuvuuskysymys: miten neljän linja sopii Rudigerille ja antaako La Liga kuinka paljon anteeksi? Siirtyykö Real pelaamaan Militaon, Nachon ja Rudigerin kanssa kolmen linjaan? En usko yhtään mutta mistäs sitä tietää.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Mun mielestä taas huippupelaajan määritelmä on se nykyinen kunto ja se on myös laajempi kuin joku 5 pelaajaa per pelipaikka. Toki yksi ottelu ei sitä määritä, mutta kyllä jo hyvä kausi sen määrittää, jos vaan jatkaa samaan maalliin tulevaisuudessakin. Jotkut pelaajat kypsyy hitaammin. Sillä ei suoraansanottuna ole paskaakaan merkitystä mitä ennen on tehnyt, jos ei kykene samaan suoritukseen nykyään, tänään, huomenna.
Mutta ei Rudiger ole ollut edes Chelsean paras toppari. Tilastojen ja matseja katsoen kolmanneksi paras.
 

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Varmasti upgrade Alabaan, joka on ollut tuuliajolla. Militao-Rudiger -toppariparissa on potentiaalia olla ihan helvetin kova topparipari, mutta kuten jo joskus taisin sanoa niin Rudiger on ihan malliesimerkki high risk - high reward -tyyppisestä hankinnasta.

Voisi kai sanoa, että Realilla on varaa tämä riski ottaa kuitenkin kun Militao-Nacho -pari on toiminut ihan hyvin, joskin Ancelottin papereissa se Militao-Alaba on taitaa olla kuitenkin se paras pari. Alaballa oli ihan kelpo kauden ensimmäinen puolikas, mutta nyt ne puutteet ovat tulleet aika räikeästi esiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös