Barca fanit jotka paremmin Xavia tuntevat voivat kumota nämä näkemykset.
Saavathan sitä lehdet toki kirjoitella sitä sun tätä, mutta joo...
Suosittelen katsomaan Xavista (jos nyt pika profiloinnin haluaa) miehen 550. Blaugrana-esiintymisen kunniaksi tehdyn youtubestakin löytyvän (tekstitys englanniksi) Xavi 550 "dokkarin", jossa siis käydään tunnin pätkänä läpi miehen ja tämän perheen kanssa tämän upeaa uraa ja samalla pureudutaan hieman pinnankin alle. Se antaa mielestäni aika hyvän kuvan tuosta pienestä suuresta miehestä, joka on todellakin näitä Barçan "tosi-katalaaneja", jolla sinipurppura on todellakin "hieman" enemmän kuin vain jalkapalloseura ja työnantaja muiden joukossa. Itse en siis usko alkuunkaan, etteikö Xavi pelaisi uraansa alusta loppuun Barçassa. Sitten kun taso ei enää riitä niin mies laittaa vain kylmästi ne nappulat syrjään ja siirtynee (toivon mukaan) La Masian vahvuuteen jakamaan kullanarvoisia neuvojaan nuorille lahjakkuuksille.
En siis usko pätkääkään, että siirtyisi yhtään minnekään vaikka maksaisivat sitten mitä hyvänsä ja eikä Barçankaan kannalta tässä olisi sitten mitään järkeä sillä rahan lisäksi puhutaan vain ihan jo imagoasiastakin eli Xavi on vain tuon koko "tikitakan" kasvot ja La Masian osaamisen valioyksilö, jonka edessä suurinpiirtein jokainen katalaani kumartaa syvään levittäen samalla sitä punaista mattoa askelta pehmentämään. Mikäli siis kauppaisivat miehen, jonnekin Cityyn niin kyllähän siinä voisi seuran toimisto väkineen päivineen olla hieman vaarassa. Eli Xavi ei kyllä tule siirtymään yhtään minnekään ellei itse halua ja tee sitä aloitetta tälle ja itse en vain näe, että tätä halua vain olisi sitten tippaakaan. Lisäksi vaikka tämäkin ihme vielä joskus sitten nähtäisiin niin tämä kesä on vain aivan liian aikainen tälle sillä Xavi on edelleen huipputikissä ja pelaa pienestä pitäen rakastamassa seurassaan, nauttien huippujoukkueen mukana menestyksestä sekä saaden tästä vielä asianmukaista korvaustakin, joten no saahan sitä tosiaan yhtä sun toista kirjoitella...