Kesän festarit

  • 525 924
  • 3 030

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Porisperen bändilistaa katselin niin ei tarvi mennä tänä vuonnakaan. Kolme neljä kiinnostavaa bändiä, mutta kun pitää maksaa niistä muistakin.
Porisperen bändilistaa katselin ja totesin, et jee Poriin saadaan taas jotain häppeniä. Kolme neljä kiinnostavaa bändiä, maksan mielelläni muistakin ja festarin kotoisesta "kylätunnelmasta".

Porispere on vähän kuin Ässät. Porilainen ja poimitaan ne mitä muilta jää-tyyli. Mutta se on se oma. Sonipsheret ml. yhden kerran jäänyt porilainen Spere välistä ja sitä virhettä en mene toistamaan. Vaikka artistikattaus alkaakin olemaan vähän toista maata kuin omat mieltymykset.

Tehosekoitinta odotan kuitenkin. Juutubet, spotifyt ja karaoke-baarit kulutettu jo rikki, vihdoin livenä.
 

Glove

Jäsen
Porisperen bändilistaa katselin ja totesin, et jee Poriin saadaan taas jotain häppeniä. Kolme neljä kiinnostavaa bändiä, maksan mielelläni muistakin ja festarin kotoisesta "kylätunnelmasta".

Porispere on vähän kuin Ässät. Porilainen ja poimitaan ne mitä muilta jää-tyyli. Mutta se on se oma. Sonipsheret ml. yhden kerran jäänyt porilainen Spere välistä ja sitä virhettä en mene toistamaan. Vaikka artistikattaus alkaakin olemaan vähän toista maata kuin omat mieltymykset.

Tehosekoitinta odotan kuitenkin. Juutubet, spotifyt ja karaoke-baarit kulutettu jo rikki, vihdoin livenä.
Hyvää Porispereä!
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
On muuten jännä, että nykyajan festarikansa ei ole nähnyt Tehistä livenä. Silloin kun minä olin nuori jne.
On se aika jännä. Aika paljon kuitenkin soitossa edelleenkin ratiossa sun muualla. 09 kiertue olisi voinut olla omalle iälle otollinen aika nähdä vielä. Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan?
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tähän vaan sellainen huomio, että olin Helsingissä katsomassa Kornia vuosia sitten, vuonna 2005. Davis otti silloinkin happea välillä kesken biisien. Ilmeisesti kärsii pahasta astmasta. Ja koronankin näemmä sairasti tuossa joku aika sitten, mahtaakohan vaikuttaa vielä sekin. Keikan hinta oli muuten tuolloin 41€, vanha lippu löytyy edelleen lompakosta. Oli kova keikka.

Kiitokset tiedosta, hyvä tietää ettei mistään sen akuutimmasta ole kyse ja voinee toivoa näkevänsä Kornin vielä uudestaankin Suomessa
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Bändeistä positiivisin yllätys, oli Lost Society. Todella energistä menoa, rockikliseet lavarakenteisiin kiipeämisineen ja yleisösurffauksessa laulamisineen, hyvät välispiikit ja on tuossa Samy Elbannassa mielestäni sellaista showmiehen karismaa jota valitettavan harvoilla esiintyjillä enää on. Pari wall of deathia ja ihan hyvä pitti myös saatiin aikaiseksi tämän aikana. Täytyy kyllä ehdottomasti käydä tätä bändiä katsomassa jatkossakin.
Harmi että heidän nykyinen musiikkinsa on huonoa. Niitä bändejä joiden pari ekaa levyä olivat parhaat ja sen jälkeen menty vain alaspäin. Livenä silti ihan pätevä.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Kornista tuli mieleen, että eikös ne jossain välissä 2011 tms vetänyt klubikeikankin helsinkin jossain Circuksessa? Tuntuu isolta bändilta niin pienille lavoille.
Olisiko ollut niin, että keikka piti olla Kaapelitehtaalla, mutta lipunmyynnin ollessa heikko keikka siirrettiin Circukseen. Vuosi taisi olla jotain 2013.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko tulla itsekin kehumaan Tuskaa. Alue ja järjestelyt toimi mahtavasti. Alueella ei tarvinut jonottaa mihinkään, vesipisteitä oli paljon ja istumapaikkoja oli niitä tarvitseville. Myös alue oli nyt paljon laajempi kuin ennen.
Ainoa miinus eiliseltä oli Soilworkin sijoittaminen pikkulavalle, yleisöä olisi riittänyt päälavallekin tai ainakin telttaan. Ja tuon sivulavan äänentoisto oli muihin lavoihin verrattuna aika paska, jos ei heti siihen lavan eteen mennyt.

Mutta mukava tuolla on hyvän musiikin lisäksi tapaila tuttuja ja hengailla mainiossa seurassa.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Ainoa miinus eiliseltä oli Soilworkin sijoittaminen pikkulavalle, yleisöä olisi riittänyt päälavallekin tai ainakin telttaan. Ja tuon sivulavan äänentoisto oli muihin lavoihin verrattuna aika paska, jos ei heti siihen lavan eteen mennyt.

Mutta mukava tuolla on hyvän musiikin lisäksi tapaila tuttuja ja hengailla mainiossa seurassa.

Mun mielestä Soilwork sopi hyvin tolle pienelle lavalle. Oli huomattavasti tiiviimpi tunnelma yleisössä, joka mulle ainakin takaa hyvän tunnelman keikalla. Tosin tuo äänentoisto oli kyllä erittäin paska tuolla lavalla. En tiedä onko itsellä kuulo mennyt, vai miksi päälavankin keikat kuului niin pienellä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Soilwork sopi hyvin tolle pienelle lavalle. Oli huomattavasti tiiviimpi tunnelma yleisössä, joka mulle ainakin takaa hyvän tunnelman keikalla. Tosin tuo äänentoisto oli kyllä erittäin paska tuolla lavalla. En tiedä onko itsellä kuulo mennyt, vai miksi päälavankin keikat kuului niin pienellä.
Eiköhän siellä ole kaupungin asettamat desibelirajat, kun aika keskellä asutusta kuitenkin soitto soi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eiköhän siellä ole kaupungin asettamat desibelirajat, kun aika keskellä asutusta kuitenkin soitto soi.
Totta, ja nykyisilläkin voluumeilla musiikki kuuluu hyvinkin pitkälle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kevyehkösti vituikseen menneestä Viinijuhla-lauantaista on juttua Ilta-Sanomissakin:


Tuossa on mainintaa että hyvityksiä voi hakea, kertokaas oikeusoppineet millaista hyvitystä tällaisesta on mahdollista saada? Voiko ronskisti vaatia koko keikkalipun hintaa takaisin, tosiaan koko Behmin keikka meni jonottaessa ja kaljajonossa meni itsellä ainakin tunti. Viinikin loppui kesken.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aikanaan kun Motörhead soitti Lappeenrannan raviradalla niin soitto kuului Imatralle asti, jotakin +30 km.
Mä olin kerran kans Kotkassa, niin kuului yksi bändi talon takapihalle, eikä siinä vielä kaikki, mut ne soitti Tampereella, eikä siinä vielä kaikki, nimittäin se keikka pidettiin 1982, eikä siinä vielä kaikki, mut mulla oli niin pal vaikkua korvissa, että olin käytännössä kuuro, eikä siinä vielä kaikki, nimittäin ku mä synnyin, niin mulla ei ollut kuuloluita, eikä siinä vielä kaikki, nimittäin sen bändin PA-kamat oli jääny tulliin, eikä siinä vielä kaikki...
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Legendahan kertoo (serkku oli roudarina), että kun Metallica soitti Nivalassa 80-luvulla, niin katuvalot alkoi pätkimään.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
@Individual eikä siinä vielä kaikki. Ne soitti oikeasti Kalajoella ja bändi oli Manowar. Other bands play, Manowar kills.
Manowar kun oli Provinssissa, nahkapöksyissä alkoi kiristämään kun ei ollut tarpeeksi Marshalleja lavalla ja niitä piti sitten näitä kekkeruuseja varten Ruotsista vuokrata pikaisesti lisää, eikä niistä edes ääntä tullut, piti vaan olla rekvisiittana. Oli tullut helvetin kalliiksi.

Ja tämä tarina on tosi, kuulin hepulta joka oli järjestelyissä mukana.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Legendahan kertoo (serkku oli roudarina), että kun Metallica soitti Nivalassa 80-luvulla, niin katuvalot alkoi pätkimään.
Olen itsekin soittanut Nivalan Tuiskulassa ja siinä on sellainen persereikä keikkapaikaksi ja pitäjäksi, että eivät minun puolestani tarvitsisi sähköjä ollenkaan. Vitun körtit.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Manowar kun oli Provinssissa, nahkapöksyissä alkoi kiristämään kun ei ollut tarpeeksi Marshalleja lavalla ja niitä piti sitten näitä kekkeruuseja varten Ruotsista vuokrata pikaisesti lisää, eikä niistä edes ääntä tullut, piti vaan olla rekvisiittana. Oli tullut helvetin kalliiksi.

Ja tämä tarina on tosi, kuulin hepulta joka oli järjestelyissä mukana.
Kallein vastaava ”moka” oli aikanaan kun Rammstein oli Ruisrockissa. Festarin lähestyessä tajuttiin että saarella ei ole tarpeeksi sähköä Rammsteinin lavarakennelmalle ja äkkiä Turku Energialta tilaamaan lisää piuhaa. Meni noin 100k enemmän kuin oletettiin. Tosin tämä sitten paikattiin päästämällä Rammstein-päivänä tuhansia ihmisiä liikaa sisälle.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Olen itsekin soittanut Nivalan Tuiskulassa ja siinä on sellainen persereikä keikkapaikaksi ja pitäjäksi, että eivät minun puolestani tarvitsisi sähköjä ollenkaan. Vitun körtit.
Milloinkas oot siellä soitellu? Itekkin oon siellä soitellu ja hyvin meni silloin 90-luvun lopulla. Körtit tietty vittuun.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Milloinkas oot siellä soitellu? Itekkin oon siellä soitellu ja hyvin meni silloin 90-luvun lopulla. Körtit tietty vittuun.
98-99 aikoihin varmaan äkkiseltään muisteltuna. Ei kai puitteissa ollut mitään vikaa sinällään, mutta väki oli yleisesti ottaen jotenkin nihkeää.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
98-99 aikoihin varmaan äkkiseltään muisteltuna. Ei kai puitteissa ollut mitään vikaa sinällään, mutta väki oli yleisesti ottaen jotenkin nihkeää.
Juu eipä yllätä. Omalta osaltani tätä ilmapiiriä koitan vähän puhdistaa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kallein vastaava ”moka” oli aikanaan kun Rammstein oli Ruisrockissa. Festarin lähestyessä tajuttiin että saarella ei ole tarpeeksi sähköä Rammsteinin lavarakennelmalle ja äkkiä Turku Energialta tilaamaan lisää piuhaa. Meni noin 100k enemmän kuin oletettiin. Tosin tämä sitten paikattiin päästämällä Rammstein-päivänä tuhansia ihmisiä liikaa sisälle.
Manowarin marsut saattoi olla hieman halvempia, sitä ei kertonut oliko ne This goes to eleven -malleja vai kelpasiko tavalliset. Tietysti kun Ruotsissa on samaan aikaan festareita niin eihän vuokraaja tyhmä ole, vaan osaa laittaa tavaralleen sopivan hinnan.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Individual eikä siinä vielä kaikki. Ne soitti oikeasti Kalajoella ja bändi oli Manowar. Other bands play, Manowar kills.

2019 Hellfesteillä tämä kääntyi mm. muotoon "Other bands play, Manowar leaves" ja muita vastaavia joita ei enää muista. Kerran melkein siis tämän tarunhohtoisen bändin näin, toista kertaa ei tule. Oli vissiin liian pieni Hellfestin päälava ja volyymit liian hiljaiset, vaikka esim. Gojiran soittaessa meinasi tärykalvot puhjeta 300 metrin päässä lavasta korvatulppien kera (hiukan kärjistetysti). Hyvin kyllä Sabaton paikkasi vaikka Joakimin ääni loppui jossain kolmannen biisin kohdilla. "We don't like to cancel" ja kitaristit vetivät laulut loppuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös