Vajaa viikko alkuun ja Rockfest varoittelee, että 3pv liput myydään loppuu jo tällä viikolla. Eli eiköhän päästä festaamaan :)
Tämähän tosiaan lyötiin pystyyn rohkeasti viime vuonna, mutta pakko se sitten oli koronan takia perua, kuten edellä toveri juuri totesi. Ja nyt sitten tämä.. jokohan organisaatio lyö hanskat tiskiin. Mutta ihmisten elämä on vain nykyään taloudellisesti sellaisessa kurimuksessa, että näitä kesäsuunnitelmia joutuu panttaamaan ja panttaamaan, eikä järjestäjillä tietenkään ole aikaa odottaa milloin kansa suvaitsee ostaa lippunsa. Polttoaineet, energia, ruoka.. kaikki kallistuu ja kurjistaa ihmisten taloutta, ja nuo kaikki ovat isoja kulueriä tietysti myös festarijärjestäjilleTurun Rockpark festari peruttu, en ole varma olinko tästä tapahtumasta edes kuullut...ehkä tänne pitäisi perustaa oma ketju Kesän perutut festarit.
TURKU ROCK PARK
Turku Rockpark -festivaali. Uusi raskaan musiikin tapahtuma, joka järjestetään ensimmäistä kertaa Uittamon kansanpuiston ja paviljongin alueella. 17 bändiä, Suomesta ja Ruotsista.www.rockpark.fi
Lappari 8,5€ plus pantti 1€ eli eka maksaa 9,5€ mutta sen jälkeen kun palautat tölkin on seuraava 8,5€. IPA tiskillä eka 11€, sitte 10€ jne... Älkää heittäkö tölkkejä roskiin.Samaa mietin ja paljonko köyhtyy tuopista?
Samahan pätee myös ainakin suurimmilta osin yleisöön, mihin kenties viittasitkin (bändit itsekin...). Ainakin tuntuu siltä, että positiivisemmalla, iloisemmalla ja energisemmällä tuulella ollaan itse kukin. Ei sillä, että nyt aiemminkaan valittamista olisi ollut, mutta on tässä jonkinlaista "värinää" ehkä normaalia enemmän.Hyvä puoli tämän kesän festareissa ja keikoissa tuntuu olevan se että bändit oo n itsekin innoissaan kun pääsee taas kiertämään. Todella kovalla energialla vetää joka bändi joka lavalla
Itselle kans pettymys. En tosin usko, että korvaavat esiintyjää samantyylisellä esiintyjällä. Jinjer kun perui tuli korvaavaksi Reckless Love. "JEE"Symphony X perui koko Euroopan kiertueen hieman oudosta syystä, eli koronarajoitusten vuoksi. Eivät tule siis Tuskaan, mikä on suuri pettymys mulle. Korvaavasta esiintyjästä ei ole vielä tietoa, enpä tiedä kenet sinne saisi taiottua. Mun toivelistalla ykkösenä on Pain of Salvation. Lievittäisi suuresti tätä pettymystä.
Oliko se Provinssirock vai mikä festivaali ehkä ysärin puolivälissä, kun Dream Theaterin oli tarkoitus esiintyä. Jostain syystä esiintyminen peruuntui ja korvaajaksi hankittiin SUURLÄHETTILÄÄT.Itselle kans pettymys. En tosin usko, että korvaavat esiintyjää samantyylisellä esiintyjällä. Jinjer kun perui tuli korvaavaksi Reckless Love. "JEE"
Oliko se Provinssirock vai mikä festivaali ehkä ysärin puolivälissä, kun Dream Theaterin oli tarkoitus esiintyä. Jostain syystä esiintyminen peruuntui ja korvaajaksi hankittiin SUURLÄHETTILÄÄT.
Se oli Nummirockissa.Oliko se Provinssirock vai mikä festivaali ehkä ysärin puolivälissä, kun Dream Theaterin oli tarkoitus esiintyä. Jostain syystä esiintyminen peruuntui ja korvaajaksi hankittiin SUURLÄHETTILÄÄT.
Aika epäuskottava selitys kyllä. Joko bändissä on joku rokotuksia vastustava (estäisikö edes sekään enää matkustamista?) tai sitten koko selitys on tekosyy ja oikea syy on jossain muualla, esim. logistiikkakustannuksissa. Euroopassa kiertää tälläkin hetkellä vaikka kuinka monta jenkkibändiä ilman mitään ongelmia.Symphony X perui koko Euroopan kiertueen hieman oudosta syystä, eli koronarajoitusten vuoksi. Eivät tule siis Tuskaan, mikä on suuri pettymys mulle. Korvaavasta esiintyjästä ei ole vielä tietoa, enpä tiedä kenet sinne saisi taiottua. Mun toivelistalla ykkösenä on Pain of Salvation. Lievittäisi suuresti tätä pettymystä.
Tuska järkkäs aikoinaan kyllä yhden kovimmista korvaajista, kun Mastodon, joka sekin olisi kelvannut mulle mainiosti, perui ja korvaaja oli Nevermore! Samanlaista paukkua odotellessa :)Aika epäuskottava selitys kyllä. Joko bändissä on joku rokotuksia vastustava (estäisikö edes sekään enää matkustamista?) tai sitten koko selitys on tekosyy ja oikea syy on jossain muualla, esim. logistiikkakustannuksissa. Euroopassa kiertää tälläkin hetkellä vaikka kuinka monta jenkkibändiä ilman mitään ongelmia.
Ei ole tosiaan helppoa korvata tällä varoitusajalla, mutta onneksi kotimaassakin on laadukkaita bändejä pilvin pimein, joten eiköhän sieltä joku ihan kelvollinen löydy ilomielin ottamaan tuollainen keikka vastaan.