No niin, kröhöm.
Niinhän minä sitten Manic Street Preachersin keikalla luulin että Raatin yllä paistoi puolikuu, mutta se lienee ollutkin Jääkoneenkuljettajan toinen pakara. Se, mitä niille 1,5 lopuista kannikoista persetifossa tapahtui, on edelleen mysteeri, sillä Oulu on känkky- eli pizzakaupunki, mutta
a) Uleåborgir ja Jääkoneenkuljettaja ovat jo ohittaneet sen iän jossa pers on finneillä eli pitsana
b) Oulussa on festariaikaan todellakin liikkeellä ensisijaisesti janoisia eikä nälkäisiä
MSP:n keikka oli minulle suurenmoinen ja settilista erittäin raikas. Uran varrelta hyvä, uusimman levyn kolmesta biisistä "Autumn Song" on minulle heikompi kuin moni muu, mutten valita. Parhaimmistoa ehdottomasti "You Stole The Sun From My Heart", "You Love Us", "Design For Life" ja "Your Love Is Not Enough". Coverina kuultiin mm. Rihannan Umbrella ja Nirvanan Pennyroyal Tea!
Ismon näkisin edelleen mieluummin Hassisen Koneessa tai Sielun Veljissä, tavallaan miehessä ei ole mitään vikaa, ammatillisessa mielessä, mutta hieman hoh-hoijaa olo silti.
Amorphikselta eniten pyöritti etenkin tällä kertaa taas vanha mättö. Tomi Joutsenta ei voi vokalistina enempää kehua.
Nelivitosessa sitten kajahti festarin jälkeenkin. Törmäsin ensin Jääkoneenkuljettajaan ja Uleåborgiriin. Menemättä liikaa paljastuksiin, käskisin harkita JA:n kirjoittajia fantasydraftaamaan nämä miehet Kalsarikänniketjun All Starsiin jo aiemmilla kierroksilla.
Otimme mahdolliset sarkasmi-ironistiset™ Kärppien tämänhetkiselle rosterille, ja vähän päälle. Ehdimme vaihtaa muutaman sanan myös kaikesta progesta mitä en vielä omista, paikallisen Timpen eli taekwondo-opettajan (kovempi laji kuin kendojanarius) menneisyydestä ja Timo Iljinasta. Muun muassa.
Baariin muuten sitten eksyi myös muita kuuluisuuksia kuin JA:n porukkamme. Manic Street Preachersin James Dean Bradfield ja kiertuekitaristi olivat ilmeisesti kuulleet ja tulivat paikalle. Myöhemmin uskaltauduin kiittelemään keikastakin, jälkimmäiseltä kyselin LUONNOLLISEN brittibändiläiseltä kyseltävän kysymyksen, kumpi se on, Hagar vai Roth. Ei oikein taida kuunnella Van Halenia kun oli sen verran pihalla. Paska jätkä