Hopoti, kopoti...
Viestin lähetti koo
Äänestän Mustaa Hevosta Rööriä. Enkä nyt suinkaan pelkästään "virkani puolesta" vaan ihan syystä että uskon vakaasti Hänen olevan sopivin Kesämies. Mies joka noin kauniisti ja syvällisesti osaa arvostaa naapuriaan ansaitsee enemmänkin kuin viisi pistettä. Luittehan tarinan Pentistä, verkkareineen päivineen. Olen myös "kuullut" kuinka pyytettömästi Rööri on osallistunut takavuosina Pentin silmälasien etsintöihin, kaunista ja hyvää käytöstä jota mielestäni Kesämieheltä tulee odottaa.
Tiedän, että Rööri suhtautuu myös naisiin viehättävällä ja persoonallisella tavalla. Röörissä yhdistyy ikäänkuin entisajan isä Suominen, Esko Juhani Tennilä ja Ben Fuhrman. Se on aika paljon, sanon minä.
Terveisin koo
Musta Hevonen kuittaa myhäillen. Tosin Hallava Muuli kaiketi kuvaisi paremmin allekirjoittanutta kuin tuo kiiltävä kylkinen korskea ori. Jään kuitenkin malttamattomana odottamaan Tony Halmemaista äänten vyöryä, joka hautaa alleen nuo lommoposkiset pojat polvihousuissaan.
Jutin posket nyt eivät erityisen lommolla ole koskaan ollut, mutta hänet ajattelinkin nöyristää finaalin uimapukukierroksella – muiden kanssa en alkaisikaan. Ja ettei voittajasta jäisi epäselvyyttä kyseinen huipennus voitaisi järjestää ylimääräisenä numerona, ettei Juti älyisi ottaa niitä Muumi-kuvioisia boksereitaan kassiinsa.
Minulla sen sijaan olisi sattumoisin salkussani juuri keväthuollosta noutamani kumiasusteet. Omistajan oikeudella pukeutuisin siis roolinimelläni kirjailtuihin kummi-sringeihin ja näin ollen Timolle jäisi vaimoni vanha, jo hieman pykinyt, kuminen korsetti. Korsetin alapäähän, rietasteluun varattuun aukkopaikkaan, koo voisi käsityöihmisenä harsia vaikka tunkion möyhennyksessä käyttämänsä työrukkasen, ettei ihan munasillaan kuitenkaan.
Asukokonaisuutta tukevaa nahkaista huppua Timon ei tarvitsisi välttämättä käyttää, sillä se hihnoin viritelty oranssi pallo siinä suun edessä haittaa puhumista. Meinaan, jos Annuli sattuisi kysymään jotain kiperää luonnonsuojelusta taikka lapsityövoiman käytöstä, niin pääsisi joukkueen johtaja lausumaan jotain nasevaa tamperelaisittain. Vaikka Juti onkin pelottavan supliikki mies, en usko hänen kääntävän peliä enää korsetissa edukseen.
Itse äänestän kisassa naapuriani Penttiä, sillä luulen, ettei hänestä ole todellista uhkaa itse taistossa taholleni.
ps. Tuo mainitsemasi mutaatio, jossa nuo mainitsemasi kolme henkilöä taistelee elintilasta ja äänioikeudesta, kuvaa tilaani mainiosti. En tiedä vastaako taudin kuva jakomielitautia vai eikö sitä erikseen ole vielä nimetty, mutta jotain syndroomaa pukkaa - se on selvä!
Oliko muita jalan?