Kesäbiisi 2004?

  • 9 055
  • 66

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gyllene Tider - Tuffa Tider (för en drömmare). Loistava biisi yhtyeeltä, joka lauantaina löi Ullevilla The Bossin ennätyksen kaikkien aikojen suurimmasta yleisöstä Ruotsissa ja ymmärtääkseni koko Pohjolassa.
 
Mikä tää tällänen "kesäpiisi"-juttu ylipäätään on?
Joku aivoton renkutus joka soi kaikkialla?
Tarkottaako se sitä että syksyllä kukaan ei sitä enää muista?

_Minun_ kesäpiisini on NW:n I Wish I Had An Angel ja Turmion Kätilöiltä vaikkapa Verta ja Lihaa. Videokin näkyi Listassa :P
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En muista biisin nimeä tahi esittäjää mutta MTV3(?) näytti musiikkivideon jossa räppäsi "puhuva pää" niistä chat-ohjelmista. Täytyy sanoa että olin sanaton. Äänestäisin tätä kesäbiisiksi koska se oli niin persoonallinen tekele. Ja video oli yhtä hyvä kuin itse biisi. Ikävä kyllä en ole kuullut/nähnyt kyseistä biisiä toistamiseen, liekö esityskiellossa?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
kakkonen:MC Puhuva Pää - Kädet ilmaan.

Aivan loistava tekele. Ja paremmaksi asian tekee se että jotkut vielä ottavat tuon biisin tosissaan....
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Yö - Rakkauden vahvistama
 

Jackman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk,New Jersey Devils & Derek Boogaard
Landser - Aryan Child on loistava kesäkipale!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesäbiisin tunnusmerkit

Viestin lähetti adamantium_nail
Mikä tää tällänen "kesäpiisi"-juttu ylipäätään on?
Joku aivoton renkutus joka soi kaikkialla?
Tarkottaako se sitä että syksyllä kukaan ei sitä enää muista?
:P

Ensimmäinen osui asian ytimeen: suurimman osan mielestä täydellinen kesäbiisi on just joku aivoton renkutus, kuten tämä romanialaisten kammottava biisi, joka täälläkin on kerännyt ääniä.

Pointti on siinä, että nämä tällaisia biisejä ihannoivat eivät vaan tajua biisiä aivottomaksi renkutukseksi. He kun kaipaavat musiikilta vaan äärimmäisen tarttuvaa ja renkuttavaa kertosäettä, mielellään vielä idioottimaisella sanoituksella säestettynä. Tai kuten monet kesäbiisit ovat osoittaneet, sanoista ei tarvitse edes ymmärtää mitään.

Toinen veikkauksesi meni huti. Syksyllä valitettavasti kaikki vielä muistavat kesäbiisin, mutta se ei enää soi kaikkialla. Syynä tähän on se, että nämä tällaisia kesäbiisejä ihannoivat ihmiset syksyllä vihdoin kyllästyvät tähän kesäbiisiin ja ne haluavat kuulla uudestaan kaikki ikivihreät Foreignerit, Vicky Rostit ym., jotka ovat olleet kesän ajan hieman unohduksissa, koska just se yks kesäbiisi on ollut niin POP.

Ai niin, oma kesäbiisini on Evilsons - Loving You (varmuuden vuoksi sanon, että em. kriteerit eivät täyty tämän kohdalla).
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Swan Lee - I don't mind
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Dannyn biis on kyllä aika kova.


Niin on myös Placebon coveri The Pixiesin laatubiisistä "Where is my mind?"

Yes indeed. Amorphis ja Danzig on soinut myös.
 
Ahaa.. Olen valaistunut, nyt minä ymmärrän kesäpiisin.
Kiitos VT X)
Oikeastaan olen havainnut että ehkä tänä kesänä ei olekaan vain yhtä kesäpiisiä, vaan on "uusi" genre;

kaikki paskimmat suomihitit uusina teknopoppi-versioina!
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Sen verran on pakko vetää kotiinpäin, että paras kesäbiisi on suomalainen. Aika herkku ja kesään sopiva on

Soul Captain Band - Vauvantekohomma.

Dragostea alkaa ottaa päähän jo ihan oikeasti, viime kesän ehdoton hitti Vielä on kesää jäljellä jurppii vielä enemmän, sillä sen soitto alkaa jo HUHTIKUUSSA ennen kuin kesä on edes ALKANUT!
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kyllähän tuo Dragosteia täyttää kaikki kesäbiisin tunnusmerkit.

Eikös Vielä on kesää jäljellä muuten alunperin ilmestynyt jo kesällä 2002 mutta varsinainen soittobuumi osui viimekesään?

maria hii maria huu

-ipa rules
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös