Kertooko jalkaterien asento lahjakkuuksista?

  • 3 484
  • 28

Kertooko jalkaterien asento lahjakkuuksista?

  • Kyllä

    Ääniä: 10 22,7%
  • Ei

    Ääniä: 34 77,3%

  • Äänestäjiä
    44

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Olen pannut merkille, että monet akateemisessa suoriutumisessa myönteisesti erottuvat tytöt tai naiset kävelevät jalkaterät ulospäin. Tällainen tyyli on minusta yksiselitteisesti ruma ja luonnonvastainen.

Yläasteella ja lukiossa huomasin, että mainitun kävelytyylin omaksuneet eivät ole liikunnallisia. Akateemisen kyvykkyyden vastapainoksi heitä vaivasi usein suoranainen kömpelyys.

Mitäs mieltä te olette? Voiko jalkaterien asennosta aavistella liikunnallista ja akateemista kyvykkyyttä?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olen pannut merkille, että monet akateemisessa suoriutumisessa myönteisesti erottuvat tytöt tai naiset kävelevät jalkaterät ulospäin.
Olen antanut itseni ymmärtää empiiristen havaintojeni perusteella, että naisten jalkaterien suuntautumisesta sisään- tai ulospäin voi päätellä jotain ihan muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tästä tulee ihan mieleen joku Suomi24:n keskustelun avaus.

(Kävelen itse kai vähän enempi jalkaterät "ulospäin", en kyllä ole akateemikko enkä kyllä järin liikunnallinenkaan)
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen tehnyt sellaisen hypoteettisen päätelmän, että jalkaterien asennon sijaan ihmisen älykkyydestä kertoo enemmän ihmisen asento ja sijainti.

a) Jos ihminen esimerkiksi seisoo bussissa, istuu tuolilla tai vaikkapa loikoilee sohvalla, on todennäköisempää että kyseinen yksilö on älykäs kuin idiootti.
b) Jos ihminen taas makaa sykkyrällä nurkassa kuolaamassa, istuu pyöreässä huoneessa pakkopaidassa tai seisoo Isomäen jäähallin seisomakatsomossa, on todennäköisempää että kyseinen henkilö on vajaa kuin normikuntoinen.

Jalkaterien asennoilla on näissä skenaarioissa kovin vähän merkitystä.
 

M10

Jäsen
Ja jos istuu isometsän seisomakatsomossa jalat kymmentä vaille kaksi ja on tullut bussilla peliin, peli on täysin menetetty jo aikaa sitten.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos ihminen seisoo bussissa, on hän mitä todennäköisimmin idiootti. Älykäs ihminen istuu matkatessaan saksalaisvalmisteisen auton takapenkillä sen sijaan, että seisoskelisi jossain julkisessa kulkuneuvossa.
 

julle-jr

Jäsen
Jos ihminen seisoo bussissa, on hän mitä todennäköisimmin idiootti. Älykäs ihminen istuu matkatessaan saksalaisvalmisteisen auton takapenkillä sen sijaan, että seisoskelisi jossain julkisessa kulkuneuvossa.
Eikös älykäs (nyky)ihminen pyri tehokkuuteen? Onhan joukkoliikenne keskimäärin huomattavasti energia- ja kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin yksityisauto. Pyrkiikö esimerkiksi älykäs tehtaanjohtaja järjestämään tuotantolinjat ja logistiikan tehokkaasti vai tehottomasti? Eli onko älykästä esimerkiksi kuljettaa jokainen paketti erikseen samaan paikkaan vai käyttää jonkinlaista massakuljetusta?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eikös älykäs (nyky)ihminen pyri tehokkuuteen? Onhan joukkoliikenne huomattavasti energia- ja kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin yksityisauto. Pyrkiikö esimerkiksi älykäs tehtaanjohtaja järjestämään tuotantolinjat ja logistiikan tehokkaasti vai tehottomasti? Eli onko älykästä esimerkiksi kuljettaa jokainen paketti erikseen samaan paikkaan vai käyttää jonkinlaista massakuljetusta?

Tehokkuus tarkoittaa juuri sitä, ettei seisoskella missään ihme bussipysäkeillä odottamassa ja aikaa tuhlaamassa, eikä pysähdellä joka korttelin kohdalla ottamassa kyytiin kaikenmaailman telttahousuisia työnvieroksujia. Vaan siirrytään mahdollisimman nopeasti pisteestä A pisteeseen B.

Aikaa on rahaa, nimittäin.
 

julle-jr

Jäsen
Tehokkuus tarkoittaa juuri sitä, ettei seisoskella missään ihme bussipysäkeillä odottamassa ja aikaa tuhlaamassa, eikä pysähdellä joka korttelin kohdalla ottamassa kyytiin kaikenmaailman telttahousuisia työnvieroksujia. Vaan siirrytään mahdollisimman nopeasti pisteestä A pisteeseen B.

Aikaa on rahaa, nimittäin.
Kyllähän esimerkiksi Helsingissä bussit pääsevät monin paikoin kulkemaan yksityisautoihin verrattuna melko sutjakasti bussikaistoja pitkin. Puhumattakaan muista joukkoliikennevälineistä. Toisekseen, eihän aikaa pysty muuttamaan energiaksi. Nopein tapa siirtää kappaleita ei välttämättä tai useinkaan ole energiatehokkain. Sitä paitsi ihmisellä, jolla on aikaa kirjoitella Jatkoaikaan ja vieläpä osallistua näin turhaan sanailuun, ei perusteluna voi olla ajansäästö.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikös älykäs (nyky)ihminen pyri tehokkuuteen? Onhan joukkoliikenne huomattavasti energia- ja kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin yksityisauto. Pyrkiikö esimerkiksi älykäs tehtaanjohtaja järjestämään tuotantolinjat ja logistiikan tehokkaasti vai tehottomasti? Eli onko älykästä esimerkiksi kuljettaa jokainen paketti erikseen samaan paikkaan vai käyttää jonkinlaista massakuljetusta?
Massoja kuljetetaan massakuljetuksella, mutta tehtaanjohtajia kuskataan pitkän saksalaisen takapenkillä. Luulisi tämän nyt olevan selvää ainakin humanistis-savikippotieteellisen tiedekunnan ulkopuolella eläville.

Minä olen tullut aina mukavasti toimeen sellaisten ihmisten kanssa joiden jalkaterät sojottavat reippaasti ulospäin. Sillä tavalla vesilintumaisen tanakasti. Tiesittekö muuten että vapaamuurareilla on tietyissä toimissaan hyvin keskeistä asettua seisomaan jalkaterät suoraan kulmaan asetettuna? Miten tämä yksityiskohtaisesti tapahtuu, se riippuu siitä minkä muurariasteen vapaamuurarista on kyse. Suorakulma onkin hyvin keskeinen vapaamuurarisymboli.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kyllä kertoo. Jos jalat on kaksikymmentä vaille neljä, niin kovin harvoin erehtyy jos väittää, ettei siinä mikään suuri urheilulahjakkuus ole liikenteessä.

Älähän sano. Tuollaisella voisi olla edessään loistava tulevaisuus Speden kehittelemässä takaperinjuoksukilpailussa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Kysymys oli huonosti asetettu. Todennäköisesti kysymys on siitä, että jalkaterien asento viittaa liikunnallisen lahjakkuuden puutteeseen, mistä seuraa se, että ihminen ponnistelee enemmän muilla elämänalueilla ja siksi menestyy niillä.

Miten sojojalkaiset juoksevat? Oletteko koskaan nähneet?

Ongelmaa ilmeisesti korjataan mm. leikkauksilla ja erikoiskengillä.

My feet turn outwards when I walk. Not completely 90 degrees (more like 45) but its the cause of many of my back problems. | Answerbag
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä kertoo. Jos jalat on kaksikymmentä vaille neljä, niin kovin harvoin erehtyy jos väittää, ettei siinä mikään suuri urheilulahjakkuus ole liikenteessä.
 

julle-jr

Jäsen
Massoja kuljetetaan massakuljetuksella, mutta tehtaanjohtajia kuskataan pitkän saksalaisen takapenkillä. Luulisi tämän nyt olevan selvää ainakin humanistis-savikippotieteellisen tiedekunnan ulkopuolella eläville.
Noin on varmaan joskus ollutkin, siis silloin kun johtaja oli sellainen sikari suussa pönöttävä ylipainoinen köntys rumassa kravatissaan ja huonosti istuvassa puvussaan. Maailma kuitenkin muuttuu, vaikka kaikki eivät sitä suostukaan hyväksymään. Toki edelleen on niitä, jotka luulevat, että tuollainen vanhanajan junttimainen öykkärityyli on tavoiteltavaa, siis muutenkin kuin komiikan näkökulmasta.

Jos on nähnyt maailmasta muitakin kolkkia kuin pelkästään Suomea ja sen pikkukyliä, tietää, että massakuljetuksen käyttötottumuksista ei voi tehdä kovinkaan hyvällä todennäköisyydellä oikeaan osuvia johtopäätöksiä ihmisen yhteiskunnallisesta statuksesta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Mitä ihmettä!? Jalkaterät hiukan ulospäin kävelyhän ei näytä ollenkaan pahalta. Sen sijaan jalkaterät sisään kääntyneiden möngertäjien kohdalla pitää pohtia mahdollisia muita avuja elämässä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos on nähnyt maailmasta muitakin kolkkia kuin pelkästään Suomea ja sen pikkukyliä, tietää, että massakuljetuksen käyttötottumuksista ei voi tehdä kovinkaan hyvällä todennäköisyydellä oikeaan osuvia johtopäätöksiä ihmisen yhteiskunnallisesta statuksesta.

Kyllä tää toimii ihan Suomessakin, harvalla spurgulla on varaa sporalippuun mutta silti näissä kroisosten menopeleissä näkyy vähän väliä näitä rantojen miehiä kaikkien miljardöörien seassa.

Eniten mua tämän ketjun materiaalista ihmetyttää, että miten Freddie Freeloader on voinut lainata Isaskarin kirjoitusta, kun Freddien kirjoitus on ilmestynyt kaksi minuuttia Isaskarin kirjoitusta aiemmin? Onko Freddie keksinyt aikamatkustuksen? Minne sun jalkaterät sojottaa? Käytätkö bussia?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Einstein osoitti meille, että aika ja tila ovat itse asiassa yksi ja sama asia. Jos siis aika on rahaa, niin myös tila on rahaa. Mistä seuraa, että raha on tilaa, ainakin matkustamisessa.

Mitä ajankäyttöön tulee, niin jotkut pelaavat golfia. Minä en. (No olen kokeillut green cardin verran, aivan liian pitkäveteistä ja aikaavievää.)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse näkisin, että jalkaterät erilleen asemoivat naiset vaikuttavat jotenkin mielenkiintoisemmilta kuin muut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kysymys oli huonosti asetettu. Todennäköisesti kysymys on siitä, että jalkaterien asento viittaa liikunnallisen lahjakkuuden puutteeseen, mistä seuraa se, että ihminen ponnistelee enemmän muilla elämänalueilla ja siksi menestyy niillä.
Kysymyksen asettelu onkin aivan keskeinen seikka näissä asioissa. Jos minulla on yhteensä 10 varvasta, niin moni tyytyy tähän faktaan ja toteaa että kaverilla on tavanomaiset jalat. Mikäli tarkennetaan että vasemmassa jalassani on 3 varvasta ja oikeassa 7, niin asetelma muuttuu hivenen.

Jos ihminen kävelee jalkaterät erittäin voimakkaasti sisäänpäin tai ulospäin kohdistuen, niin enpä tuollaista henkilöä ihan heti urheilijalahjakkuudeksi epäilisi. Siitäkin olen hieman epävarma että moinen raajavaivaisuus antaisi noin vaan etumatkaa muita elämänalueita ajatellen. Niinkin voi tietysti onnellisessa tapauksessa käydä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Otsikosta tulee jostain syystä mieleen erään puolitutun aikanaan heittämä "Sulla on todella kauniin muotoinen kallo"-iskurepliikki, en tiedä miksi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Niin ne jalkaterät ja lahjakkuus.

Luokallani oli aikoinaan tyyppi, joka aurasi kävellessään jaloillaan merkillepantavan voimakkaasti. Tämä kaveri oli luokan paras koripalloilija ja ura vei hänet sittemmin SM-sarjatasolle asti.

En tiedä, onko noilla mitään syy-seuraussuhdetta, mutta tulipahan kerrottua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Traktorikävelyä, ts siten että jalat osuvat traktorin renkaanjälkiin. Sehän on kehittyneempää kuin jalat dorkasti suorana tai vammaisesti sisäänpäin kääntyneenä kävely. Pito on maksimoitu.

Tällainen ihminen on myös syntynyt taitavaksi jalkapalloilijaksi, syöttö on aina valmiina lähtemään sisäsyrjällä. Katsokaa vaikka jotain Robert Piresiä. Samoin luistelu on luontevaa sekä jäällä että lumella.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Noin on varmaan joskus ollutkin, siis silloin kun johtaja oli sellainen sikari suussa pönöttävä ylipainoinen köntys rumassa kravatissaan ja huonosti istuvassa puvussaan. Maailma kuitenkin muuttuu, vaikka kaikki eivät sitä suostukaan hyväksymään. Toki edelleen on niitä, jotka luulevat, että tuollainen vanhanajan junttimainen öykkärityyli on tavoiteltavaa, siis muutenkin kuin komiikan näkökulmasta.
Olet aivan oikeassa. Nykyään isot pamput käyttävätkin hyvin istuvia räätälinpukuja ja mittatilauskenkiä. Kaikki kunnia Turoille ja Eccoille, mutta divisioona on nyt eri. En itse edusta tätä sarjaa likimainkaan, tarkennettakoon nyt sekin.

Ylipaino ei ole kiireisissa dirikanhommissa mitenkään eduksi, mutta massavia patruunoita on yhä heitäkin. Liialliset keskivartalokilot kyllä vaikuttavat henkilön kävelytapaan ja jalkaterän asentoon. Lahjakkuus on tästä tietenkin erillinen asia.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Myönnän että itse kävelen jalkaterät sisäänpäin kääntyen, eli kuulun noihin vammaisiin sitten. Joskus 80-luvulla huippu fysioterapeutti käski pukea kängät vääriin jalkoihin, mutta se vasta vammaselta näytti kun sisäänpäin kääntyneissä jaloissa oli kengät väärinpäin. Kyllähän tuosta tuli sanomista koulussa sun muualla jannuna, mutta pieni selkäsauna piristää aina kivasti ja opetti olemaan. Geeneistä voi tästäkin syyttää, sillä isoisäni, pari tätiäni ja pari serkuani tallssii samalla tavalla. Eräiden toisten serkkujeni isä käveli taas erittäin leveästi jalkaterät aivan ulospäin ja myös nämä serkkuni sai saman kävelytyylin omakseen. Akateemista ja urheilullista eroa ei ole meidän välillä joten aika "busted" voin sanoa tämän myytin kohdalla. Enkä käsittääkseni kuolaa enempää kuin serkkunikaan.

Eli joo sain kyllä sanaa kävelytyylistäni lapsena, mutta on kiva ettei aikuisia ei enää kiinnosta toisten kävelytyylit...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös