Puolustaja Mathias Porseland parantaa kuin sika juoksuaan.
Porse pelasi omasta mielestäni vasta eilen sellaisen pelin, jota häneltä on lupa odottaa. Hän on itsekin sanonut, ettei ole mikään varsinainen fyysinen puolustaja, mutta tolla varrella on ehdoton edellytys, että käyttää kokoa hyväkseen. Ei sieltä eilenkään mitään jättipommeja tullut, mutta Porse meni iholle ja heti tämän tehtyään omaan silmääni pelaamisensa näytti helpommalta. Muutenhan se on aika taattu, mitä kaverilta saadaan, hyvää kiekon käsittelyä ja laukauksia, joiden lisäksi aivopieruja silloin tällöin. Suurin ero viime kauteen on ollut se, että siinä missä viime kaudella kiekko meni lähes aina maalia kohti, on se tällä kaudella paukkunut plekseissä tai ensimmäisessä karvaajassa. Mutta jos jatkaa samalla tavalla kuin eilen, niin luulen, että viikon aikana Keklu on valmis lataamaan Kerälän ja suht ison pinon siemenperunoita pöydälle saadakseen tämän miehen ilmalaan. Se, kannattaako myydä, on sitten jonkun muun päätettävä.
Ja Alex Leavitt, kultakypärä. Ei haukkumista, vaikka välillä tuleekin hienoja koukkujäähyjä. On taitava ja kaikin puolin SM-Liigaan riittävä.
Itse olen digannut kaverista alusta asti. Pelisilmä on jotain aivan jäätävää. Alkukaudella vaihdot venyivät ja ketju oli väärä, mutta on parantanut kiekotonta pelaamistansa huimasti kauden edetessä. Olen vieläkin sitä mieltä, että mies pitäisi kiinnittää ensi kaudellekin kakkossentteriksi.
Kiekottomassa pelissä on Aleksilla vieläkin paljon puutteita, mutta omissa silmissäni ainakin saa paljon anteeksi sillä, että järjestää jokaisessa pelissä ainakin 1-2 "tuhannentaalanpaikkaa" joukkuekavereillensa. Olen joskus miettinyt, että kuinkakohan monta reppua Puustisen Juuso olisi nakuttanut Aleksin passeista, jos olisivat saaneet pelata keskenään...