Koko teksti, noinhan se on.Tässä on realisoitunut negatiivinen oravanpyörä: negatiivinen mediajulkisuus <-> oikeutetusti huolestuneet ja pettyneet kannattajat <-> varautuneet yrityskumppanit. Siksi olin ja olen sitä mieltä, että ainoa tapa katkaista tuo oravanpyörä, on kilpailukykyisen joukkueen rakentaminen. Kilpailukykyisen joukkueen rakentaminen - tässä ja nyt - on siis kaiken ytimessä. En tarkoita mestaruutta, vaan sitä, ettei ryvetä kuin sika lätissään. Palstallakin on esitetty paljon huolta tämän osalta ja nyt, ikävä kyllä, vaikuttaa juuri siltä, että huoli on ollut oikeutettu. Jos nyt epäonnistutaan, tehdään taas isot tappiot ja vaikka sarjapaikka saataisiinkin hikisesti säilytettyä, niin miten hitossa taas seuraavan kauden joukkueen rakentaminen olisi ainakaan helpompaa?
Tällä kaudella olisi pakko onnistua siten, että ollaan taistelussa playoffpaikasta mukana eikä keväällä koko saatanan maan silmien alla pelaamassa elämästä ja kuolemasta IPK:ta tai Jokereita vastaan karsintoja koko maan kiekkokansan ykköspuheen ollessa se, että pystyykö Kerho pelaamaan liigaa seuraavalla kaudella vaikka karsinnat voittaisikin. Siinä kun olisi vielä nykyistäkin pajon vaikeampaa tehdä myyntiä, jota kautta kilpailukyvyn parantaminen voisi olla mahdollista.
Tämä oravanpyörä on se paha, ja jotkut seurat ovat olleet siinä vuosikymmenen liigassa jossain välissä, ennen se tiesi muutaman vuoden päästä matkaa sarjatasoa alemmas, kun kuilu ei ollut niin iso tai suljettu. Kilpailukykyisen joukkueen rakentaminen, väitätkö ettei ne sitä yritä? Kai aina yritetään? Mun mielestäni osa täällä itkee vaan, koska ei näe metsää puilta ja haluaa, että ensi vuonna on yhtä hyvää menestystä kuin Jalosen aikaan ja huippupelaajia kuten Joly, Kontiola, Vujtek, Pärssinen, Jelinek, Kivelä. Mutta kun täällä pitää kertoa välillä, kuin pikku lapsille, ettei isillä oo varaa nyt - ei oo. Jos halutaan joukkue, joka taatusti menestyy, se on aivan saatanan kallista. HIFK ei saa tälle kaudelle nimivahvaa porukkaa hommattua, vaikka niillä on perunapelto vieri vieressä täynnä rahapaaleja, koska Ville P. ja huonot fiilikset. Pitää rakentaa ja olla maltillinen. Mutta ei se mene kaaliin yhtään.
Toisaalta, olen mä samaakin mieltä. Jos ei ole niitä panostuksia tehdä lähes äärirajoilla, ollaan automaattisesti siellä 10+ sijoilla. Ja onko uskoa kehittämiseen, kun / jos mitään menestystä ja iloa ei näy. Ollaan oravanpyörässä.
Kritiikki ei ollut sinulle. Kirjoitus oli ansiokas, kuten todettua.