Asian voi myös nähdä toisin. Kyllä mua ainakin vituttaa myös nämä annetaan aikaa ja kaikki tulee menemään vielä hyviin, otetaan nyt ihan rauhassa tyypit ja viestit. Itse olen sen tyyppinen kannattaja, että en rakentele omia näkemyksiä toivotaan toivotaan tyyppisiin ajatuksiin ja haihatuksiin, vaan Sihvosen sanoin, annan pelin näyttää, ja otteiden kentällä sekä pelaajien että joukkueen pelin osalta.
Jos nyt ihan faktatietoihin perustuen lähtee kerhon nykytilannetta purkamaan, niin faktoja on muutama, joiden taakse ei enää voi mennä. Puhutaan että katsotaan ja annetaan aikaa, kausi on vielä nuori. Onko? Nyt joukkue on ollut koossa elokuusta lähtien, Collins, Joly ja kumppanit on pelannut harjoituspelit mukaan lukien n. 20 peliä. Marcinew ja Grman n. 10 matsia, ja olleet joukkueessa n. kuukauden. Paljonko pitää antaa lisää aikaa, että äijät sopeutuu, osaa pelisysteemit, ottaa roolia? Collins ja Marcinew, 1&2 senttereiksi hankitut äijät, pistekeskiarvo harjoituspelit mukaan lukien kummallakin noin karkeasti 0,3p/peli. Sen lisäksi, Pikkarainen on alle viikossa joukkueen puikoissa, todennut äijien taidot pelata keskushyökkääjänä, riittämättömäksi, siirtänyt laitaan pelaamaan ja kertonut julkisesti että keskikaistalla on ongelmia. Mutta joidenkin fanien mukaan, meillä ei ole vielä kiire, antaa pelaajien ottaa roolia, jäitä hattuun, kyllä se siitä, hiljaa hyvää tulee?
Sen myötä, että Kerholta on nyt "poissa" lähtökohtaisesti ykkös ja kakkossentterit, joilla urheilujohto+aiempi valmennus oli aikonut lähteä kautta pelaamaan, kerholta on puuttunut lähes koko kauden myös hyökkäyspelaaminen täysin. Nyt tilanne on Pikkaraisen tulon myötä muuttunut parempaan, myönnetään, mutta se ei ole parantunut juuri niiltä, jotka ovat koko alkukauden alisuorittaneet rankasti. Nyt joukkueen neljäs sylinteri, ja Tikka & Nenonen on jyskyttänyt, kun muut yskivät ja pahasti. Pitkässä juoksussa ei peli ole kestävällä pohjalla, jos kärkimiehet ei suorita ja suoriudu kärkimiehiltä odotetulla tavalla. Ongelmia voisi mielestäni katsoa vielä sormien läpi, ja odottaa, jos ongelma olisi vain yhdessä tai kahdessa äijässä, mutta nyt Collins, Cornet, Joly, Ikonen, Marcinew, Grman vetää kaikki tuloksellisesti ja pääosa pelillisestikin kaiken arvostelun alle, ja kukaan ei ole vielä pystynyt ottamaan ja täyttämään roolia, joihin heidät on hankittu. Ei ongelmia, annetaan aikaa, hiljaa hyvää tulee, ollaan kärsivällisiä?
Mun on vaikea kannattajana enää uskoa, että varsinkaan kolmikko Collins, Marcinew ja Joly tulee täyttämään heille tarkoitettuja rooleja, ja pystyvän riittävän hyvään peliin. Kaikille on annettu se aika, jonka voi realistisesti ajatellen antaa sopeutua ja näyttää. Mun mielestä noista Collins tai Marcinew voisi vielä mennä 2-3 sentterinä, se kumpi saisi omissa papereissa jatkaa, on kiinni monesta asiasta, hintalapusta, huoliiko joku muu, haluaako itse purkaa sopparin ym. Mutta joka tapauksessa, jotakin on tehtävä, ei tuo sentteripeli kärkiketjuissa ja mm. ylivoima ainakaan nykyisillä voimilla tule muuttumaan yhtään paremmaksi, sen on peli jo näyttänyt. Meidän fanien on turha voivotella raha-asioita, sen takia meillä on Mika, jonka tehtävä on hoitaa äijät kiertoon, siivouskopin kautta tai ilman. Joukkueessa on niin akuutti pelinteko ja kiekollisen taidon puute, että ei se odottamalla siitä parane.