Luettelointiin suosittelen lämpimästi Invelos softwaren DVD Profiler ohjelmaa. Se on maksullinen, mutta lisenssimaksu ei päätä huimaa varsinkin kun tuo kertamaksu oikeuttaa elinikäiseen ohjelman käyttöön ja kattaa myös tulevat versiot kyseisestä ohjelmasta. Elokuvien laittaminen tietokantaan on todella helppoa ja sitä kautta saa myös kattavia raportteja jos haluaa.Elokuvia, DVD-leffoja on kellarissa noin 4 pahvilaatikollista, karkesasti ehkä 400kpl. Pitäisi varmaan kaivaa esiin ja tehdä luettelo. BluRay-leffoja on hyllyssä kotiteatterihuonessa arviolta +300 kappaletta.
Luettelointiin suosittelen lämpimästi Invelos softwaren DVD Profiler ohjelmaa. Se on maksullinen, mutta lisenssimaksu ei päätä huimaa varsinkin kun tuo kertamaksu oikeuttaa elinikäiseen ohjelman käyttöön ja kattaa myös tulevat versiot kyseisestä ohjelmasta. Elokuvien laittaminen tietokantaan on todella helppoa ja sitä kautta saa myös kattavia raportteja jos haluaa.
Ei tule keräiltyä. Penskana keräilin jääkiekkokortteja. Mm. Esa Tikkasen rookiekortti pitäis tuolla jossakin laatikossa olla. En mä muita kortteja muista. Ei mitään erityisen arvokasta kuitenkaan sattunut koskaan kohdalle. Muistaakseni ainakin Felix Potvinia koitin jossakin vaiheessa itselleni vaihdella.
Joo mäkin vien aina pullot kauppaan ja ulkonakin juodut hylsyt pistän usein omaan reppuun, joskus saatan jopa jostain napata pullon mukaankin, varsinkin jos kauppaan olen menossa, mutta sitä mä olen mietiskellyt, että miksihän moni suhtautuu pullonkerääjiin niin negatiivisesti?Ongelmia. Ja pulloja.
Jossakin festareilla saisi varmaan ihan suht hyvän tilinkin. Ja kaupungissa on muutenkin tosi usein erilaisia tapahtumia, varsinkin kesällä.
Olen kyllä huomannut panttipulloja keräillessäni sen että jotkut ei tykkää yhtään kys. käytännöstä. Milloin revitään etiketti irti, milloin rutataan tölkki, milloin revitään tavalla tai toisella se viivakoodi irti.
Keräilen pääasiassa jokeripaitoja ja lisäksi kokoelmaan kuuluu Jokereissa pelanneiden pelureiden paitoja muista liigoista.
Komia on kokoelma ettenkö sanoisi. Lienee muutama penni nuihin uponnut? ;)
Kyseessä lienee tämä matsi:Jos siis jollain on jotain materiaalia kaudelta 91-92 Jokerien kotipelistä JoKP:a vastaan, jota Jokerit muistaakseni johti hyvin nopeaan tahtiin 3-0, niin kaikki tilastotieto ja kuvamateriaali on erittäin tervetullutta.
Kyseessä lienee tämä matsi:
20.10.1991 JOK - JKP 8- 3 (6-0,1-2,1-1) 6854
Tuo on siis napattu omista kokoelmistani - eli kai mä sitten keräilen wanhoja jääkiekkotuloksia/-tilastoja.
Seteleitä on siirretty sivuun periaatteessa "mielenkiintoperiaatteen" mukaisesti, mutta yksi L-sarjan H007 viiskymppinen löytyy.
Muistaakseni tuolla kortilla ei ole enempää kuin muutama taala arvoa (olisiko kuusi). Tuohon aikaan tulokaskortteja ilmestyi vähän erilaisia ja painosmäärät olivat tajuttomia. Ja sitten kun olet vielä nimmarilla mennyt kortin suttaamaan sen kunto ei ole enää lähellekään Mint. Itse hankituilla nimmareilla ei ole kuin tunnearvoa.Yksi kortti mikä on pidetty tallessa on 91-92 Canada Cupista Teemu Selänteen kortti nimmarilla. Mint kunnossa paksuissa muovikuorissa. Arvoa ei taida kyllä varmaan montaa kymmentä taalaa enempää olla. Kuva samanlaisesta kortista liitteenä.