Kentin konsertit

• 4 818
  • 40

nyce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, TPS,
Huh, veti hieman hiljaiseksi tiistainen keikka Nordiksessa... kirjailen jotain fiiliksiä siitä vasta nyt...

Todella huikea keikka heti ensitahdeista lähtien: Kungen är död, Sundance Kid, Dom Andra ja Pärlör aloittivat mahtavan hittiputken...

Biisilista oli aivan loistava: kaikille takuulla jotain. Ehkä oman iltani odotetuimmat, fiilistelyni kohokohdat Stoppa Mig Juni, Socker - tulivat vieläpä perätysten... Celsiusta minäkin heiman kaipailin, mutta kaikkiaan kokonaisuus oli huikaiseva setti...

Ensimmäinen encore herätti vasta koko porukan: punasävyinen Kärleken väntar sekä Musik Non Stop soivat raskaammin ja rankemmin kuin levyillä - ei jättänyt ketään kylmäksi... ja perään vielä loistava uutuus FF.

Vinternoll2 ja 747 oli sitten huikaiseva lopetus. Etenkin 747 veti pisteet kotiin, sen jälkeen ei enää kaivannut mitään - tai oikeastaan sen jälkeen stagelle ei voi nousta enää kukaan...

Joakimin soolona (+rummut) vetämä Sverige oli kyllä illan hauskin, omalla minimalistisella tavallaan vaikuttavakin veto...

Hauska yksityiskohta oli myös bändin poistuessa lavalta ennen ensimmäistä encorea - silloin poistui samalla taustakankaalle useaan otteeseen keikan aikana heijastettu sinisävyinen enkelikin hitaasti vasemmalle...

Keikka oli yksinkertaisuudessaan todella vaikuttava. Kent kuullosti todella hyvältä, Joakimin laulu kauniilta - ylistys yhdestä parhaasta livebändistä ei todellakaan ole turhaa...

Porukkaakin oli mukavasti, mutta kolkko, betoninen jäähalli sekä istumapaikat veivät kyllä tunnelmaa. Minkä takia istua tuollaisella keikalla (tämä tietysti kyllä makuasia, mutta oli kuitenkin pakko sanoa) - itse bailasin ja fiilistelin kentällä noin 15 metrin päässä lavasta... Tunnelma oli kyllä huipussaan!!

Kent käyttää jonkin verran taustanauhoja keikallaan: tämän ehkä joku hyvin, hyvin tarkkaavainen tai itse soittava voisi bongata pienen pieneksi miinukseksi... Mutta osaavat ne pojat kyllä soittaa!!!! Toisena miinuksena voisi joku ehkä sanoa liialliset rauhalliset biisit, mutta juuri niiden takia osa on tullutkin keikalle tunnelmoimaan ja niitä odotetaan - minulle itselle kokonaisuus oli loistava... Olin aivan hypenä!!!

Anyway.

"Du är min hjälte för du är precis så svag som jag..."

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
kent veti kyllä Vaasassakin takuu varman keikan. Soittolista kuullosti samalta kuin Helsingissäkin keskellä setti vanhoja rockeja 3 ja sen jälkeen Kevlarsjäl ja Stoppa mig juni, jotka ovat henkilökohtaisia suosikkejani. Vinter noll 2, kuullosti livenä todella hyvältä, vaikka en ollut sitä aiemmin kokonaan kuullutkaan. Lava show yllätti massiivisuudellaan ja akustiikka oli todella hyvä. Toivottavasti väen paljous saa Vaasalaiset alan miehet järjestämään keikkoja useamminkin, varsinkin tuollaiset isot nimet olisivat tulevaisuudessakin tervetulleita. Nyt odottelemaan rhcp:ä.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kentin konsertti Tukholmassa vaarassa peruuntua!

Kunnan työntekijöiden lakko laajenee 4 päivä kesäkuuta. Se koskee myös Tukholman stadionin vahtimestaria, järjestysmiehiä jne. Tukholman kaupunki on anonut poikkeuslupaa, mutta se ei ole mennyt ainakaan vielä läpi.

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peruuntuminen olisi kyllä aika murheellista, niin paljon konserttia on hehkutettu. Kävisi sääliksi ruotsalaisfaneja, vaikka he ovatkin hemmoteltuja.

Minä luotin siihen, että Kentin on pakko soittaa Suomessakin keikka, ja luottamushan palkittiin. Olisipa vain Provinssi-perjantaina Kentin lisäksi muutakin kiinnostavaa kuin Egotrippi...

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyseessä on myös ainoa keikka, jokan Kent tekee tänä kesänä Ruotsissa. Lippuja on myyty yli 30 000 joidenkin tietojen mukaan.

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti finnishninja
Kyseessä on myös ainoa keikka, jokan Kent tekee tänä kesänä Ruotsissa. Lippuja on myyty yli 30 000 joidenkin tietojen mukaan.

Keikkahan myytiin käytännössä saman tien loppuun kun vain liput tulivat myyntiin. Itsellä on Tukholmassa yksi tuttu Kent-fani, joka manaa kovasti että keikalle on aivan pakko päästä, mutta halpaa se ei tule olemaan. Mustan pörssin hinnat pyörivät tiettävästi jopa 1000 kruunun paikkeilla, joka on kyllä törkeän kova hinta... Halvemmaksi melkein tulisi Seinäjoen reissu ja bändin tsekkaaminen Provinssirockissa yhden päivän lipulla.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Erkka
Mustan pörssin hinnat pyörivät tiettävästi jopa 1000 kruunun paikkeilla, joka on kyllä törkeän kova hinta...
Sen kummemmin näitä verenimijöitä puolustelematta, tonni ei ole vielä mikään paha. Esim. AC-DC:n lipuista pyydettiin pari vuotta sitten 1600 kruunua Göterborgissa - ja myivät kaikki!

Mitä mieltä muuten näistä bisneksistä? Itse asetan nää tyypit pedofiilien kanssa samalle listalle. Suurin ähäkutti sattui kun Michael Jackson päätti pitää toisenkin konsertin. "Bisnesmiehet" myivät hädissään lippuja 20 kruunua kipale. Jostain syystä he saivat paljon ymmärtäväisiä hymyjä osakseen!

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
kent - 6.6.2003 Stockholm Stadion

Huh, vasta nyt on ollut aikaa koota ajatukset viime perjantailta, ja pitänee kirjoittaa muutama rivi ennen näitä kahta tällä erää viimeistä konserttia.

Harvaa asiaa olen odottanut niin innolla, kuin viime perjantain kent-keikkaa Tukholman stadionilla. Harvalle keikalle pääsy on myöskin ollut niin hiuskarvan varassa, kuin mitä se minulle ja neidolleni tällä kertaa oli. Ensin lippujen raivopäinen nakuttelu netistä ennen kuin loppuvat, sitten Ruotsin kunnallisalan onneksi juuri ajoissa peruuntunut lakko ja lähipiirin sairastapaus. Lippuja ei muuten myyty ulkomaille, eli piti varata incognito-nimellä ja hoitaa lunastus etänä.

Päivällä Tukholmassa mietiskelimme kuinka tosissaan ihmiset ottaisivat lippuihin painetun pyynnön, klädsel: vit. Mitä pidemmälle ylioppilasjuhlinnan (niillä on penkkarit kesällä, perkele) säestämä iltapäivä kului, sitä selkeämmin näkyi kuka oli menossa illalla keikalle. Täysin valkoisiin pukeutuneita ihmisiä oli siellä täällä, terasseilla ja pikku hiljaa valumassa kohti stadionia. Ei ollut vaikeaa löytää oikeaa metroa ja jäädä pois oikealla pysäkillä: meni vain valkoisen vanan jatkoksi. Stadionin lähellä olo oli aivan surrealistinen ja tunnelma uskomattoman rennon hieno. Kaikki olivat kuin pyhiinvaellusmatkalla. En usko ikinä kokevani mitään vastaavaa.

Stadion-konserteissa on ainakin tähän mennessä nähty lämmittelybändi tai parikin, mutta kent meni tässäkin aivan omia polkujaan. Neljä valkopukuista viulistityttöä soittivat kent-covereita valkeaan verhotulla lavalla. Mikäs siinä oli juoda olutta kentällä ja katsella taivasta.

Puoli kymmeneen mennessä tupa oli ollut jo hyvän aikaa täynnä, milloin lavalle hyppäsi runoja(!!) lausumaan ryhtynyt Bruno K. Öijer. Joo, varmaan ihan hienoa jos olisi jaksanut keskittyä, mutta kansa lähes buuasi lyyrikon pois ennen viidennen riimittelyn alkua. Tässä vaiheessa tunnelma oli jo valmiiksi katossa - tai oikeastaan taivaalla - ja aalto kiersi istumakatsomossa.

Sitten alkoi. Kaikkein hienoin avaus ikinä. Loistelias ja hieman tykimpi versio Cowboysistä avasi keikan. Luulin aluksi monen muun tavoin, että soittavat jotain uutta biisiä, mutta Cowboys ei ole ikinä kuulostanut niin hyvältä. Hagnesta Hillin versio on hieno, mutta tämä oli kaikkein paras. Biisejä sateli Cowboysin jälkeen seuraavassa järjestyksessä:

2. Sundance kid.
3. Celsius.
4. Om du var här.
5. Duett.
6. Utan dina andetag.
7. Dom andra.
8. Blåjeans.
9. Revolt III.
10. Pojken med hålet i handen.
11. Kräm.
12. Vinter noll2.
13. Pärlor.
14. Stoppa mig juni.
15. Chans.
16. Socker.
17. FF.
18. Sverige.
----------------
19. Elite.
20. Kärleken väntar.
21. Musik non stop.
----------------
22. Kevlarsjäl.
23. 747.

Kräm ja FF pistivät ihmiset aivan sekaisin. Krämissä Martin vaihdettiin bassosta Backyard Babiesin Jonasiin. Sverigen akustista kitaraa soitti Jojje Wadenius. "Pakollisessa" Duetissa oli mukana Tityo. Musik non stopissa ilma täyttyi paperikonfeteista, eli maailman suurimasta diskopallosta. 747 tietenkin lopussa ilotulituksen kanssa. Tätä ennen J.Berg ilmoitteli ettei nähdä enää - tai ainakaan pitkään aikaan. Olikohan se siinä?

Arvostelut keikasta ovat jakautuneet aika tasaisesti kahdesta tähdestä täydelliseen. Ne joilla jäi keikasta jotain hampaankoloon, ovat aiheellisestikin kitisseet siitä, ettei lavan molemmilla puolella olleita videonäyttöjä käytetty live-kuvan heijastamiseen lavalta. Nimittäin lava oli aivan pirun matala. Moni ei nähnyt lavalta juuri mitään. Taidegrafiikkaa kyllä pukkasi videonäytöille. Ja pitkän linjan fanit olisivat tietenkin halunneet enemmän wanhaa kunnon kentiä - nyt tuli V&A:n 10 biisistä 9. Olisin kyllä itsekin kuullut mielelläni vaikka Livrädd med stilin, Ingenting någonsinin, När det bloser på månenin, Avtryckin... Niin ja kerrankin näin päin: ääni olisi voinut olla kovempi.

Joskus vuosia sitten U2 oli se kovin stadionkeikka jonka olin nähnyt. Se oli ja meni, tätä olen kelaillut pitkin viikkoa. Omalla listallani ylhäisessä yksinäisyydessään. Vaikka kent olisi voinut tehdä joitain asioita toisin, niin oli tämä kuitenkin mastercardisesti priceless. Ihan sama soittivatko enemmän uusia biisejä ja että välillä nostelin tyttöystävää ilmaan jotta olisi nähnyt muutakin kuin niskoja. Tunnelma oli ainutlaatuinen ja keikka oli loistava. Ei tällaista iltaa tule toisen kerran. Vilpittömästi pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka eivät päässeet tätä kokemaan.

Ni håller oss vid liv.

Tack som fan kent!!

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jätin lähtemättä Tukholmaan lipunhankinnan vaikeuden takia sekä siitä syystä, että olin aivan varma Kentin tulevan myös Suomeen. Provinssissahan Kent huomenna soittaa, mutta itse jään kotiin 38 kuumeessa. Rahat ja odotus hukkaan, ei yhtään kiva. Jos Kent vielä sattuu soittamaan Provinssissa Utan dina andetagin, saatan tehdä debyyttini Vitutusketjussa.

Mutta Tukholman-keikka on ilmeisesti ollut monille melkoisen uskonnollinen kokemus. Eipä ihme, olisin varmasti itse nauttinut yhtä paljon. Settilistassa olisi kieltämättä melko runsaasti parannettavaa, mutta mainitsemani Utan dina andetagin lisäksi Cowboys, Chans ja Kräm ovat Tahtoo kuulla livenä -listani kärkipäässä (UDA:ta lukuun ottamatta olen ne joskus kuullutkin).

Vai olisit halunnut Livrädd med stilin? Sen päivän kun näkisikin... Settiin voisi saman tien kuulua vaikka Halka ja Kallt kaffe. :)

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mitä enemmän luen Kentin Tukholman konsertista sitä enemmän vituttaa... Kaikki lukemani arvostelut ovat olleet tähän mennessä täydet pinnat.

Noh, kotiuduin juuri konstertista. Hanoi Rocks pani parastaan ja minä sain parhaimman kokemuksen kantapaikastani! Kaupanpäälle koppasin Andyn plektran! Aina jotain!

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kent Provinssissa

No niin. Tänään näen Kentin 4:nnen kerran aika pienen ajan sisään (Vaasa x 2 ja Ruisrock). Laittelen maanantaina jotain fiiliksiä keikalta. Biisilistaa en lupaa, koska taidan olla niin kiisseleissä siinä vaiheessa, että muisti tod. näk. pätkii. Taitavat kuitenkin 747 viimeisenä =D.

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti Demon Allbran
Jätin lähtemättä Tukholmaan lipunhankinnan vaikeuden takia sekä siitä syystä, että olin aivan varma Kentin tulevan myös Suomeen. Provinssissahan Kent huomenna soittaa, mutta itse jään kotiin 38 kuumeessa. Rahat ja odotus hukkaan, ei yhtään kiva. Jos Kent vielä sattuu soittamaan Provinssissa Utan dina andetagin, saatan tehdä debyyttini Vitutusketjussa.
No voihan vidu että sulle osui sairasviikonloppu kohdalle. Lisätään vielä omaan hiuskarvan varassa -listaani se, että onnistuin hankkimaan keikkaa edeltävällä viikolla kunnon kesäflunssan ja eiköhän sellainenkin aikuisiän eksoottisuus kuin lievä korvatulehdus nostanut päätään. Siinä sitten Duactia naamaan kiukulla että pääsee lentokoneeseen.

Viestin lähetti Demon Allbran
Mutta Tukholman-keikka on ilmeisesti ollut monille melkoisen uskonnollinen kokemus. Eipä ihme, olisin varmasti itse nauttinut yhtä paljon. Settilistassa olisi kieltämättä melko runsaasti parannettavaa, mutta mainitsemani Utan dina andetagin lisäksi Cowboys, Chans ja Kräm ovat Tahtoo kuulla livenä -listani kärkipäässä (UDA:ta lukuun ottamatta olen ne joskus kuullutkin).
Oikeastaan vielä voisi lisätä sen, että valkoisuus teki suunnattoman yhteenkuuluvuuden tunteen. Kaikki olivat kuin kaukaisia tuttuja. Ja jengi oli muutenkin parhaasta päästä: en nähnyt kenenkään sammuvan tai ördäävään sosepäissään eikä poliisinkaan mukaan keikalla ollut yhtään järjestyshäiriöitä. Myöskin todella harva veti siellä kentällä kessua, mistä pidin itse paljon. Yleensähän se on niin vitun rock heilua yleisömeressä rööki kädessä. Ilmeisen fiksua ja filmaattista porukkaa nämä kenttiä diggailevat. :-)

Viestin lähetti Demon Allbran Vai olisit halunnut Livrädd med stilin? Sen päivän kun näkisikin... Settiin voisi saman tien kuulua vaikka Halka ja Kallt kaffe. :) [/B]
Jaså, no Halka on nyt sentään biisi, kylmästä kahvista en menisi sanomaan. ;-)

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tässä vielä fiilistä Tukholmasta

Olin jo kysymässä että näkyikö siellä elokuvakameroita paikanpäällä, kun näin tämän linkkisi. Toivottavasti jo jouluksi saavat pukattua DVD:n runsaalla lisämateriaalilla lisättynä tuosta konsertista.

Edit. siis nuo olikin kotivideokameralla kuvattua tavaraa. Joten siis kysymys kuuluu, huomasitko konserttia kuvattavan sellaisella vehkeellä, jotta mahdollisesti tuosta tulisi dvd julkaisu?

Viimeksi muokattu:

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Re: Re: Tässä vielä fiilistä Tukholmasta

Viestin lähetti heavy
Edit. siis nuo olikin kotivideokameralla kuvattua tavaraa. Joten siis kysymys kuuluu, huomasitko konserttia kuvattavan sellaisella vehkeellä, jotta mahdollisesti tuosta tulisi dvd julkaisu?
Tämä onkin asia joka mietityttää monia mm. tuolla kent-kotisivun keskustelupalstalla. Olin näkevinäni, että kameramies olisi jatkuvasti heilunut lavalla. Muistaakseni aivan siinä lavan edessä olleet vahvistavat tämän. Oletan myös muiden kameroiden olleen paikallaan.

Oma mielipiteeni asiasta on se, että ko. keikalta livelevyn/dvd:n julkaisematta jättäminen ei ole pelkästään ikävää, vaan myös rikollista. Pakko päästä luukuttamaan Cowboysin mahtiversiota!

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Tässä vielä fiilistä Tukholmasta

Viestin lähetti Barnaby

Oma mielipiteeni asiasta on se, että ko. keikalta livelevyn/dvd:n julkaisematta jättäminen ei ole pelkästään ikävää, vaan myös rikollista. Pakko päästä luukuttamaan Cowboysin mahtiversiota!

Plääh, niinhän siinä sitten kävi että keikalta ei ole luvassa DVD:tä eikä livelevyä, vaikka niin oli alunperin suuniteltu. Tässä Aftonbladetin uutinen aiheesta: http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,61960841_640__,00.html

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy