Myös Vehviläinen saattaa olla riskipitoisempi valinta tolppien väliin kuin Rynnäs. Onneksi ei itse tarvitse tuota valintaa tehdä. Katsoin jo edellisessä pelissä 0-2 tilanteessa, että ei ole Veinin päivä vaikkei hänen piikkiinsä maalit menneetkään. Valmennusjohdon olisi pitänyt olla paremmin hereillä kun ajattelee sitä kaikkea mediakohuakin liittyen Rantakarin sanomisiin. Piti odottaa vielä se kolmas hörppäys ennen kuin reagoitiin. Toivottavasti tänään on liipasin herkemmällä.
Kiva kuitenkin sekä meille kannattajille, että Kärppäjoukkueelle lähteä tänään täysin altavastaajana, kuten lähdettiin oikeastaan kaikkiin kolmeen ensimmäiseen peliin. Ei liikaa paineita kun juuri kukaan ei voittoa tänään odota. Ilta on niin selkeästi Tapparan tuhkimotarinalle nyt kirjoitettu.
Öö mitä? Mitä Veinin hörppyjä? Ei jeesus nyt oikeesti.
- Ojamäen ensimmäinen laukaus oli aivan täydellinen laukaus etukulmaan. Ei tuon tarkempaa vetoa ole olemassakaan, tolpasta sisään ihan yläkulmaan.
- Toinen maali oli semmoinen minkä olisi nytkin voinut ihan hyvin ottaa. Pirun pienestä oli kiinni ja nyt sattu menemään.
- Kolmas maalikin pienestä maskista huipputontilta yläkulmaan.
Mua huvittaa täällä jatkoajassa se että porukka usein ylianalysoi maalivahtipeliä ihan hitosti. Ne laukauksetkin ovat kuitenkin joka päivä erilaisia ja lähtevät erilaisista tilanteista. Tuon toisen maalin Veini olisi voinut ottaa toisena päivänä, mutta en mä tiedä olisiko se päivä ollut sen parempi päivä Veinin tekemisen puolesta (tarkaavaisuus, liike, hermot jne..). Tuurikin vaihtelee. 1. ja 3. maalin kiinniottamiseen olisi vaadittu melkoista vastaantuloa, että olisi kerennyt peittää nuo kulmat. Kyllä nuo menee aivan muiden kuin Veinin piikkiin.
Veini oli ainoa oikea valinta tähän peliin aloittavaksi maalivahdiksi ja se valinta sisältää paljon vähemmän riskejä mitä Rynnäksen laittaminen maalille.