Kenet laittaisit Suomen ykkösketjuun?

  • 3 069
  • 36

Kenet sijoittaisit Leijonien ykköskenttään?


  • Äänestäjiä
    213

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bergenheim - Koivu - Selänne

Mun mielestä Suomen toimivinta ketjua (J.Jokinen-M.Koivu-T.Ruutu) ei olisi mitään järkeä rikkoa. Pillu on saanut yllättävänkin paljon ääniä. Ei sekään välttämättä huono veto tuohon ykkösen laitaan ole, mutta mun mielestä Bergenheimillä löytyy käsiä enemmän ja varmasti Koivu löytäisi syötöillään Bergenheiminkin, silloin kun Selänteelle syöttö ei onnistu.

Toisaalta, jos Koivu-Koivu-Selänne toteutuu, niinkuin nyt yleisesti on kaavailtu, ei kakkonenkaan paska ketju olisi. Peltonen-Jokinen-Ruutu roolitus voisi olla hyvinkin toimiva. Eikös tätä jossain nönnönnöö-kisoissa kokeiltukkin?
 
Viimeksi muokattu:

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Selänne-S.Koivu-Peltonen

Tuo olisi mielestäni hyvä ketju, tosin Peltonen voisi esimerkiksi olla O.Jokisen vierellä ja vaikka Pihlström ykkösessä. Koivu ja Selänne kuitenkin yhteen. Mielestäni molemmat Koivut ovat niin loistavia senttereitä, että heitä ei kannata pistää samaan ketjuun.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ruutu - S. Koivu - Selänne

Voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen ketju. Tai sitten Ruudun tilalle joko JJ tai Peltonen. Mutta tuo ehdottamani ykkönen olisi kiva nähdä. Eri juttu sitten, että kuinka hyvin se ketju toimisi käytännössä.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Selänne-S.Koivu-Peltonen

Tuon ketjun uskoisin tekevän tuhoaan vastustajan päädyssä.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Joten, ehdokkaista ylivoimaisesti paras olisi Riku Hahl. Sentteri, joka on NHL:ssä pelannut paljon laitahyökkääjänä. Ominaisuuksiltaan kenties lähimpänä Lehtistä (EDIT: Mikko Koivun lisäksi, mutta niin hyvää sentteriä ei kakkosketjusta voi mitenkään siirtää pois). Pyyteetön puolustaja, uhrautuu likaiseen työhön ja on hyvä roolissaan. Lisäksi samalla ykkösketjuun saataisiin varamieheksi toinen hyvä aloittaja, jos käy joskus niin että Saku hätäilee aloituksessa ja vaihdetaan pois. Hahl on myös kiekollisesti ja liikkeeltään riittävän hyvä pysymään kaksikon liikkeissä ja ajatuksessa.

Riku Hahl - Saku Koivu - Teemu Selänne

Justiinsa. Onneksi löytyi valmiiksi kirjoitettuna ettei joutunut itse noin pitkään runoltamaan. Nimenomaan Hahlin historia Coloradossa tukee tällaista asetelmaa. Jostain syystä on maajoukkueessa aina saanut neloskenttärooleja, vaikka jonkunhan sekin homma pitää (hyvin) hoitaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ja niin voidaan sanoa Doug Sheddenin lukevan Jatkoajan keskustelupalstaa... Sillä niin sieltä vaan putkahti Leijonien avauskentälliseksi Ville Peltonen-Saku Koivu-Teemu Selänne mikä on tämänkin äänestyksen johdossa.

Itse en ymmärrä minkä ihmeen takia tämä ratkaisu. Ei toimi, niin ei toimi. Uskottaisiin jo vähemmällä. Noh, toivottavasti olen väärässä.

Ja tässä lähde:

http://www.yle.fi/urheilu/tapahtuma...lanteen_rinnalle_oj_kakkosketjuun_106250.html
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tuli tuossa mieleen Norjan 1999 MM-kisat, joissa Selänne-Koivu kaksikon vaisun alun jälkeen nosti lentoon mies nimeltään Marko Tuomainen, joka tuli raatajaksi tuohon kenttään, teki taklauksillaan tilaa tähtiduolle. No Tuomaista ei tästä jengistä löydy, joten "komppaan" (ai vit... että on ärsyttävä sana) edellä kirjoittaneita ja heitän saman nimen: Riku Hahl. Miksei myös Pihlströmkin.
 

Rocco

Jäsen
Ja niin voidaan sanoa Doug Sheddenin lukevan Jatkoajan keskustelupalstaa... Sillä niin sieltä vaan putkahti Leijonien avauskentälliseksi Ville Peltonen-Saku Koivu-Teemu Selänne mikä on tämänkin äänestyksen johdossa.

Itse en ymmärrä minkä ihmeen takia tämä ratkaisu. Ei toimi, niin ei toimi. Uskottaisiin jo vähemmällä. Noh, toivottavasti olen väärässä.
Ihmettelen kyllä että Shedden tuohon vaihtoehtoon päätyi... Kun hän aiemmin sanoi että Sakulla ja Teemulla on menestyksekäs historia, niin miksi hän ei sitten tiedä että Ville-Saku-Teemu -ketjun menestyksestä on kiittänyt vain vastustaja. Noh, kuitenkin ketju tekee pari maalia pelkillä yksilösuorituksilla Latviaa vastaan, ja sitten Kanada ja USA-peleissä ketju jää nollille. Niin siinä vanhoja ennusmerkkejä arvioidessa kuitenkin käy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös