Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kenet haluaisitte liigaan
Viestin lähetti The Analyser
Otetaan vielä Turkukin mukaan siihen kehä III:n sisäiseen liigaan, niin meillä on siis uusi sm-liiga ja 2 kpl mestiksiä. Kärpätkin voisi kelpuuttaa mukaan :P
Ei kun ihan aikuisten oikeesti. Mikä on mielestänne sm liigan maksimi koko. Kun ei puhuta joukkueista niminä vaan mietitään ihan tosissaan mikä on se määrä joka kehittää suomen kiekkoilua eteenpäin. Eikä taso taannu pitkälläkään aikavälillä niikuin nyt jo käy.
Suomen kokoisessa maassa ei 10 joukkuetta suurempi määrä ei vie kiekkoilua kuin taakse päin. Koska pelaaja määrät ei riitä siihen.
Fanit ajattelevat näköjään tätä asiaa vain oman napansa kautta eli määrä on oikea kun oma joukkue mahtuu mukaan. Ei hyvä.
Liiga ajattelee bisneksen etua. Tosin se bisnes ei tosiaankaan ole se että liigan katsojat nauttisivat hyvästä pelistä. Vaan se että Änärin kykyjen etsijöiden ei tarvitse mennä kehä kolmosen ulkopuolelle niinkuin sanonta kuuluu. Mitä laajempi joukkuemäärä on sitä useampi potentiaalinen pelaaja pelaa kauden aikana pääkaupunki seudun kolmessa hallissa. Itse asiassa riittää kun käy kahdessa hallissa katsomassa pelejä kauden aikana.....
Ei hyvä.
Itse olen siinä tilanteessa että vuoden kuluttua mietin todella tarkkaan kun 14 joukkueen liiga alkaa. Että vaikka omistankin HIFKn fanikortin. Jonka saa liki puoleen hintaan. Niin siirrynkö käyttämään irtolippuja. Irtoliputkin tulevat myyntiin kerralla ainakin riittää kun käy kaksi kertaa lippu tiskillä lunastamassa paikalleen liput.
Ja tällöin en ikävä kyllä osta kuin ennakkoon kiinnostavat liput. Joku voisi sanoa niistä että. Etteks te halua leikkiä muiden kanssa. Kyse ei todellakaan ole siitä vaan suomen kiekkoilun parhaasta.
Listani olisi tänä vuonna seuraava. Ostaisin etukäteen siis liput seuraaviin otteluihin.
Kaikesta huolimatta pakolliset
Jokerit, Blues
Pakolliset
Ilves, Tappara, Tps ja Kärpät.
Sitten voisin jos jaksan ostaa jokusen irtolipun sarja taulukon perusteella.
Eli laitan todellakin rahani kiinni vain siihen mikä kiinnostaa. Tänä vúonna olen tosin vielä hankinut kausarin koska olen liian laiska. Ensi vuonna saattaa talouden realiteetit lyödä vastaan niin kovasti että se voittaa laiskuuteni. Ja olen pakotettu hankkimaan nuo irtoliput kausarin sijaan.
Tämä jos mikä on vahinko kaikilla tasoilla. SM Liiga saa vähemmän rahaa jolla pyörittää bisnestään. Sillä tuskin olen ainoa joka näitä asioita miettii.... Sosiaalinen elämänikin kärsisi tuosta ei pieni asia sekään....
Joten aikuisten oikeesti mitä mieltä olette SM-Liigan joukkuemäärästä. Kuinka monta joukkuetta mahtuu reaalisesti hyvään SM-Liigaan??????