Kenestä Satusuomalainen?

  • 3 973
  • 42

Kenestä Satusuomalainen?

  • Uuno Turhapuro

    Ääniä: 88 33,6%
  • Väinämöinen

    Ääniä: 17 6,5%
  • Rölli

    Ääniä: 39 14,9%
  • Viivi ja Wagner

    Ääniä: 19 7,3%
  • Pikku Myy

    Ääniä: 13 5,0%
  • Pirk

    Ääniä: 6 2,3%
  • Muumipeikko

    Ääniä: 31 11,8%
  • Rokka

    Ääniä: 34 13,0%
  • Joku muu/jokin

    Ääniä: 15 5,7%

  • Äänestäjiä
    262

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
tilliliha kirjoitti:
Heh heh... kyllä se nalkuttava vaimoke kuuluu kuvaan niin että vastaukseni on nimenomaan Viivi & Wagner.

Juu kyllähän Viivi kuvaan kuuluu, mutta kun kysytään yksikössä satusuomalaista, niin sen on pakko olla pelkkä Wagner.

Eihän Uunokaan ole mitään ilman nalkuttava vaimoa ja appiukkoa.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Wagner on äijä!!
 

TimanttiLada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen kiekko ylipäätänsä
Kyllä Uuno on numero yksi!

Vain rölli olisi ollut paeremmin perussuomalaista kuvaava henkilö :)
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rölli se sitten putsasi tämän kisan palkintopöydän. Oma suosikkini Uuno jäi tylysti mitalisijojen ulkopuolelle eli oli neljäs.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eino_Mies kirjoitti:
Rölli se sitten putsasi tämän kisan palkintopöydän. Oma suosikkini Uuno jäi tylysti mitalisijojen ulkopuolelle eli oli neljäs.

Joo, Uuno oli omakin suosikkini, mutta silti täytyy kyllä rehdisti ja iloisesti tunnustaa, että kyllä Rölli tuon SatuSuomalainen-tittelin ansaitsikin. Kyllä Rölli on kiistatta Suomalaisten satujen ykkösnimi!

Uunon neljäs sija oli kyllä minulle yllätys. Mielestäni olisi kuulunut olla ainakin Rokan edellä jos ei jopa Pikku Myynkin edellä. Rokkakin kun esiintyi vain yhdessä elokuvassa, Tuntemattomassa Sotilaassa.

Mutta Rölli on paras, se on nyt sitten äänestetty ainakin parhaaksi. Mutta pitkällehän nää on makukysymyksiä, jokaisella meillä on omat ykkössatuhahmot.
 

Kyylä

Jäsen
Eino_Mies kirjoitti:
Rölli se sitten putsasi tämän kisan palkintopöydän. Oma suosikkini Uuno jäi tylysti mitalisijojen ulkopuolelle eli oli neljäs.

Itse olin Röllin puolella. Helsingin Sanomien veikkaus tosin oli muuten koominen, sillä Hesari veikkasi Prik:iä kärkeen. Mitä ihmettä se edes teki äänestyksessä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyylä kirjoitti:
Itse olin Röllin puolella. Helsingin Sanomien veikkaus tosin oli muuten koominen, sillä Hesari veikkasi Prik:iä kärkeen. Mitä ihmettä se edes teki äänestyksessä?

Kuka se edes on?

Kai Helsingin Sanomat tiedotti myös YLE:n keksineen uuden mielenkiintoisen viihdetapahtuman, äänestyksen?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Perhana kun olisi ollut aikaisemmin liikkeellä niin olisi voinut vetää ässän nimeltä Lordi hihasta ja vesittää koko äänestyksen tyyliin Suurin Suomalainen ja Väinö Myllyrinne.
 

scholl

Jäsen
Uuno Turhapuroa on nyt loukattu ja pahasti. Mikä ihme tuo Rölli on? En ole koskaan kuullutkaan. Ihan ihme juttu. Ehdokkaina on Uuno ja muita tunnettuja nimiä niin sitten valitaan joku, mikä on tuntematon. Mitä järkeä tässä on.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ted Raikas kirjoitti:
Niinpä, olen sitä mieltä, että valinnan olisi pitänyt osua schollin kohdalle.

Scholl on kieltämättä jutuissaan usein eräänlainen liikemaailman Turhapuro. Tämä nyt on lähinnä kehumista enemmän kuin vittuilua mutta esim. "ihannekumppani"-ketjun puhe muistutti erittäin paljon Uunon "200 000 markan mersun avaimet"-tarinaa, kelle se nyt on tuttu.

"Että pitääkin olla 200 000 markan Mersun avaimet hukassa. Pianon päällä ylioppilashatun vieressä ne eivät ole eikä myöskään kassaholvissa, kun se on niin täynnä rahaa…"
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
scholl kirjoitti:
Uuno Turhapuroa on nyt loukattu ja pahasti. Mikä ihme tuo Rölli on? En ole koskaan kuullutkaan. Ihan ihme juttu. Ehdokkaina on Uuno ja muita tunnettuja nimiä niin sitten valitaan joku, mikä on tuntematon. Mitä järkeä tässä on.
Tämä kertoo enemmän sinun sivistystasostasi, kuin Uuno Turhapuron loukkaamisesta.

Rölli on pop, vaikka itsekin äänestin (tässä ketjussa, en puhelinäänestyksessä) Turhapuroa.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Äänestin Rokan Anteroa ja vahvasti uskoin menestykseen. Pettymyshän on siis sanoinkuvaamaton...
 

scholl

Jäsen
Golden AWe kirjoitti:
Scholl on kieltämättä jutuissaan usein eräänlainen liikemaailman Turhapuro. Tämä nyt on lähinnä kehumista enemmän kuin vittuilua mutta esim. "ihannekumppani"-ketjun puhe muistutti erittäin paljon Uunon "200 000 markan mersun avaimet"-tarinaa, kelle se nyt on tuttu.

Itse en nyt tajunnut mistä on kyse, mutta olen itse siinä käsityksessä, että ihannekumppani on makuasia. Jos olisi yksi totuus olemassa niin kaikki seurustelisivat saman kanssa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
scholl kirjoitti:
Itse en nyt tajunnut mistä on kyse, mutta olen itse siinä käsityksessä, että ihannekumppani on makuasia. Jos olisi yksi totuus olemassa niin kaikki seurustelisivat saman kanssa.

Viittasin enemmän juttusi ja juttujesii vihjailuihin rahaan ja rahankäyttöön liittyen, milloin kuusinumeroisista summista bisneksessä, milloin lennoista ja neuvotteluista missäkin viiden tähden hotellissa, ne sivuhuomiot soljuvat sinne varsinaisen jutun mukaan näppärästi "huomaamatta" kuten Uunolla tuossa kyseisessä lainauksessa.

Ihannekumppani on makuasia, kyllä, kommenttini koski pelkästään tyyliäsi tarinankerronnassa. Ota tämä nyt pelkkänä kehuna koska sitä se oli.

~AUF SCHOLL!!!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Itse veikkasin Muumipeikkoa ja olen edelleen samalla kannalla, mutta kyllä on tuo Allu Tuppurainen luonut mahtavan hahmon. Itseasiassa kun eilen katsoin sen historiikki- ja esittelypätkän niin oli tullut aika paljon uutta juttua sitten niiden aikojen kun itse pentuna Rölliä katselin. Eli ei nyt yhtään huonoon osoitteeseen voitto mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös