Kenestä saipan uusi kapteeni?

  • 3 897
  • 27

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omasta mielestä Kauppinen olisi varteen otettava vaihtoehto. Iki taistelija ja joukkueen sytyttäjä. Ja lisäksi vielä moni vuotisen saipa taustan omaava pelaaja.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä millainen henkilö Mika Kauppinen on kentän ulkopuolella, mutta voisin kuvitella, että tämä Imatran Bronxin kasvatti olisi oikea mies hyppäämään Tirkkosen jättämiin saappaisiin.

Ykkösketjun sentteriksi? Mikä ettei. Kauppinen on pelimies. Sen minkä Kauppinen kentällä häviää voimassa, sen hän korvaa loistavalla pelinlukutaidollaan. Jos SaiPaan ei ensi kaudeksi löydy ns. ykkössentteriä, niin miten olisi aloitusketju mallia Machulda -Kauppinen - Yli-Torkko. Mielestäni aivan hyvä ketju sillä varauksella, että Joni Yli-Torkko keskittyy kiekolliseen peliin eli hyökkäyspäässä vastustajien pakkien haastamiseen, laukomiseen ja syöttelyyn, eikä kiekon heittämiseen päätyyn ja taklaamiseen. Kyllä Yli- Torkolla taitoa riittää kiekollisempaankin peliin jos häneltä sitä vaaditaan.

Asiaan; Kauppinen Tirkkosen paikalle kapteeniksi ja ykkösketjun sentteriksi, jos ei parempaakaan löydy.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Aika vaikea sanoa kenestä kapteeni kun eihän meillä ole liikaa noita kokeneita "omia miehiä".Eiköhän se Kauppinen ole, mutta toinen vahva vaihtoehto on Kokko.Vai miten olisi Machulda kapteenina?
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kauppinen voisi kyllä olla hyvä vaihtoehto kapteeniksi. Onhan hän aiemmin toiminut varakapteeninakin.

Ja Kauppinen ykkössentteriksi... Ei välttämättä kuolleena syntynyt idea, mutta... Tuollainen Machulda-Kauppinen-Yli-Torkko ketju saattaisi kyllä toimiakin, mutta jos vain suinkin mahdollista, niin hankitaan Vallulle hieman toisenlaiset kaverit ykköseen. Itselleni on jäänyt päähänpinttymä koko joukkueen sytyttävästä kovaa laukovasta kanukkisentteristä. Ja ei, älkää herättäkö minua nyt, haluan uneksia vielä vähän aikaa... :)

Myöskin Kokossa voisi olla ainesta kapteeniksi, mutta itse kallistuin enemmän Kauppisen puoleen. Hän on kuitenkin vielä jollain tavoin enemmän "SaiPa" kuin Kokko.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luulen että Kauppisesta tehdään kapteeni, nimenomaan sen vuoksi että miehellä on SaiPassa pisin taival takanaan. Varakapteeneiksi tullee Kokko ja mahdollisesti joku nuoremman kaartin pelaajista, todennäköisesti Yli-Torkko.

Machuldasta tuskin kapteenia tehdään, heikon kielitaidon vuoksi. Enkä tiedä olisiko hänellä muutenkaan luonnetta siihen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eipä kokoonpanossa ole tällä hetkellä mielestäni kuin yksi ja ainoa pelaaja jolle C'n voi paidanrinnukseen ommella Machuldan ohella, tämä pelaaja on jo monasti esille tullut Kauppinen. Jollei mitään ihmeempiä hankintoja tehdä niin melkoisen selkeältä se näyttää, että Kauppisesta tehtäisi SaiPa'n uusi kapteeni. Kenet sitten varakapteeneiksi? Ehkäpä joku nuoremmanpolven edustaja olisi hyvä vaihtoehto ja miksei toinen varakapteeni voisi olla ulkomaalainen = Machulda. A rinnassa voisi antaa Vallulle vielä ylimääräistä tsemppiä. Olisihan se edes jonkinsortin osoitus siitä, että häntä arvostetaan joukkueen sisällä - vaikka kyllähän Vallu sen muutenkin tietää, mutta ainahan tuollainen pieni ele on kortena keossa.

Nämä nyt ovat vain minun ehdotuksia.

vlad#16.

edit: typo.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
Jollei mitään ihmeempiä hankintoja tehdä niin melkoisen selkeältä se näyttää, että Kauppisesta tehtäisi SaiPa'n uusi kapteeni.
En oikein tiedä mitä minkään maailman hankinnat siihen valintaan vaikuttaisi (ellei sitten Myllykoski jostain ihmeen syystä kuitenkin SaiPaan saapuisi)? Kapteeniksi valitaan yleensä aina sellainen pelaaja joka tuntee joukkueen ja sen tavat hyvin, eli on ollut mukana jo pidempään. Sama se että mikä profiilijätkä tänne hankittaisiin, vaikka itse Saku Koivu, mutta jos yhtään taustaa joukkueessa ei ole niin en näkisi kapteenin viran olevan paikallaan sellaiselle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ted Raikas
En oikein tiedä mitä minkään maailman hankinnat siihen valintaan vaikuttaisi (ellei sitten Myllykoski jostain ihmeen syystä kuitenkin SaiPaan saapuisi)?

Lähinnä juuri tarkoitin sellaista profiilipelaajaa joka entuudestaan tuntee joukkueen ja organisaation, pelaajaa joka mielletään hetimiten saipalaiseksi. Ilmaisin itseni hivenen kehnosti edellisessä viestissäni, en etsi syyllistä moiseen erheeseen auringonpistoksesta tms. vaan omasta ajattelemattomuudestani.

Toivottavasti kuitenkin joukkuee saa näköisensä ja oloisensa kapteenin, (en kuitenkaan tarkoita mitään "mikkihiirtä" tms. vaan pelaajaa joka yhdistetään SaiPa'an).

vlad#16.
 

Siili

Jäsen
Luulisin, että ensi kauden kapteeni ja varakapteenit löytyvät nelikosta Kauppinen, Kokko, Pekkala ja Yli-Torkko. Kaikki neljä edustavat pitkän linjan saipalaisuutta, vaikka Kokko ja Pekkala ovatkin vierailleet muuallakin. Machuldalle en näe mitään käyttöä kapteenina - hän ei ole oikein kapteenityyppiä peliotteillaan eikä varmasti kommunikointi tuomareidenkaan kanssa luonnistu kovin hyvin.

Mitä tulee tuohon Kauppisen ykkössentteri-juttuun, niin totean vaan, että heikosti menee jos siinä on SaiPan ensi kauden ykkössentteri.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Porukassahan ei ole kuin yksi pelaaja, joka sopii kapteeniksi.. Ja häntäkään ei voi kapteeniksi laittaa.. Siis Myllys..

Samaa mieltä olen muiden kanssa kapteenistosta. Sieltä löytynee nimet Kauppinen (vaikken itse valitsisi näillä tiedoilla, kentän ulkopuolisista jutuista kun en tiedä), Pekkala kokemusta omaavana veteraanina ja Yli-Torkko asenteen takia.

Mutta melko vähissä on etukäteen ajatellen "johtohahmot"..

Mutta jos hätä tulee, onhan kaiken asenteen esikuva Pursiainen joukkueessa.. johtaa esimerkillään kentällä..:)
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Mammutti

Mutta jos hätä tulee, onhan kaiken asenteen esikuva Pursiainen joukkueessa.. johtaa esimerkillään kentällä..:)

Äläs nyt. Mistä sitä tietää minkälaisen ammattimaisuuden puuskan pursi saisi jos rintaan kiinnitettäisiin ylimääräinen kirjain? No, ei ehkä minkäänlaista.

Kauppinen kai edustaa Kokon ohella tällä hetkellä Saipalaisuutta eniten. Kauppinen näistä etusijalla koska kyseessä on maakunnan oma poika. Ei näy tuosta joukkueesta löytyvän nopeasti loogisia kapteenityyppejä malliin Tirkkonen, Myllykoski, Kallioniemi tai Santanen. Vaihtuvuus viime vuosina joukkueessa näkyy.

Ja mitä Toren valintaan tulee niin tämän palstan perusteella ihmiset ovat varsin luottavaisia sen suhteen. Minua taasen häiritsee kaikki se mitä olen luonteesta kuullut ja ymmärtänyt eikä se sovi minun (HUOM! Minun!) käsitykseeni joukkueen johtajasta. Mutta mutta... Ulkopuolisena on täysin mahdoton arvioida Kauppisen tai kumppaneiden kykyä toimia kapteenina. Meidän jorinat liittyy enemmän osastoon muodolliset pätevyydet eli kokemus, joukkuehistoria jne.
 

theref

Jäsen
Oma veikkaus SaiPan kapteenistoksi kaudelle 03-04 on:

C Kauppinen
A Kokko
A Koho/Kerman/Yli-Torkko

Kauppinen on kokenut pelaaja, pitkän linjan SaiPalainen, melkein oman kylän poika.

Kokko on myöskin kokenut pelimies ja pitkän linjan SaiPalainen.

Toinen A menee väkisinkin ensi kauden listaa katsellessa yhdelle nuorelle pelimiehelle. Se on joko viime kaudella kovasti profiiliaan nostanut sympaattinen Koho, Kuopion lahja Lappeenrannan jääkiekolle Kermanille tai sitten kaukalossa ja kopissa melkoiselle rääväsuulle Yli-Torkolle.

Näin uskoisin tapahtuvan. En usko että joukkueeseen enää tulee pelaajia jotka joukkueen kapteenistoon voisivat nousta.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Ja mitä Toren valintaan tulee niin tämän palstan perusteella ihmiset ovat varsin luottavaisia sen suhteen. Minua taasen häiritsee kaikki se mitä olen luonteesta kuullut ja ymmärtänyt eikä se sovi minun (HUOM! Minun!) käsitykseeni joukkueen johtajasta.

Luonne ja käytös on mitä on.. taitaa heillä olla "sukuvika"..:) Mutta nyt puhutaan joukkueesta, jossa ei kentällä näytä olevan taistelija-luonteita. Asenteen, taistelun, joukkueen herättämisen ja edes jonkinlaisen esimerkin näyttämisestä tässä on kyse. Nuoressa joukkueessa tarvitaan kai myös sen nuoren polven oma johtaja. Joka "puhuu" heidän kieltään.

Ja totta.. mutu periaatteellahan näistä puhutaan..
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika mielenkiintoista spekulointia tulevasta kapteenista. =) Varsinkin tuo ehdotus et Vallusta tehtäis varakapteeni. Ei taitais vaa toimia just sen huonon kielitaidon vuoksi. Ois se kyl melkoinen luottamuksen ja arvostuksen osoitus. =)

Ehdottaisin tulevaksi kapteeni kolmikoksi tällaista:

Kauppinen C, Kokko A ja Yli-Torkko A

Kauppinen on pitkän linjan SaiPalainen kuten nyt jo Kokkokin ja Tore on mielestäni kans ihan sellainen liideri-tyyppi. =)
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Tätä on tietysti vaikea spekuloida kun ei oikein tiedä millaisista ihmistyypeistä on kysymys. Tirkkonen oli helppo valinta, kun miehellä oli kuitenkin sen verran valtaisa kokemus, pelillisesti ja kapteenina olemisestakin.

Kauppinen, Kokko ja Yli-Torkko... siinä tosiaan ne selvimmät vaihtoehdot. Jussi Pekkalaa voisi varmaan myös harkita, ainakin yhdeksi varakapteeniksi. Miksei Uusikartanokin..?

Machuldalle en lähtisi kyllä mitään kirjaimia antamaan. Pistepörssissä pärjääminen on ihan eri asia kuin joukkueen tsemppaaminen pukukopissa. Viime kaudella Vallu oli yksi pahimmista pettymyksistä kun ajat muuttuivat vaikeiksi. Ja tosiaan kun se kielitaitokin vielä on mitä on...
 

Ronnie

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hifk
Viestin lähetti Vaicci#63
Kauppiselle C . Ei tarvitsene perustella.
Ja sitten vaikka Yli-Torkolle ja Uusikartanolle A:t.

Kauppisesta ja Toresta olen samaa mieltä, mutta Uusikartano on vähän yllätysvalinta. Mites tätä perustellaan? Itse kannattaisin Kokkoa.

Edit: Mites tämä kapteeni muuten SaiPassa valitaan? Äänestääkö pelaajat vai määrääkö joku sen vapaaehtoisista?
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noh, mitään uutta näistä kapteenin titteleistä? Ja nimenomaan siis tietoa. Eilen oli Kokolla C, A-kirjaimia ei paljoa näkynyt, mutta miten on kauden alkaessa kun on kauppiset ja pekkalat ja immosetkin kehissä.

Jaa, kun vähän osaa ympärilleen katsella, niin Kauppinenhan se näyttäisi se Capteeni olevan, mutta mites sitten se toinen A?
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti aHab

Machuldalle en lähtisi kyllä mitään kirjaimia antamaan. Pistepörssissä pärjääminen on ihan eri asia kuin joukkueen tsemppaaminen pukukopissa. Viime kaudella Vallu oli yksi pahimmista pettymyksistä kun ajat muuttuivat vaikeiksi. Ja tosiaan kun se kielitaitokin vielä on mitä on...

Tämä on juuri niitä kaksijakoisia tilanteita. Taisinpa joku aika sitten ehdottaa sitä, että Machuldalle anntteisi "A". Vaikka viime kausi oli mitä oli niin perustelisin tätä edelleen sillä, että se voisi olla hänelle eräällä tapaa kunninosoitus mikä voisi toimia ylimääräisenä bonuksena. Pistää herran yrittämään vielä enemmän.

Kielitaidon suhteen ei ole mitään lisättävää.

Tulipa vielä mieleeni näistä varakapteeneista. Mitä tunnelmia fanien joukossa herättäisi se jos toinen A annettaisi suoraan RPL'n rintaan? Kokemusta häneltä löytyy, samoin tiettyä auktoriteettia (kokemuksen aikaansaamaa tietty).

Ihan vaan udellen,

vlad#16.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Tulipa vielä mieleeni näistä varakapteeneista. Mitä tunnelmia fanien joukossa herättäisi se jos toinen A annettaisi suoraan RPL'n rintaan? Kokemusta häneltä löytyy, samoin tiettyä auktoriteettia (kokemuksen aikaansaamaa tietty).

Pitäisin tätä asiaa vähän itsestään selvänä.. Tuolla kokemuksella joukkueeseen tuleva pelaaja (ja entisten joukkueidensa kapteenistossa olleena) mielestäni kuuluisi kapteenistoon. Huolimatta siitä, että on joukkueessa uusi tulokas.

Porukassa on jo yksi auktoriteetti ilman hänelle kuuluvaa kapteeniston merkkiä (Jamo) ja toisen joukkueeseen ottaminen voisi jo syödä kapteeniston arvovaltaa. Mikäli sitä enää juuri kukaan kunnioittaa.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Mammutti
Pitäisin tätä asiaa vähän itsestään selvänä.. Tuolla kokemuksella joukkueeseen tuleva pelaaja (ja entisten joukkueidensa kapteenistossa olleena) mielestäni kuuluisi kapteenistoon. Huolimatta siitä, että on joukkueessa uusi tulokas.

Porukassa on jo yksi auktoriteetti ilman hänelle kuuluvaa kapteeniston merkkiä (Jamo) ja toisen joukkueeseen ottaminen voisi jo syödä kapteeniston arvovaltaa. Mikäli sitä enää juuri kukaan kunnioittaa.

Missä vaihessa Saipassa tehdään nämä valinnat? Käsittääkseni yleensä silloin kun rinkin on ns. lopullisesti kasassa eli kun tiedetään millä porukalla kauteen lähdetään.

Oli miten oli, Riku-Petterin persoonasta en osaa sanoa mitään erikoista. Faktat puhuvat puolestaan. Aiemmat kapteenin pestit sekä mittava kokemus Saipalaisittain ovat merkittävä yhdistelmä vaikka uudesta pelaajasta puhutaankin.
 

SaiPa90__

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado,SaiPa
tästä asiasta ni hyödyllisin olisi laittaa Jamolle C kirjan kun hänellä on tässä aikasempina vuosina ollut aika reippaasti asiaa tuomareille ;)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
On mennyt, hyvä kun sain tiedot pääkopassa päivitettyä.

Viestin lähetti theref
Niin, jos joltakin on mennyt ohi, niin eiköhän ne ukot ole tässä:
C Kauppinen
A Kokko
A Pekkala

Kritiikkiä voisin esittää kohtuullisesti valintoja kohtaan. Kauppinen on Ok! valinta, sen sijaan Pekkalan valinta varakapteeniksi herättää "hivenen" ihmetystä. Jos minun mielipidettä kysyttäisi niin se "löysä makarooni" ei ole A'n arvoinen. RPL'n syrjäyttäminen ihmetyttää, mutta kaipa sitä joku voi perustella sillä, ettei hänellä ole perinteitä SaiPassa - toisin kuin on Pekkalan laita.

vlad#16.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös