Mainos

Kenestä Lukon uusi päävalmentaja

• 63 289
  • 523

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Mun silmissä Miettinen olisi sivuaskel. Karjalaisella on omasta mielestä enemmän upsideä. Lämsä näistä kolmesta selkeästi keskinkertaisin vaihtoehto.
Kuten eilen jo mainitsin, niin Kuopiosta ei upgradea ole tiedossa.

Japetzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Terveiset turkkusest.. Miettisellä on tuo vaatimustaso ainakin tapissa ( mitä olen joskus ehtinyt esim. treenejä seuraamaan) ja pelitapakin sopii Lukkolaiseen ideologiaan.

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En alunperin Miettisestä innostunut, mutta mitä enemmän seurannut, lukenut juttuja jne, niin kyllä mulle kelpaisi ensi kaudeksi vallan mainiosti.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan täysin tuulesta temmattu ja typerältä tuntuva ajatus, mutta mitä jos Lukon vaihtoaitiossa seisovat ensi kaudella sekä Lämsä että Miettinen? Vähän niinkuin kaksi vastuu valmentajaa siis. Tuli tuommoinen mieleen, kun viikonkopun pelien jälkihaastattelut katsoin.... Jotenkin outo olo herrojen löpinöistä vaan jäi.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos pitää itse tulkita puheita ja Kallen käytöstä, niin Kalle on esittänyt hallitukselle Lämsän salatun option käyttöä. Luultavasti tuo käytiin läpi silloin, kun Lukon hallitus kokoontui ja Lämsä oli mukana palaverissa.

Hallitus päättikin ottaa aikalisän ja antoi Kallelle/Kunnakselle tehtävän kartoittaa myös muita vaihtoehtoja.

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse taas tulkitsen UJ:n sanomiset miten sen sanoi, on tyytyväinen Lämsän tekemiseen eikä päätä valmentajaa, muistaakseni ei sanonut että kannattaa jatkoa. Erikoista olisi jos kannattaisi kun Tomi ei huhujen mukaan ollut alunperinkään mikään ykkösvaihtoehto.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edelleen, Kallen puheet kun häneltä kysytään Lämsästä haastatteluissa, niin mitä muuta hän voisi edes sanoa tässä kohtaa, vaikka ei nyt ihan niin tyytyväinen olisikaan mitä puheissaan on tuonut esille? En mä usko että yksikään UJ joukkueen ollessa taulukossa kuudentena kohtalaisissa kyttäysasemissa alkaisi heittämään valmentajan niskaan hirveämmin paskaa vaikka mieli tekisi. Jos tuossakin Kalle olisi vaikka sanonut että haluaa Lämsän jatkavan, tai että Lämsä jatkaa/ei jatka, niin kyllä siinäkin kuoppaa kaivaisi ihan itselleen ihan sama mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Nythän Kalle sanoi vaan että on ollut Lämsään tyytyväinen ja sanoi kuitenkin myös että on siellä asioita joiden pitää myös parantua. En mä ainkaan saa tuosta sitä käsitystä, että Kallen mielestä seuraavan valmentajan on oltava just Lämsä, enkä myöskään sittä että Kallea tässä kohtaa kauheasti haittaisi että jos se Lämsä ei olisi. Ennemminkin itse aloin ajattelemaan niin, että Kalle haluaisi valmentajan nimen paperiin, mutta Hallitus ei ole osannut vaan päätöstään tehdä.

Rl

Jäsen
Tässä kun pohtii Lukon tulevia päävalmentajia niin mieleen nousee vain, että miten helvetin hankala Pekka Virran on oltava tai miten herkkähipiäistä porukkaa Lukolla työskentelee? Kyllä itse hyväksyn ”hankalan” työkaverin jos hän toimii reilusti ja varsinkin tuo vaatimustasoa ja tulosta tullessaan. Ratkeaisipa tämä päävalmentajan nimi pian, malttamaton ei jaksaisi odottaa enää kauaa.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä kun pohtii Lukon tulevia päävalmentajia niin mieleen nousee vain, että miten helvetin hankala Pekka Virran on oltava tai miten herkkähipiäistä porukkaa Lukolla työskentelee?
Lappeenrannassa Pexi koettiin ainakin liian hankalaksi monessakin suhteessa. Eli sielläkin oltiin liian herkkiä.

Todennäköisesti Lukon nykyjohto ei Pekan kanssa pärjäisi ja haluaisi hänen kanssaan työskennellä. Eikö tällainen "tieto" jossain totena kerrottukin ettei nykyjohto halua Virtaa takaisin?

(1)
  • Tykkää
Reactions: Rl
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Lappeenrannassa Pexi koettiin ainakin liian hankalaksi monessakin suhteessa. Eli sielläkin oltiin liian herkkiä.

Todennäköisesti Lukon nykyjohto ei Pekan kanssa pärjäisi ja haluaisi hänen kanssaan työskennellä. Eikö tällainen "tieto" jossain totena kerrottukin ettei nykyjohto halua Virtaa takaisin?
Siellä pitää olla valmentajana sellainen vedenpintaa myötäilevä vesiheinä, jotta johto tykkää.

En ymmärrä alkuunkaan sitä, että johto omassa erinomaisuudessaan ei pystyisi palkkaamaan Virtaa takaisin. Onko Peksi vetänyt koko johdon ja hallituksen vaimoja viikseen, vai mistä tuo penseys oikein johtaa? Menestystä tuli kuitenkin ja siitä me kannattajat tykätään.

Laitankin loppupäiväksi JVDT paidan päälle!

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä kun pohtii Lukon tulevia päävalmentajia niin mieleen nousee vain, että miten helvetin hankala Pekka Virran on oltava tai miten herkkähipiäistä porukkaa Lukolla työskentelee? Kyllä itse hyväksyn ”hankalan” työkaverin jos hän toimii reilusti ja varsinkin tuo vaatimustasoa ja tulosta tullessaan. Ratkeaisipa tämä päävalmentajan nimi pian, malttamaton ei jaksaisi odottaa enää kauaa.
Varmaan se on sekä että. Vaikka itse ottaisin Virran takaisin Lukkoon monivuotisella vaikka alkaen tänään klo 10.15, niin on täysin mahdollista, että hän on liian hankala. Podcast-vieraanakin minusta tuli esiin, että Pekka on todella ehdoton, tai siis hänellä on erittäin vahvat omat mielipiteet, eikä välttämättä ole avoin dialogille tai edes analyysille. Pitäisi melkein kuunnella uudelleen, muistelen että ainakin pitkistä valmennussuhteista puhui todella yksisilmäisesti. Parhaimman ja viisaimmankin asiantuntijan mielipiteistä suurin osa on vääriä, jos mielipide löytyy mitä pienimpäänkin asiaan. Tästä sitten syntyy johtamisessa mikromanageerausta ja paljon muuta epätoivottua.
Tämä siis tietenkin Virtaa paremmin tuntematta, pelkän mediaesiintymisen perusteella. VirtasJonne sen varmaan parhaiten osaisi arvioida, onko Pekasta vielä valmentajaksi.

Ja silti pidän kyllä outona, jos Virta ei kevään 2021 jälkeen Lukkoa enää koskaan valmenna. Ainoa tapa, millä se ei näytä historiankirjoissa oudolta, on että Lukko voittaa jonkun toisen johdolla kohta mestaruuden, mielellään useamman.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Podcast-vieraanakin minusta tuli esiin, että Pekka on todella ehdoton, tai siis hänellä on erittäin vahvat omat mielipiteet, eikä välttämättä ole avoin dialogille tai edes analyysille.
Toisaalta kun miettii jotain Tapolaa, Jalosta, Pennasta ja miksei jopa Grönborgia, niin ainakin itse olen saanut kuvan, että kaikki ovat todella vahvoilla mielipiteillä sekä ideologioilla varustautuneita valmentajia.

Samalla ovat 4 valmentajaa Virran lisäksi, jotka ovat viimeisen 5 vuoden aikana jotain Suomessa tai maailmalla voittaneet.

Toki voi olla, että ei haluta ottaa valmentajaa, jolla on iso auktoriteetti ja vahvat mielipiteet, eikä pelkää niitä kertoa edes kaikkein ylimmille tahoille. Ei nyt ihan yksi yhteen, mutta tulos on ollut melko karmaiseva, kun tässä on yhden ison persoonan jälkeen koitettu kahta "helppoa" ja mukavaa valmentajaa.

Tai helppo ja helppo, Veltsulla ainakin hajosi kasetti viimeisen kauden lopussa.

Kunnon ravistelijaa kuitenkin koko organisaatio tarvitsee ja siinäkin mielessä Moisanen on hyvä signaus, mikäli Raumalle on tulossa. Tarpeeksi löytyy luonnetta sekä meriittejä, että uskaltaa kyllä suunsa avata. Ja mielipiteitä kyllä useasti löytyykin.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Mokan Rane sanoi Äijiensuo-podcastissa, että nuoremmat kaverit Lukon organisaatiossa eivät oikein tule Pekan kanssa toimeen. Rauno itse kyllä tulisi.

Ranehan kertoi myös, että Maukan paita pitäisi nostaa kattoon. Silloisista riidoista Lukon johtoportaan kanssa on jo niin paljon aikaa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta kun miettii jotain Tapolaa, Jalosta, Pennasta ja miksei jopa Grönborgia, niin ainakin itse olen saanut kuvan, että kaikki ovat todella vahvoilla mielipiteillä sekä ideologioilla varustautuneita valmentajia.

Samalla ovat 4 valmentajaa Virran lisäksi, jotka ovat viimeisen 5 vuoden aikana jotain Suomessa tai maailmalla voittaneet.

Toki voi olla, että ei haluta ottaa valmentajaa, jolla on iso auktoriteetti ja vahvat mielipiteet, eikä pelkää niitä kertoa edes kaikkein ylimmille tahoille. Ei nyt ihan yksi yhteen, mutta tulos on ollut melko karmaiseva, kun tässä on yhden ison persoonan jälkeen koitettu kahta "helppoa" ja mukavaa valmentajaa.
Totta tämäkin. Kun en tiedä, niin voin speluoida: En usko että Lukon taustahenkilöt tai nämä myyttiset Mokan mainitsemat "nuoret miehet" kuitenkaan ovat merkittävästi herkkänahkaisempia kuin Tapparan, HPK:n tai jääkiekkoliiton vastaavat henkilöt. Voi toki olla, mutta minusta voi olla myös että ero on jossain muualla. En usko myöskään että Lukon nuoret miehet ovat niin herkkänahkaisia, että tekevät urheilullisesti huonoja päätöksiä henkilökohtaisten syiden takia.

Ja vaikka olin siis Virran kanssa samaa mieltä lähes kaikesta mitä hän podcastissa (tai vaikka iltapäivälehdelle tekemissään pelitapavideoissa) kertoi, niin vähän huono viba minulle muodostui että mitenköhän Virran kanssa mahtaisi arki sujua. Hänellä on sellainen vähättelevä/ylimielinen tapa esittää asiansa julkisestikin, niin mitä se mahtaa olla sitten kulissien takana. Spekulointi päättyy.

Ja siis edelleen, ottaisin Virran takaisin koska vain.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En usko myöskään että Lukon nuoret miehet ovat niin herkkänahkaisia, että tekevät urheilullisesti huonoja päätöksiä henkilökohtaisten syiden takia.
Yleensä huonot päätökset tehdään juuri näin. Oma agenda kiilaa faktat tieltään. Ei pelkästään urheilussa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yleensä huonot päätökset tehdään juuri näin. Oma agenda kiilaa faktat tieltään. Ei pelkästään urheilussa.
Toki. Sanoisin kuitenkin että tyypillisimmillän se huono päätös on sieltä toisesta ääripäästä, eli valitaan kaveri/mukava seuramies johonkin tehtävään yli kompetenssin.

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos uuden pelaajan sopimuskin on pysynyt viikon salaisuutena kassakaapissa niin jotenkin alkaa epäilyttämään nämä vuodot Lämsän jatkosopimuksesta.
Tai jos se Lämän sopimus on nyt sitten helpompi laittaa iltamyöhäisellä puolihuolimattomasti eetteriin, kun kannattajilla hyvä mieli kohtuullisen kovasta nimestä ;)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tai jos se Lämän sopimus on nyt sitten helpompi laittaa iltamyöhäisellä puolihuolimattomasti eetteriin, kun kannattajilla hyvä mieli kohtuullisen kovasta nimestä ;)
Jep, näinhän sen on oltava :)

"20.11.2024 JK: Ei p**kele, torilla puhuvat että jos Lämä jatkaa, niin kukaan ei tuu enää peleihi ja hirttävät meidät munista.... Miten ton jatkon nyt voi sit julkasta....? Ööö, jooo, hmmm. Kalle, tuus käymään... KS: No mitä nyt? JK: Jengi on kuulemma ihan hiilenä ku tehtiin Lämälle jatkot... Hankis ny yks NHL-pelaaja ja julkastaan se eka ja sit vasta Lämän jatkot, jos ne ei vaikka huomais hmmm... KS: Onks rahaa? JK: Ainahan sitä, kuis paljon pistetään?: KS: No mulla on vähän budjetista jäljellä, katotaan eka mitä sillä saadaan... JK: Joo mut kyllähän sä tiedät, et pappa betala, hehe... KS: Joo, mut katotaan nyt eka mitä tällä saadaan... JK: Ok, mut äkkiä sitte..... 3.12.2024 Tiedote Klo 11:00 Éric Gelinas saapuu Lukkoon.... 4.12.2024 Tiedote Klo 02:37 Tomi Lämsä jatkaa Lukon päävalmentajana 2025-2028"

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Luulis ny jotta jokin varma tieto eli HTT vuotaisi ulos jossain kohtaa.

Urheilucast nosti esiin tämän klassikon eli näihin aikoihin tulee olla valmentaja tiedossa jotta on helpompi myydä seuraa pelaajille/agenteille. Rahasta kun Lukon ei tartte ensimmäisenä pihistellä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy