Kuten eilen jo mainitsin, niin Kuopiosta ei upgradea ole tiedossa.Mun silmissä Miettinen olisi sivuaskel. Karjalaisella on omasta mielestä enemmän upsideä. Lämsä näistä kolmesta selkeästi keskinkertaisin vaihtoehto.
Kuten eilen jo mainitsin, niin Kuopiosta ei upgradea ole tiedossa.Mun silmissä Miettinen olisi sivuaskel. Karjalaisella on omasta mielestä enemmän upsideä. Lämsä näistä kolmesta selkeästi keskinkertaisin vaihtoehto.
Kyllä se vois olla huonompi. Helpostikin.Miettisestä ei osaa kyllä oikein sanoa mitään. Mutta ei voi olla ainakaan huonompi mitä nykyinen valmentelija.
Voin olla pölvästi, mutta silti mieluummin Miettinen kuin Lämsä :)No ei olisi minkäännäköinen upgrade. Samaan keskinkertaisten kastiin Virtasen ja Lämsän jatkoksi.
Toki ovat jotkut pölvästit Miettistäkin tänne toivoneet.
Tai sitten eivät olisi tehneet. Raipen onnistuneihin touhuihin on aina kuuluneet sitoutuneet pojat.Harmi kun Raipea ei saatu, olisi ollut hienoa nähdä kun miljoonamiehet tekee oikeasti hommia kaukalossa.
Lappeenrannassa Pexi koettiin ainakin liian hankalaksi monessakin suhteessa. Eli sielläkin oltiin liian herkkiä.Tässä kun pohtii Lukon tulevia päävalmentajia niin mieleen nousee vain, että miten helvetin hankala Pekka Virran on oltava tai miten herkkähipiäistä porukkaa Lukolla työskentelee?
Siellä pitää olla valmentajana sellainen vedenpintaa myötäilevä vesiheinä, jotta johto tykkää.Lappeenrannassa Pexi koettiin ainakin liian hankalaksi monessakin suhteessa. Eli sielläkin oltiin liian herkkiä.
Todennäköisesti Lukon nykyjohto ei Pekan kanssa pärjäisi ja haluaisi hänen kanssaan työskennellä. Eikö tällainen "tieto" jossain totena kerrottukin ettei nykyjohto halua Virtaa takaisin?
Varmaan se on sekä että. Vaikka itse ottaisin Virran takaisin Lukkoon monivuotisella vaikka alkaen tänään klo 10.15, niin on täysin mahdollista, että hän on liian hankala. Podcast-vieraanakin minusta tuli esiin, että Pekka on todella ehdoton, tai siis hänellä on erittäin vahvat omat mielipiteet, eikä välttämättä ole avoin dialogille tai edes analyysille. Pitäisi melkein kuunnella uudelleen, muistelen että ainakin pitkistä valmennussuhteista puhui todella yksisilmäisesti. Parhaimman ja viisaimmankin asiantuntijan mielipiteistä suurin osa on vääriä, jos mielipide löytyy mitä pienimpäänkin asiaan. Tästä sitten syntyy johtamisessa mikromanageerausta ja paljon muuta epätoivottua.Tässä kun pohtii Lukon tulevia päävalmentajia niin mieleen nousee vain, että miten helvetin hankala Pekka Virran on oltava tai miten herkkähipiäistä porukkaa Lukolla työskentelee? Kyllä itse hyväksyn ”hankalan” työkaverin jos hän toimii reilusti ja varsinkin tuo vaatimustasoa ja tulosta tullessaan. Ratkeaisipa tämä päävalmentajan nimi pian, malttamaton ei jaksaisi odottaa enää kauaa.
Toisaalta kun miettii jotain Tapolaa, Jalosta, Pennasta ja miksei jopa Grönborgia, niin ainakin itse olen saanut kuvan, että kaikki ovat todella vahvoilla mielipiteillä sekä ideologioilla varustautuneita valmentajia.Podcast-vieraanakin minusta tuli esiin, että Pekka on todella ehdoton, tai siis hänellä on erittäin vahvat omat mielipiteet, eikä välttämättä ole avoin dialogille tai edes analyysille.
Todennäköisesti Lukon nykyjohto ei Pekan kanssa pärjäisi ja haluaisi hänen kanssaan työskennellä. Eikö tällainen "tieto" jossain totena kerrottukin ettei nykyjohto halua Virtaa takaisin?
Totta tämäkin. Kun en tiedä, niin voin speluoida: En usko että Lukon taustahenkilöt tai nämä myyttiset Mokan mainitsemat "nuoret miehet" kuitenkaan ovat merkittävästi herkkänahkaisempia kuin Tapparan, HPK:n tai jääkiekkoliiton vastaavat henkilöt. Voi toki olla, mutta minusta voi olla myös että ero on jossain muualla. En usko myöskään että Lukon nuoret miehet ovat niin herkkänahkaisia, että tekevät urheilullisesti huonoja päätöksiä henkilökohtaisten syiden takia.Toisaalta kun miettii jotain Tapolaa, Jalosta, Pennasta ja miksei jopa Grönborgia, niin ainakin itse olen saanut kuvan, että kaikki ovat todella vahvoilla mielipiteillä sekä ideologioilla varustautuneita valmentajia.
Samalla ovat 4 valmentajaa Virran lisäksi, jotka ovat viimeisen 5 vuoden aikana jotain Suomessa tai maailmalla voittaneet.
Toki voi olla, että ei haluta ottaa valmentajaa, jolla on iso auktoriteetti ja vahvat mielipiteet, eikä pelkää niitä kertoa edes kaikkein ylimmille tahoille. Ei nyt ihan yksi yhteen, mutta tulos on ollut melko karmaiseva, kun tässä on yhden ison persoonan jälkeen koitettu kahta "helppoa" ja mukavaa valmentajaa.
Yleensä huonot päätökset tehdään juuri näin. Oma agenda kiilaa faktat tieltään. Ei pelkästään urheilussa.En usko myöskään että Lukon nuoret miehet ovat niin herkkänahkaisia, että tekevät urheilullisesti huonoja päätöksiä henkilökohtaisten syiden takia.
Toki. Sanoisin kuitenkin että tyypillisimmillän se huono päätös on sieltä toisesta ääripäästä, eli valitaan kaveri/mukava seuramies johonkin tehtävään yli kompetenssin.Yleensä huonot päätökset tehdään juuri näin. Oma agenda kiilaa faktat tieltään. Ei pelkästään urheilussa.
Tai jos se Lämän sopimus on nyt sitten helpompi laittaa iltamyöhäisellä puolihuolimattomasti eetteriin, kun kannattajilla hyvä mieli kohtuullisen kovasta nimestä ;)Jos uuden pelaajan sopimuskin on pysynyt viikon salaisuutena kassakaapissa niin jotenkin alkaa epäilyttämään nämä vuodot Lämsän jatkosopimuksesta.
Jep, näinhän sen on oltava :)Tai jos se Lämän sopimus on nyt sitten helpompi laittaa iltamyöhäisellä puolihuolimattomasti eetteriin, kun kannattajilla hyvä mieli kohtuullisen kovasta nimestä ;)