Kenestä Kummolan seuraaja?

• 29 465
  • 175

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Minunkin ykkösehdokkaani on porilaislähtöinen Rantasila. Kokemusta ja tietotaitoa piisaa, ainoastaan poliittisilta ominaisuuksiltaan mies on kääntämätön kortti.

Toisena vaihtoehtona voisivat olla Kärppävaikuttajat Arponen ja Junno. Arposesta en tiedä tarpeeksi kommentoidakseni mutta Junno olisi Rantasilaa nuorempi mutta pelaajataustaltaan heikompi. Toisaalta valmentaja- ja johtotaustaltaan edellä. Poliittinen lobbauspuoli on myös aika arvoitus.

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ihanteellisin vaihtoehto olisi sellainen, joka on kiekkoilullisesti edes hieman ajan hermolla. Silloin nämä seuroissa kunnostautuneet pj:t tipahtaa pois yksi toisensa jälkeen. Lukuunottamatta ehkä Harri Lintumäkeä.

Ehdokkaita voisivat olla Juhani Tamminen, Heikki Riihiranta ja varauksin Juha Rantasila. Tamilla olisi mielestäni annettavaa enemmän urheilullisesti eikä näin tule kysymykseen. Hexi olisi mahtava persoona, mutta onko sittenkään mikään kabinettijyrä? Ehkäpä Rantasila tai Lintumäki.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Rantasilaa puolustaa vielä se tosiasia, että hän on suuryritysten saneerauksissa kyntensä näyttänyt talousjuristi.

Vaikka liiga ja liitto eivät ole sama asia, niin silti averyjen tai maddeneitten agentit voisivat toppuutella pelaajien ohareita. Kun olisi pelko siitä, että siinä palaisi oikeata hilloa.

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
Hexi vois olla kova tekijä kalun saappaisiin ja GM:ksi en ketään palkkaisi, eiköhän annettaisi valmentajan hoitaa nuo hommat tai valitkoon sitten itse taustatiimiinsä ketä haluaa. Mielestäni suomen jääkiekko ei tarvitse mitään erillistä GM:ää, turja sitä on kääpiön kaikessa matkia noita jättiläisiä.

Suosikkijoukkue
Suomi
Hexiä huonompaa (puheen)johtajaa lienee vaikea löytää. Eikös tarkoitus ole kuitenkin kehittyä ja mennä eteenpäin?

Turo92

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja Florida Panthers
Viestin lähetti Tomppa#74
Tälle linjalle jos lähdetään niin ei ole kuin yksi varteenotettava todellinen seuraaja: Raimo "Rami" Vormisto. Tuo Timo Silakan armoitettu valmentaja.

Vormiston alaisuudessa Suomi olisi voittanut oman lohkonsa jo ennen kisojen alkua. Vastustajan maaliin ei uskaltaisi kukaan maalivahti mennä, sillä Vormisto olisi harjoittanut Suomen pakistolle sellaisen laukauksen, josta kukaan maalivahti ei harjoituspeleissä olisi selvinnyt hengissä.

Kyllä lähtee!

Näin on!

Turo92

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja Florida Panthers
Kummolan seuraaja

Kolme parasta seuraajaehdokasta:

1. Jari Kurri
2. Raimo Helminen ´
3. Vladimir Jursinov Jr :)

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti siffa
Minusta Kummola ei ole ollut entisensä rautakansleri enää muutamaan vuoteen. Johtamisote on mennyt häilyväksi ja hänestä on tullut muiden johdettava.

Mielenkiintoinen näkemys - siinä missä moni muu kiroaa nimenomaan Kummolan brezneviläis-diktatorista asennetta, näet Sinä Kummolan olevan "muiden johdettava". Kenen sätkynukke Kummola mielestäsi on?

Ehdotin aiemmin Kummolan seuraajaksi Pentti Matikaista, mutta ajatus Juha Rantasilasta ei ole huono sekään - kenties jopa piirun-pari parempi. Mutta miten näihin nimiin suhtautuisivatkaan ne siffan tietämät tahot, jotka johtavat nyt Kummolaa?

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Maple Leaf
Mielenkiintoinen näkemys - siinä missä moni muu kiroaa nimenomaan Kummolan brezneviläis-diktatorista asennetta, näet Sinä Kummolan olevan "muiden johdettava". Kenen sätkynukke Kummola mielestäsi on?

Ehdotin aiemmin Kummolan seuraajaksi Pentti Matikaista, mutta ajatus Juha Rantasilasta ei ole huono sekään - kenties jopa piirun-pari parempi. Mutta miten näihin nimiin suhtautuisivatkaan ne siffan tietämät tahot, jotka johtavat nyt Kummolaa?

Olet aivan oikeassa. En syytä monien muiden tavoin Kummolaa diktatorisista otteista. Päinvastoin katson, että hänen tiukka johtamisotteensa on löystynyt. Tämä on vain minun itseni tunne Kummolan niin fyysisten kuin henkistenkin voimavarojen heikkenemisestä. Olen seurannut pitkään Kummolan arvokasta työtä Suomen jääkiekon eteen.

Kummolan heikkoutta käyttävät nyt hyväkseen niin hänen kannattajansa kuin hänen eroaan vaativat.
Sitten ovat ne, jotka hamuavat hänen paikkaansa. Heille eivät Matikainen ja Rantasila käy.

Kaikkeen lisäys:minun mielestäni. Tarkempaa tietoa ei ole.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti siffa
Kummolan heikkoutta käyttävät nyt hyväkseen niin hänen kannattajansa kuin hänen eroaan vaativat.

Ajatus on sinänsä looginen, mutta et vastannut alkuperäiseen kysymykseeni: keitä ovat nähdäksesi ne ihmiset, jotka nyt johtavat suomalaista jääkiekkoa ikään kuin Kummolan kautta?

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajatus on sinänsä looginen, mutta et vastannut alkuperäiseen kysymykseeni: keitä ovat nähdäksesi ne ihmiset, jotka nyt johtavat suomalaista jääkiekkoa ikään kuin Kummolan kautta?

Ymmärsin kyllä suoran kysymykseni. Vastaan niin, että minulla on oma arvioni heistä. Ne henkilöt, jotka johtavat suomalaista jääkiekkoa toimivat hyvin lähellä Kummolaa, koska pystyvät hänen päätöksiinsä vaikuttamaan.

Otan vain yhden esimerkin. Raimo Summasen erottamisen vaatimukset tulivat näiden henkilöiden toimesta. Erottamalla Raimo Summanen, Kummola käytti merkittävällä tavalla valtaansa. Seuraukset näemme Torinossa. Torinoon mennään Kurrin, Westerlundin, Dufvan ja Jutilan johdolla. Tiedän, että sinä Maple Leaf olet sillä kannalla, että menestys tuon nelikon toimesta on parempi kuin menestys Raimo Summasen johdolla.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti siffa
Ymmärsin kyllä suoran kysymykseni. Vastaan niin, että minulla on oma arvioni heistä. Ne henkilöt, jotka johtavat suomalaista jääkiekkoa toimivat hyvin lähellä Kummolaa, koska pystyvät hänen päätöksiinsä vaikuttamaan.

Otan vain yhden esimerkin. Raimo Summasen erottamisen vaatimukset tulivat näiden henkilöiden toimesta. Erottamalla Raimo Summanen, Kummola käytti merkittävällä tavalla valtaansa. Seuraukset näemme Torinossa. Torinoon mennään Kurrin, Westerlundin, Dufvan ja Jutilan johdolla. Tiedän, että sinä Maple Leaf olet sillä kannalla, että menestys tuon nelikon toimesta on parempi kuin menestys Raimo Summasen johdolla.

Tämä muuttuu yhä mielenkiintoisemmaksi. On siis olemassa ihmisiä, jotka hallitsevat Kummolaa ja käyttivät kansleria sätkynukkenaan esimerkiksi erottaakseen Summasen? Keitä he ovat?

Mistä olet muuten saanut päähäsi "tiedon", että minä uskon Kurri-Westerlund-Dufva-Jutila -nelikon siivittävän Suomen Torinossa parempaan menestykseen kuin mitä Summasen kanssa tapahtuisi? Missä minä olen niin kirjoittanut? Väittäessäsi omaa oletustasi minun mielipiteistäni "tiedoksi" mielipiteistäni sorrut inhaan valhettelun ja paskanpuhumisen syntiin.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue

Mistä olet muuten saanut päähäsi "tiedon", että minä uskon Kurri-Westerlund-Dufva-Jutila -nelikon siivittävän Suomen Torinossa parempaan menestykseen kuin mitä Summasen kanssa tapahtuisi? Missä minä olen niin kirjoittanut? Väittäessäsi omaa oletustasi minun mielipiteistäni "tiedoksi" mielipiteistäni sorrut inhaan valhettelun ja paskanpuhumisen syntiin.

Omasta mielestäni en syyllisty valhettelun enkä paskanpuhumisen syntiin. Sen takia, että kerron rehellisesti oman käsitykseni, jonka olen kirjoituksistasi saanut. Se onko minun käsitykseni oikea, on toinen juttu. Olen vaan kommenteistasi liittyen Summasen eroon tuollaiseen johtopäätökseen tullut.

Minusta jokaisen, joka hyväksyi Summasen eron ja puolusti Kummolaa Summasen erottamisesta, täytyi tietää, että on olemassa parempi valmentaja, joka vie Suomen vielä parempaan menestykseen. Muutenhan ei millään ole mitään väliä, kun ajatellaan Suomen jääkiekon parasta.

Sinulle Maple Leaf NHL-kiekkoilun asiantuntijana minun ei tarvitse selittää, mistä on ollut kyse Canada Cupeissa ja World Cupeissa. Viime syksynä käytiin kaikkien aikojen kovin jääkiekkoturnaus. NHL-pelaajien kehittyminen yhä voimakkaammiksi, liikkuvammiksi, kovassa liikkeessä taitavammiksi, taklaavammiksi ja valmentajien pelitaktiikoita noudattavammiksi, takasi meille nautinnollisen jääkiekkoelämyksen. Suomi oli maailman toiseksi paras.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti siffa
Minusta jokaisen, joka hyväksyi Summasen eron ja puolusti Kummolaa Summasen erottamisesta, täytyi tietää, että on olemassa parempi valmentaja, joka vie Suomen vielä parempaan menestykseen. Muutenhan ei millään ole mitään väliä, kun ajatellaan Suomen jääkiekon parasta.

Juuri näin. Nyt sitten odottelemme vaan että tämä parempi valmentaja nimitetään hommaan. Miksiköhän sitä ei tehty heti?

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti siffa
Omasta mielestäni en syyllisty valhettelun enkä paskanpuhumisen syntiin. Sen takia, että kerron rehellisesti oman käsitykseni, jonka olen kirjoituksistasi saanut. Se onko minun käsitykseni oikea, on toinen juttu. Olen vaan kommenteistasi liittyen Summasen eroon tuollaiseen johtopäätökseen tullut.

Kirjoitit: "Tiedän, että sinä Maple Leaf olet sillä kannalla, että menestys tuon nelikon toimesta...". Et kirjoittanut "olettavasi", et kirjoittanut "epäileväsi", et kirjoittanut "uskovasi", vaan kirjoitit "tietäväsi". Jos uskot tietäväsi, että Kummola on vain suomalaisessa jääkiekossa todellista valtaa pitävien ihmisten sätkynukke, uskon, että uskot tietäväsi tämän. Väitän silti tietäväni itse parhaiten, mitä mieltä minä itse olen, ja tämä tieto ei muutu miksikään siitä, että joku uskoo ja väittää tietävänsä toisin.

Viestin lähetti siffa

Eihän Summasen erottamisessa ollut kysymys yksinomaan siitä, kuka on "hyvä" ja kuka "parempi" valmentaja menestymismielessä, vaan siitä, kykeneekö Summanen toimimaan maajoukkueen valmentajana (mitä hän välillä halusi tehdä, välillä taas ei). Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.

Suomalaisen jääkiekkoilun "paras" ei ole välttämättä sidoksissa lyhyen aikavälin "menestykseen" maajoukkuetasolla - nekin ovat kaksi aivan eri asiaa (jotka tosin saattavat joskus kulkea samansuuntaisesti, mutta sekään ei tee niistä samaa asiaa). Jos nämä kaksi eri asiaa näkee yhtenä, ovat perspektiivit, syvyysnäöstä nyt puhumattakaan, pahasti hukassa. Ymmärrän, että rakenteilla olevan Summas-myytin mukainen kirjoittaminen vaatii ennen kaikkea yksinkertaistuksia, mutta ei kai nyt aivan infantiiliksi tarvitse silti heittäytyä?

Viestin lähetti siffa
NHL-pelaajien kehittyminen yhä voimakkaammiksi, liikkuvammiksi, kovassa liikkeessä taitavammiksi, taklaavammiksi ja valmentajien pelitaktiikoita noudattavammiksi, takasi meille nautinnollisen jääkiekkoelämyksen. Suomi oli maailman toiseksi paras.

Ja Kanada oli paras. Millainen valmentajanero Pat Quinn onkaan!

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Gags
Juuri näin. Nyt sitten odottelemme vaan että tämä parempi valmentaja nimitetään hommaan. Miksiköhän sitä ei tehty heti?

Kyllähän asia oli hyvin selvä mm. nimimerkki Maple Leafille. Hänen mielestään Aravirran seuraajaksi kelpasivat ainoastaan Westerlund ja Eloranta ja kun Summasesta päästiin eroon, Westerlund oli erittäin hyvä mies päävalmentajaksi. Jopa niin hyvä, että tästähän voi tulla vielä ihan hyvää :)

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Kyllähän asia oli hyvin selvä mm. nimimerkki Maple Leafille. Hänen mielestään Aravirran seuraajaksi kelpasivat ainoastaan Westerlund ja Eloranta ja kun Summasesta päästiin eroon, Westerlund oli erittäin hyvä mies päävalmentajaksi. Jopa niin hyvä, että tästähän voi tulla vielä ihan hyvää :)

Oh yeah! Noin kolme vuotta sitten todella mainitsinkin nimet Westerlund ja Eloranta! Tosin sen jälkeen olen ehdotellut maajoukkueen päävalmentajaksi Hannu Jortikkaa, mutta niitä viestejähän cobol ei jostain syystä muista.

Muistaakohan hän edes sitä, kenen tekstiä on tämä: "...ennen hutkimista olisi hyvä pohtia sitä, miksi (...) Kummolan asema on niinkin vahva kuin on. Ei siinä varmaan ole (...) työn tuloksilla mitään tekemistä - eihän?"

;)

kissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fort Wayne Komets
Surkeaa, jatkoaikalaiset.

Pakko myöntää, että mielestäni täällä esitetyt Kalen seuraajaehdokkaat ovat tähän mennessä olleet kärpässarjaa. Poikkeuksena ehkä Rantasila, mutta hänenkään rahkeet eivät riitä kabinettien kulmavääntöihin tai elintärkeiden suhteiden luomiseen ja ylläpitämiseen. Niiden suhteiden pitäisi sitä paitsi olla jo olemassa. Tamminen olisi muuten mielenkiintoinen nimi, mutta häntä pidetään yleisesti pellenä eikä hänen keskittymiskykynsä riittäisi paria viikkoa pidempään. Kimmo Leinonen olisi loistava vaihtoehto, mutta hänellä ei taida olla sellaista kovuutta kuin tämä posti vaatisi.

Jos parempia ehdokkaita tai perusteluita ei tule, niin Kummola voi mielestäni jatkaa tehtävässään vielä vähän aikaa. Niin pitkään kunnes tulee joku joka hänet kykenee syrjäyttämään.

Kun Kummolalle ei vielä ole löytynyt seuraajaa, niin ehkäpä täällä voitaisiin tehdä ehdotuksia siitä, mitä Kalen (tai hänen seuraajansa) pitäisi muuttaa suomalaisessa jääkiekossa. Summasen takaisin palkkaamista, vaikka kuinka haluaisimme sen tapahtuvan, ei juuri nyt voida pitää vakavasti otettavana ehdotuksena. Kai meillä on suurempiakin ongelmia kuin maajoukkueen päävalmentajan henkilö? Mua alkaa itse asiassa vähän vituttamaan nämä eroamisten vaatijat. Yrittäkää joskus rakentaa jotakin, ei pelkillä erottamisilla tai eroamisilla juuri mitään saavuteta.

Ajatuksia ja aloitteita pöytään!

Itse lähtisin Kummolan sijaan arvioimaan liiton operatiivista kiekkopuolen johtoa, varsinkin valmennuspuolella. Sieltä esimerkiksi pelaajatuotantomme ongelmat lähtevät, eikö vain? He eivät voi syyttää pelkästään seuroja, sillä Suomessa on liiton valta tällaisissa kysymyksissä poikkeuksellisen suuri. Tämä on strateginen ongelma, jonka Summanen olisi todennäköisesti korjannut. Ramin lähestymistapa ongelmaan taisi vain olla väärä. Ainakin jos katsotaan tuloksia.

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti cobol
Hänen mielestään Aravirran seuraajaksi kelpasivat ainoastaan Westerlund ja Eloranta ja kun Summasesta päästiin eroon, Westerlund oli erittäin hyvä mies päävalmentajaksi.

Selvennetääs cobol sun kantojasi: Jos nyt en ole väärin ymmärtänyt, niin pidät sekä Westerlundia että Aravirtaa huonoina tai keskinkertaisina valmentajina. Jos näin, niin ketkä sitten ovat huippuvalmentajia Suomessa(muu kuin Summanen, "jonka miehiä" olen itsekin) tai mahdollisesti Jortikka. Tai paremmin: ketkä Ramia ja Jortsua lukuunottamatta Suomessa ovat kriteeteilläsi edes hyviä valmentajia ja samalla selkeästi parempia kuin Ara & Erkka?

edit. väärässä paikassa joku yksi sulku

Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kirjoitit: "Tiedän, että sinä Maple Leaf olet sillä kannalla, että menestys tuon nelikon toimesta...". Et kirjoittanut "olettavasi", et kirjoittanut "epäileväsi", et kirjoittanut "uskovasi", vaan kirjoitit "tietäväsi". Jos uskot tietäväsi, että Kummola on vain suomalaisessa jääkiekossa todellista valtaa pitävien ihmisten sätkynukke, uskon, että uskot tietäväsi tämän. Väitän silti tietäväni itse parhaiten, mitä mieltä minä itse olen, ja tämä tieto ei muutu miksikään siitä, että joku uskoo ja väittää tietävänsä toisin.

Okei. Muotoilin huonosti. Tarkoitin tuolla tiedollani tässä tapauksessa sitä, että olen lukenut täällä JA:ssa kirjoituksiasi. Olen tulkinnut sanomaasi siten, että Westerlund/Kurri/Dufva/Jutila ovat parempi vaihtoehto kuin Summasen nelikko. Korjaan sanonnan: "Oletan, että sinä.... Tälläiseen käsitykseen olen tullut luettuani kirjoituksiasi.

Voinko kysyä sinulta, kun Summasen erottamista olet puoltanut ja nähnyt sen oikeaksi toimenpiteeksi, kuka olisi sinun ehdotuksesi päävalmentajaksi ellei se ole Westerlund. Tulisi sekin selväksi. Minun ehdokkaani on Raimo Summanen, koska haluan Suomen menestyvän.

Tuo Kummola-oletukseni oletkin kirjannut aivan oikein.

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti kissa
Pakko myöntää, että mielestäni täällä esitetyt Kalen seuraajaehdokkaat ovat tähän mennessä olleet kärpässarjaa. Poikkeuksena ehkä Rantasila, mutta hänenkään rahkeet eivät riitä kabinettien kulmavääntöihin tai elintärkeiden suhteiden luomiseen ja ylläpitämiseen.

Ennen Rantasilan(mielestäni myös pätevä ehdokas) tyrmäämistä ja Kummolan suhdeverkoston ylistämistä pitäisi ainakin mut vakuuttaa, että Kummolalla nýkyään todella on jotain erityisen merkittävää suhdekarismaa kansainvälisesti. Tällä hetkellä Kummola vaikuttaa vahvalta johtajalta vain johdonmukaisella kritiikin vähättelyllä ja jonkinlaisella otteellaan suomalaisista iltapäivälehdistä.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti siffa
Voinko kysyä sinulta, kun Summasen erottamista olet puoltanut ja nähnyt sen oikeaksi toimenpiteeksi, kuka olisi sinun ehdotuksesi päävalmentajaksi ellei se ole Westerlund.

Vielä kerran: Hannu Jortikka.

Summanenkin sopii heti, kun on oppinut ihmisten kanssa työskentelemisen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oh yeah! Noin kolme vuotta sitten todella mainitsinkin nimet Westerlund ja Eloranta! Tosin sen jälkeen olen ehdotellut maajoukkueen päävalmentajaksi Hannu Jortikkaa, mutta niitä viestejähän cobol ei jostain syystä muista.

Muistaakohan hän edes sitä, kenen tekstiä on tämä: "...ennen hutkimista olisi hyvä pohtia sitä, miksi (...) Kummolan asema on niinkin vahva kuin on. Ei siinä varmaan ole (...) työn tuloksilla mitään tekemistä - eihän?"

;)

Kaikenlaista löytyy haulla ja tuonkin tekstin tunnistin. Ja sen takana on hyvä seisoa edelleenkin. Kummolalla on saavutuksensa suomalaisessa jääkiekkohistoriassa, mutta NYT hänestä on aika päästä eroon.

Kyllähän siffa on täysin oikeassa siinä, että sinä olet aktiivisesti Westerlundia ja lyönyt Summasta. Se että hän kirjoitti nelikosta, oli toki väärin.

Minusta Westerlund on hyvä valmentaja. Mutta kuten on tullut kirjoitettua, kakkosena ja teoreetikkona. Kummola on ollut kova johtaja. Sellaisia tarvitaan joskus, mutta vain väliaikaisina johtajina. Jos Kummolan kaltaiset diktaattorit hamuavat liikaa ja liian kauan valtaa itselleen, he sekoavat. He kuvittelevat olevansa korvaamattomia ja Kummolan tapauksessa myös niin, että suomalaisen jääkiekon kaikkinainen kehitys suorastaan vaatii Kummolaa jatkamaan johdossa. Vastustajansa Kummola näkee tyypillisen diktaattorin tapaan henkilöinä ja lahkona, jotka haluavat pahaa suomalaiselle jääkiekolle ja jotka ovat kiinnostuneita ainoastaan hänen syrjäyttämisestään päästäkseen itse valtaan.

kissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fort Wayne Komets
Viestin lähetti Panzerfaust
Ennen Rantasilan(mielestäni myös pätevä ehdokas) tyrmäämistä ja Kummolan suhdeverkoston ylistämistä pitäisi ainakin mut vakuuttaa, että Kummolalla nýkyään todella on jotain erityisen merkittävää suhdekarismaa kansainvälisesti. Tällä hetkellä Kummola vaikuttaa vahvalta johtajalta vain johdonmukaisella kritiikin vähättelyllä ja jonkinlaisella otteellaan suomalaisista iltapäivälehdistä.

Katso Suomen joukkueen peliohjelmaa World Cupissa tai MM-kisoissa. Siinä näkyvimmät todisteet.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Jos Kummolan kaltaiset diktaattorit hamuavat liikaa ja liian kauan valtaa itselleen, he sekoavat. He kuvittelevat olevansa korvaamattomia ja Kummolan tapauksessa myös niin, että suomalaisen jääkiekon kaikkinainen kehitys suorastaan vaatii Kummolaa jatkamaan johdossa. Vastustajansa Kummola näkee tyypillisen diktaattorin tapaan henkilöinä ja lahkona, jotka haluavat pahaa suomalaiselle jääkiekolle ja jotka ovat kiinnostuneita ainoastaan hänen syrjäyttämisestään päästäkseen itse valtaan.

Toisin sanoen olemme Kummolasta hyvin pitkälle samaa mieltä, tosin sillä erotuksella, että minä olin tuota mieltä jo jokunen vuosi sitten, Sinä vasta hänen erotettuaan Summasen... ;)

Odotan silti vieläkin Summas-fanien leiristä sitä selkeää ja analyyttista vastausta kysymykseen, miksi ihmeessä Kummola erotti Summasen? Monissa Jatkoajankin ketjuissa puhutaan vain lähinnä siitä, että "Niinimaa itki" tai "Kurri itki", mutta kukaan ei ole vielä kertonut, mitä heidän nähdäkseen Summasen ja Kummolan välillä todella tapahtui. Että Kummola vain huvikseen ja/tai vittuillakseen erotti maajoukkueen päävalmentajan? Kamoon - en minäkään pidä Kummolasta, mutta ei edes hän ole noin tyhmä.

cobol, kerro! Kerro!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy