Surkeaa, jatkoaikalaiset.
Pakko myöntää, että mielestäni täällä esitetyt Kalen seuraajaehdokkaat ovat tähän mennessä olleet kärpässarjaa. Poikkeuksena ehkä Rantasila, mutta hänenkään rahkeet eivät riitä kabinettien kulmavääntöihin tai elintärkeiden suhteiden luomiseen ja ylläpitämiseen. Niiden suhteiden pitäisi sitä paitsi olla jo olemassa. Tamminen olisi muuten mielenkiintoinen nimi, mutta häntä pidetään yleisesti pellenä eikä hänen keskittymiskykynsä riittäisi paria viikkoa pidempään. Kimmo Leinonen olisi loistava vaihtoehto, mutta hänellä ei taida olla sellaista kovuutta kuin tämä posti vaatisi.
Jos parempia ehdokkaita tai perusteluita ei tule, niin Kummola voi mielestäni jatkaa tehtävässään vielä vähän aikaa. Niin pitkään kunnes tulee joku joka hänet kykenee syrjäyttämään.
Kun Kummolalle ei vielä ole löytynyt seuraajaa, niin ehkäpä täällä voitaisiin tehdä ehdotuksia siitä, mitä Kalen (tai hänen seuraajansa) pitäisi muuttaa suomalaisessa jääkiekossa. Summasen takaisin palkkaamista, vaikka kuinka haluaisimme sen tapahtuvan, ei juuri nyt voida pitää vakavasti otettavana ehdotuksena. Kai meillä on suurempiakin ongelmia kuin maajoukkueen päävalmentajan henkilö? Mua alkaa itse asiassa vähän vituttamaan nämä eroamisten vaatijat. Yrittäkää joskus rakentaa jotakin, ei pelkillä erottamisilla tai eroamisilla juuri mitään saavuteta.
Ajatuksia ja aloitteita pöytään!
Itse lähtisin Kummolan sijaan arvioimaan liiton operatiivista kiekkopuolen johtoa, varsinkin valmennuspuolella. Sieltä esimerkiksi pelaajatuotantomme ongelmat lähtevät, eikö vain? He eivät voi syyttää pelkästään seuroja, sillä Suomessa on liiton valta tällaisissa kysymyksissä poikkeuksellisen suuri. Tämä on strateginen ongelma, jonka Summanen olisi todennäköisesti korjannut. Ramin lähestymistapa ongelmaan taisi vain olla väärä. Ainakin jos katsotaan tuloksia.