Kenestä Kummolan seuraaja?

• 29 465
  • 175

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Viestin lähetti kissa
Kenen kanssa Kummolan pitäisi käydä dialogia nykyisten keskustelukumppaneiden lisäksi? Sinun?
Sihvosen?
Summasen?
Vai kaikkien niiden 1,5-2 miljoonan ihmisen kanssa, jotka ovat kiekosta kiinnostuneita?

Jos jollain ihmisellä on kompetenssia keskustella asiallisesti lätkästä, niin kyllä Kummola on aina kuunnellut ja kuuntelee edelleen.

Jos Kummola luet tätä, niin pistä yv:tä ja aletaan kehittävä keskustelu suomalaisesta jääkiekosta. :)

Ai niin, mut mulla ei taida kompetenssi riittää, kun olen vain rivijatkoaikalainen. Sori, kun häiritsin.

toivottavasti jollain näistä 1,5-2 miljoonasta riittäisi paukut nousta Kalen kerroksiin.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Maple Leaf kirjoitti:
"Ehkä hän ei juuri noita sanoja sanonu, mutta Suhosen mielipide tuli kyllä täysin selväksi", kirjoitat. Toisin sanoen et muista, mitä sanoja hän käytti? Tämä tapaus kiinnostaa minua kuitenkin niin paljon, että taidanpa ottaa erääksi kesäprojektikseni tuon ohjelman katsomisen ja sen puheiden raportoinnin Sinulle. Jos Suhonen sanoo tuossa ohjelmassa olevansa taklauksia vastaan, tarjoan Sinulle tavalla tai toisella lounaan. Jos taas ei, joudut Sinä kirjoittamaan Jatkoaikaan sata kertaa lauseen "Kirjoitinpa muuten Suhosesta melkomoista jööttiä, mutta se johtuu siitä, etten ymmärtänyt mistä oli kysymys". Veto kiinni?

Sakkeus, löit vedon kiinni, ja tässä tätä nyt tulee. Vähän aikaa tämä kesti, mutta sain Päivärinnan ohjelman vihdoin kaivettua kasetilta ja katsottua muistiinpanovälineiden kanssa. En edelleenkään löytänyt siitä ainoatakaan kohtaa, jossa Suhonen olisi puhunut taklauksia vastaan – päinvastoin.

Ohjelman aluksi Päivärinta kaivaa esiin tutkimuksen, jonka mukaan suomalaisista vain vajaa puolet pitää jääkiekkoa rehtinä pelinä. Suhosen kommentti tutkimustulokseen on epäilevä ja jääkiekkoa puoltava:

"Se voi kertoa siitä, että tutkimus on tehty sellaisilla paikkakunnilla, missä ei pelata jääkiekkoa. Eli jos harrastetaan esimerkiksi pesäpalloa, hiihtoa, suunnistusta ja painia. Ei sen (tutkimuksen) tarvitse välttämättä kertoa siitä, että jääkiekko on ongelmallinen laji."

Ylläoleva ei tietenkään liity sinällään taklauskeskusteluun, mutta virittää kyllä studiokeskustelijat tunnelmaan. Kun päästään itse asiaan – siis taklaus- ja väkivaltakeskusteluun - kommentoi Suhonen seuraavasti:

"On olemassa selvä raja, milloin kova fyysinen peli kontaktipeli muuttuu vastustajan vahingoittamiseksi. Se on kristallinkirkas se raja."

Tuokaan Suhosen lausunto ei ole millään tavalla tulkittavissa taklaamisen vastaiseksi kommentiksi. Päinvastoin, Suhonen melkein lämpenee professori Seppo Santavirran itkiessä, ettei tenniksessä ja golfissa ole fyysistä kontaktia.

"Niissä peleissä ei pääse iholle", Suhonen vastaa Santavirralle ja jatkaa: "Sehän on jääkiekon suola, se kontakti." Santavirta innostuu havaitsemaan, että onko Suhonenkin nyt jo väkivallan kannalla. "Ei", joutuu Suhonen vääntämään rautalangasta. "Nimenomaan tästä on kysymys: hyvän, voimakkaan kontaktipelin ja väkivallan ero on ihan selvä. Sitä vaan ei tuoda esiin sitä asiaa."

Myöhemmin studiokeskustelijoiden joukkoon liittyy entinen Suhosen valmentama Jussi Lepistö, joka sanoo Suhoselle: "Sä olit mun valmentajana, ja esimerkiksi kisoissa -78 sä sanoit minulle matsissa Ruotsia vastaan, että aja päin vaan aina!" Johon Suhonen vastaa: "Ja hyvin teit! Ja mä olen edelleen samaa mieltä. Jos Jussi pelaisi tänään, mä sanoisin Jussille että aja päin. Mutta ei siinä vahingoittamisesta ole kysymys, se (taklaus) kuuluu peliin, jotta voitetaan kiekko ja kaksinkamppailu."

Nämä olivat siis otteita Päivärinnan hurskasteluohjelman niistä kohdista, joissa Suhonen puhuu taklaamisesta. Näiden puheiden perusteella on mielestäni kovin hankala väittää, että Suhonen on puhunut taklauksia vastaan - etenkin, kun entinen pelaajansa Lepistökin muistaa Suhosen valmentajana nimenomaan kehottaneen taklaustöihin.

Kumpi mielestäsi voitti vetomme?

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maple Leaf kirjoitti:
Kumpi mielestäsi voitti vetomme?

Sakkeus...!!! Viikon ajan on jo odotettu vedon maksamista, kauanko vielä pitää odottaa...?

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sakkeus...!!! Viikon ajan on jo odotettu vedon maksamista, kauanko vielä pitää odottaa...?

Kohtahan tässä on mennyt jo kaksi vuotta, eikä Sakkeus ole vieläkään vastannut vedonlyönnistään. En olisi uskonut, että Jatkoajassa on tällaisia ihmisiä.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Myöhemmin studiokeskustelijoiden joukkoon liittyy entinen Suhosen valmentama Jussi Lepistö, joka sanoo Suhoselle: "Sä olit mun valmentajana, ja esimerkiksi kisoissa -78 sä sanoit minulle matsissa Ruotsia vastaan, että aja päin vaan aina!" Johon Suhonen vastaa: "Ja hyvin teit! Ja mä olen edelleen samaa mieltä. Jos Jussi pelaisi tänään, mä sanoisin Jussille että aja päin. Mutta ei siinä vahingoittamisesta ole kysymys, se (taklaus) kuuluu peliin, jotta voitetaan kiekko ja kaksinkamppailu."
Mahtoikohan tässä olleen kyseessä 18v-maajoukkueen kotikisat Helsingissä ja olikohan kyse siitä ottelusta, jossa mm. Jönni Blomqvist ajettiin kentältä ja sai parin ottelun pelikiellon ko. kisoissa? Ei itse jaksa muistaa oliko ko. alkusarjan matsi nimenomaan svenssoneja vastaan...

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tämän illan urheiluruudussa Kalervo Kummola kertoi jatkavansa ehkä enää muutaman vuoden nykyisissä tehtävissään jääkiekon parissa. Kummola toivoi, että hänen seuraajaansa Jääkiekkoliiton puheenjohtajaksi alettaisiin kartoittaa.

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ei tarvitse taas hetkeen huolehtia seuraajasta, kun Kummola luopui kv. liiton puheenjohtajaehdokkuudesta. Sveitsiläinen hammaslääkäri siis jatkaa. En oikein tiedä, pitäisikö olla tyytyväinen jopa, parempi kai sekin kuin Kale the Hutt.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ei tarvitse taas hetkeen huolehtia seuraajasta, kun Kummola luopui kv. liiton puheenjohtajaehdokkuudesta.

Nopeasti ajatellen tulee mieleen yksi toinenkin puheenjohtajuus, josta Kale voisi luopua... Ja Kalen missiohan on ollut nostaa Jari Kurri seuraajakseen, mutta luulisin Kalen itsekin jo huomanneen, ettei Jarista siihen ole!

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei tarvitse taas hetkeen huolehtia seuraajasta, kun Kummola luopui kv. liiton puheenjohtajaehdokkuudesta. Sveitsiläinen hammaslääkäri siis jatkaa.
Katsotaan, mitä kauppoja sitä on tehty. 2012 pitäisi olla MM-kisat Suomessa, lienee sovittu pelisysteemin muutoksesta juuri ko. kisoihin tai kisojen aikaistamisesta edelliseen vuoteen. Kyllä Kale pelin taitaa.

scholl

Jäsen
Eilen Kummola heitti sellaista seniilijuttua, että oksat pois. Oli puhe mm-kisojen tulevaisuudesta ja Kummola sanoi, ettei missään tapauksessa hyväksy sitä, että kisat olisivat joskus tulevaisuudessakin Kanadassa, vaikkapa 2016. Hän sanoi, että on sovittu, että tämä oli ainutkertainen juttu ja Kanadassa järjestetään nuorten kisoja.

Tähän voisin sanoa: Kalervo, haista paska.

Ensinnäkin: Kanada on maailman tärkein jääkiekkomaa. Siellä pitää olla kisoja. Se on lajille hyvä ja samoin faneille. Eli siis kisat Kanadaan yhtä usein kuin Suomeen tai Ruotsiin. Kierrätetään maan sisällä niitä turnauksia. Varmasti muitakin hyviä paikkoja löytyy kuin Halifax ja Québec.

Toisekseen: Junnukisojen suhteen kv.liiton pitää miettiä erikseen, mistä rahaa tulee. Jos kisat kiinnostavat Kanadassa ja keräävät katsojia, rahaa etc. niin järjestetään ne siellä useammin kuin muualla. Tottakai, sehän on ainoa järkevä toimintamalli. Ei kukaan saksalainen, latvialainen tai itävaltalainen innostu junnukisoista, joten mahdollisia järjestäviä maita on ehdottomasti vähemmän. Mutta se ei liity millään tavalla aikuisten kisoihin.

Kummola kun alkaa lähestyä 80v päiviään niin olisi syytä nyt pohtia, että voisiko sitä paikkaa tuulettaa ja löytää joku nuorempi mies kehiin.

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kummola kun alkaa lähestyä 80v päiviään niin olisi syytä nyt pohtia, että voisiko sitä paikkaa tuulettaa ja löytää joku nuorempi mies kehiin.

Tuuletuksen aika olisi ollut jo aikaa sitten, mutta sitä jouduttaneen vielä odottamaan. Nythän Kummola on myös todennut eilen saaneensa henkilökohtaisen voiton päävalmentajavalintaan kohdistuneen kritiikin jälkeen.

Pelottaako muuten ketään muuta, että liiton puheenjohtaja myöntää avoimesti sotkeutuvansa joukkueen peluutuskysymyksiin: "Kummola kertoi olleensa vihainen Leijonien managerille Jari Kurrille turnauksen aikana. Kummola ihmetteli Kurrille, miksi puolustaja Sami Lepistö sai niin vähän peliaikaa alkuotteluissa."

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Tuuletuksen aika olisi ollut jo aikaa sitten, mutta sitä jouduttaneen vielä odottamaan. Nythän Kummola on myös todennut eilen saaneensa henkilökohtaisen voiton päävalmentajavalintaan kohdistuneen kritiikin jälkeen.

Tämä juuri tässä tilanteessa hirvittääkin. Ei Kalervo ymmärrä edelleenkään mistä on ollut kysymys.

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eilen Kummola heitti sellaista seniilijuttua, että oksat pois. Oli puhe mm-kisojen tulevaisuudesta ja Kummola sanoi, ettei missään tapauksessa hyväksy sitä, että kisat olisivat joskus tulevaisuudessakin Kanadassa, vaikkapa 2016. Hän sanoi, että on sovittu, että tämä oli ainutkertainen juttu ja Kanadassa järjestetään nuorten kisoja.

Tähän voisin sanoa: Kalervo, haista paska.

On mennyt ohi tuo haastattelu, mutta jos paikkansa pitää niin tähän toivotukseen on helppo yhtyä.

Ensinnäkin: Kanada on maailman tärkein jääkiekkomaa. Siellä pitää olla kisoja. Se on lajille hyvä ja samoin faneille. Eli siis kisat Kanadaan yhtä usein kuin Suomeen tai Ruotsiin. Kierrätetään maan sisällä niitä turnauksia. Varmasti muitakin hyviä paikkoja löytyy kuin Halifax ja Québec.

Hyviä tai vieläpä parempia paikkoja löytyy Kanadasta ja USA:stakin. Luulen kuitenkin että suurin ongelma tuossa on se, että MM-kisojen sponsori- ja TV-rahat tulevat kuitenkin lähes kokonaan Euroopasta. Halifaxin ja Quebecin aikaero Eurooppaan on kuitenkin aika pieni, joten ottelut voidaan pelata siten, että Euroopassa katsojat jaksavat/viitsivät katsoa.

Tokihan esim NYC:n seudulta löytyisi mahtaviakin halleja, mutta niiden varaan kun on vaikea laskea niin kauan kuin MM-kisat pelataan NHL:n pudotuspelien kanssa päällekkäin.

Jos kisat taas pelattaisiin vaikkapa Vancouverissa niin aikaero olisi jo sellainen ongelma, että varmaan tuloja menetettäisiin. Mutta aivan ehdottomasti sekä Kanada että USA mukaan järjestäjiksi vuorollaan.

Anteeksi kun meni vähän ohi otsikon. Tuohan nyt ei mitenkään Kummolan seuraajaan liity.

Olisi enemmänkin kuin syytä pohtia. Kyllä Kalervo on jo antanut sen mitä annettavaa on. Uutta miestä kehiin.

Old TJ

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Jos Kummola jatkaa vielä muutaman vuoden ja jos Shedden ei saa koskaan NHL-pestiä, niin siinähän olisi oiva valinta.

Taitaa tosin olla liian kuiva kabinetti-nysväämistä tekijämiehelle. Toisaalta ehkä Douggikin tasaantuu hiljalleen iän karttuessa, vaikka nuorihan tuo vielä.

Tulisi kuivaan ja jähmeään kiekkoliittoon mukavasti tekemisen meininkiä kun käytävillä Käpylässä kajahtelisivat muutamat fuck you:t aina välillä.

Ei se nyt ainakaan huonompaan suuntaan menisi.

Fordél

Jäsen
Tuosta haastiksesta sai kyllä myös sen kuvan, että Kalervo-setä haluaisi käyttää MM-kisoja kauppatavarana, jotta saataisiin nuorten kisoja Eurooppaan. Mutta mun puolesta niitä kyllä voitaisiin järjestää useamminkin Pohjois-Amerikassa, jotta saataisiin lisää väriä näihin järjestäviin tahoihin. Ei mua ainakaan inspiroi, että ne on Helsingissä joka viides vuosi ja siinä välissä on sitten näitä Prahoja, Tukholmia yms. Lisää vaan uusia kisajärjestäjiä! Toivottavasti Kalervon seuraajalla on asiaan myönteisempi kanta.

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuosta haastiksesta sai kyllä myös sen kuvan, että Kalervo-setä haluaisi käyttää MM-kisoja kauppatavarana, jotta saataisiin nuorten kisoja Eurooppaan. Mutta mun puolesta niitä kyllä voitaisiin järjestää useamminkin Pohjois-Amerikassa, jotta saataisiin lisää väriä näihin järjestäviin tahoihin. Ei mua ainakaan inspiroi, että ne on Helsingissä joka viides vuosi ja siinä välissä on sitten näitä Prahoja, Tukholmia yms. Lisää vaan uusia kisajärjestäjiä! Toivottavasti Kalervon seuraajalla on asiaan myönteisempi kanta.

Tuosta haastattelusta kävi ilmi että Kalervolla ei ole pienintäkään tahtoa kehittää kansainvälistä jääkiekkoa!

Sen sijaan hänellä tuntuu riittävän tahtoa kabinettitasoiselle politikoinnille.

Kuka se seuraaja voisi olla? Häntä kaivataan.

Old TJ

Red Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Sihvosen Petteri & Tammisen Juhani

Old TJ

Seuraaja täytyy tulla jääkiekkoliiton ulkopuolelta. Joskin se on TODELLA epätodennäköistä. Jääkiekkoliitto nykyisessä muodossaan on aivan liian sisäsiittoinen. Onko liitossa tällä hetkellä ketään joka ei toimisi kalen tai hjalliksen käsikassarana.

Miten olis Harry Bogomoloff?

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olen P.Sihvosen lailla liputtanut jo useamman vuoden ajan Mika Sulinin puolesta. P.Sihvosella taitaa olla hiukan varauksia Sulinin vanhan Jokeritaustan takia, mutta kaveri on ollut muualla jo niin kauan että mielestäni olisi enemmän kuin pätevä hommaan.

Bogolla mentäisiin ojasta allikkoon ja mukaan kuvioihin tulisi politikoinnin lisäksi oman edun ajaminen.

Viljuri

Jäsen
Eiköhän tulevaksi puheenjohtajaksi haluavan kannata tulla asiapohjaisella lajin kehittämisagendalla esille, ihan julkisuudessa, eikä pelkästään kabinettisuhteillaan.

Vaikka siis valintaprosessi on jo siinä vaiheessa ohi, kun uskottavan kandidaatin nimi "vuodetaan" julkisuuteen. Ei että kysymyksessä olisi tällöinkään pelkkä ilmoitusasia, mutta puheenjohtajan henkilöön ja tämän kannattamiin konkreettisiin kehityshankkeisiin liittyy niin paljon odotuksia, että käytännössä kandidaatin läpimenomahdollisuudet varmistettaneen jo etukäteen laajoilla kompromisseilla niin pitkälle kuin se lajin kokonaisetu huomioiden on mahdollista.

On korostettava, ettei tuo jääkiekon kokonaisetu tarkoita välttämättä mitään Hjalliksen tai jonkun Lintumäen klaanin marionettia, vaan tarvittaessa vastuullisten tahojen on kyettävä kävelemään ao. herrojen suosikkien yli.

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Eipä näkynyt rautakansleria median haastatteluissa MM-kisojen ensimmäisellä peliviikolla, mutta nyt kun Leijonat selvitti kuoleman ottelun, Kale jakelee auliisti kommentteja asiasta kuin asiasta ja lähettää joka kolmannessa lauseessa terveisiä suomalaisille kiekkokriitikoille.

Lapsellista sodankäyntiä ja ylimielisyyttä mediaa kohtaan.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kummolahan on jääkiekkoilun Kekkonen. Väistyy vasta kun on pakko terveydellisistä syistä ja on itse sitä ennen jo valinnut seuraajansa aivan kuten UKK oli valinnut Manu Koiviston.

Nyt olisi vain mukava tietää, kuka on KK:n valittu. Aiemmin se oli Jari Kurri, mutta ilmeisesti KK ei ole ollut täysin tyytyväinen Kurrin toimintaan, varsinkin kun Kurri oli Sheddenin nimittämistä vastaan ja liputti JJalosen puolesta. KK pisti Kurrin ruotuun ja nyt on ilmeisesti haussa uusi manttelinperijä.

Kummola on ollut lobbaajana erittäin hyvä, eli Suomen puolta eri asioissa on hyvin pidetty. Ongelma vain on se, että aika alkaa ajaa ohi KK:sta. Olisi kaikkien etu, että hän jättäisi hommat nuoremmille hyvinkin pian. Oma ehdokkaani olisi Jarmo Kekäläinen.

scholl

Jäsen
Eipä näkynyt rautakansleria median haastatteluissa MM-kisojen ensimmäisellä peliviikolla

Hän matkusti Kanadaan vasta muutama päivä sitten.

Nyt olisi vain mukava tietää, kuka on KK:n valittu. Aiemmin se oli Jari Kurri.

Kurrilla ei kyllä rahkeet tollaiseen hommaan riitä. Jos riittää GM:n hommaan niin hyvä, muttei riitä liiton puheenjohtajaksi. Siinä pitää yhdistää bisnes ja politiikka samalla ymmärtää lajistakin jotain.

Luulen, että Kekäläinen on enemmän toiminnan mies, eikä halua kuluttaa aikaansa luottamustehtävissä, eikä se ole edes mahdollista niin kauan kun hän on NHL-joukkueen hommissa. Lähitulevaisuus nimittäin tuo tullessaan yhä suuremman ristiriidan Euroopan ja NHL:n välille. Hakisin jotain Roger Talermo tyylistä ratkaisua (siis vertaus nyt olympiakomiteaan siinä mielessä että ehdokas tuli hieman ulkopuolelta).

Red Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Sihvosen Petteri & Tammisen Juhani
Nyt olisi vain mukava tietää, kuka on KK:n valittu. Aiemmin se oli Jari Kurri, mutta ilmeisesti KK ei ole ollut täysin tyytyväinen Kurrin toimintaan, varsinkin kun Kurri oli Sheddenin nimittämistä vastaan ja liputti JJalosen puolesta. KK pisti Kurrin ruotuun ja nyt on ilmeisesti haussa uusi manttelinperijä.
Selänne on varmaan Kalen seuraava lobbaus. Pitäähän Temellekin joku marionetin virka saada kun pelit loppuu.
Toinen asia on sitten se, että kiinnostaako Teemua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy