Mä olen aivan toista mieltä. Johonkin Kaakkois-Köyliön Siwaan saa varmasti nopealla aikataululla riittävän pätevän myymälänhoitajan.
On naivia kuvitella pätevän ja ammattitaitoisen toimitusjohtajan löytyvän lyhyellä viiveellä sen jälkeen, kun maan pätevin kiekkojohtaja lähtee viikon varoitusajalla pois. Mä olen päinvastoin tyytyväinen, että kerrankin ei lähdetty höntyilemään vaan tulevan toimitusjohtajan viran täyttämiseen käytetään harkintaa, aikaa ja palkataan oikea henkilö silloin kun sellainen on vapaana. Kekäläisen saappaat on vähintäänkin vaikea täyttää etenkin, kun tehtävän kuva on erittäin erityisluonteinen. Businessmaailmassa on suhteellisen helppo täyttää avoimet johdon tehtävät, sillä markkinataloudessa pätevät aina samat lainalaisuudet alasta riippumatta ja sektori on erittäin laaja. Samalla elinkeinoelämän taitajia löytyy Suomesta riittävästi. Sen sijaan urheilujohtaminen on alana erittäin kapea ja sen osaajia on Suomessa hyvä jos kourallinen. Siksi on hyvä, että viran täyttämiseen käytetään malttia, resursseja ja harkintaa eikä täytetä virkaa vain viran täyttämisen takia.
Seuraavalla TJ:lla tulee olemaan selkeästi edullisemmat lähtökohdat organisaatiossa työskentelyyn kuin Kekäläisen aloittaessa. Organisaation perusta on Kekäläisen lähdön jälkeen kunnossa ja Kekäläisen hyväksi havaitut toimintamallit ovat käytössä. Toimintakulttuuri on terävöitynyt ja tekemistä määrittää Kekäläisen luoma standardi. Hjallis ja Säilynoja saivat arvokasta oppia Kekäläiseltä kiekko-organisaation kokonaisvaltaisesta johtamisesta ja uskon, että osaavat vaatia sitä Kekäläisen seuraajaltakin. Hjallis sitäpaitsi on edelleen korvaamaton Jokereille jo pelkästään verkostonsa ja henkilökohtaisten suhteidensa kautta tämän maan yritys- ja kiekkovaikuttajiin.