Kenestä HIFK:n seuraava päävalmentaja?

  • 134 410
  • 1 187

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Lynkatkaa vaan mutta jos saisin valita pysyisin vanhassa mielipiteessäni. Ei potkuja Villelle vaan rinnalle taktiikkavalmentaja. Tämän päivän Summanen-Westerlund penkin taakse. Mutta kuka se olisi, ei aavistustakaan. Ei ainakaan kukaan fantasioissa pyörivä työtön suomalaisvalmentaja.
 
Viimeksi muokattu:

burekowski

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lynkatkaa vaan mutta jos saisin valita pysyisin vanhassa mielipiteessäni. Ei potkuja Ville vaan rinnalle taktiikkavalmentaja. Tämän päivän Summanen-Westerlund penkin taakse. Mutta kuka se olisi, ei aavistustakaan. Ei ainakaan kukaan fantasioissa pyörivä työtön suomalaisvalmentaja.
Suoraan Westerlundin poikaa vaan penkin taakse? En tiedä onko millainen taktiikkavelho, mutta Mestiksen kohta pelannut läpi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Suoraan Westerlundin poikaa vaan penkin taakse? En tiedä onko millainen taktiikkavelho, mutta Mestiksen kohta pelannut läpi.
Eikös tuo ole jo sidottu Ahon Jygen apuvalkuksi Espooseen ensi vuodelle?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin perustuu tämä sitkeä väite, ettei kelvannut meille?

Tätä on nyt kuulunut parista eri suunnasta. Eikös joskus ollut huhua että Salmelainen ei myöskään 2021 halunut Peltosta päävalmentajaksi, tai Ville ei olisi ollut hänen henkilökohtainen valinta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tätä on nyt kuulunut parista eri suunnasta. Eikös joskus ollut huhua että Salmelainen ei myöskään 2021 halunut Peltosta päävalmentajaksi, tai Ville ei olisi ollut hänen henkilökohtainen valinta.

Tämä huhu on musta mielenkiintoinen muutamastakin syystä. Ensinnäkin, Salmelaisen HIFK:sta ei tietoja juurikaan vuodeta. Ja tämä on ihan Salmelaisen omaa aikaansannosta. Siksi kannattaa miettiä, kuka tämän asian on alun perin vuotanut? Ja miksi?

Oletetaan, että huhu pitäisi paikkaansa. Miksi Salmelainen olisi tämän vuotanut? Koska haluaisi näpäyttää hallitusta? Jos näin olisi, tämä olisi kyllä lopun alkua. Silloin Salmelaisella ei olisi mun mielestäni kovin hyviä edellytyksiä jatkaa toimessaan. Lähden itse siitä, että Salmelainen tai hänen lähipiirinsä ei ole tätä vuotanut.

Mistä muualta huhu olisi voinut vuotaa? Hallituksesta? Miksi he haluaisivat tällaisen tiedon ulos? Koska tämähän näyttää nyt myös heidän kannaltaan vähän ikävältä. Ollin lähipiiristä? Mahdollista, mutta mikä tässä on motiivi? Sekoittaa HIFK:n pakkaa?

Se, että urheilutoimittajat kirjoittavat tällaisia juuri nyt, ei ole mikään yllätys. HIFK myy aina ja Peltosen HIFK on selkeästi alisuorittanut, jolloin asia kiinnostaa vielä enemmän. HIFK:n fanit vaativat päitä vadille ja tällä tavalla voisi olla mahdollista heiluttaa organisaation harmoniaa. Ja ennen kaikkea, yrittää horjuttaa joukkuetta.

Enkä väitä, etteikö tämäkin väite voisi olla tottakin. Mutta on paljon kysymyksiä, mihin mä ainakin henkilökohtaisesti tarvitsisin vastauksia ennen kuin ostan väitteet tuosta noin vain. Ei tämä asia poikkea monista muistakaan asioista. Huhuja voi kuka tahansa heitellä ilmoille. "Luotettavat lähteetkin" voivat olla esim. Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajia, jotka joku toimittaja itse kokee luotettavaksi. Ja tämän mahdollistaa lähdesuoja, mikä on ihan oikein, mutta lähdekritiikki on hyvä pitää mielessä. Toimittajilla on yllättävän paljon valtaa ja toisinaan toimittajan omat henkilökohtaiset ajatukset ohjaavat itse juttujakin. Tämä selviää usein mm. Hesaria lukemalla.

Ja mitä tulee tuohon väitteeseen, että Salmelainen ei olisi halunnut Villeä valmentajaksi, mä olen ollut yksi tämän väitteen esittäjistä. Ja mun tiedot ovat tulleet luotettavaksi kokemiltani tahoilta. Tämän jälkeen olen kuitenkin kuullut toiselta, luotettavaksi kokemaltani lähteeltä, myös ihan päinvastaista. Rehellisesti sanottuna, mä en enää tiedä, mikä on totta ja mikä ei. Eikä sillä oikeastaan enää ole väliäkään, koska Ville on täällä nyt jo pitkään valmentanut ja jatkotkin tehtiin. Tietääkseni yhteistyökin on sujunut hyvin, joten asialla spekulointi on aika turhaa.

Seuralla pitää olla myös mittareita valmennuksen onnistumiselle kuin pelkkä pelillinen menestys. Tai ei pidä olla, mutta olisi hyvä olla, koska urheilussa lopputulosta et koskaan voi tietää. Jos pelkkä menestys on ainoa merkityksellinen tekijä, on ihan selvää, että jos menestystä ei tule, koutsi saa monoa. Silloin rahat sitä prosessia varten pitää olla olemassa. Korvaaja valmentaja pitää löytää nopeasti ja hänen pitää pystyä peluuttamaan voittavaa kiekkoa sille ex-valmentajalle rakennetulla jengillä. Jos menestystä ei tule, tämäkin koutsi saa kenkää. Ja näin tämä karuselli pyörii ja rahaa palaa. Huippuvalmentajia tuskin kiinnostaa tällaiseen sirkukseen tulla. Tai toisaalta voisi kiinnostaakin, koska kukaan koutsi ei yhden vuoden sopimusta suostu tekemään ja seuraavan kauden voi vetää lonkkaa HIFK:n piikkiin. Tällainen olisi aika lyhytnäköistä puuhaa ja vaikuttaisi myös HIFK:n imuun markkinoilla. Sitä nyt on aina, mutta pelaajille pitäisi vain maksaa enemmän. Muistaakseni tällaista enemmän fiilispohjalta vetämistä on meillä aiemmin kokeiltu. Laihoin tuloksin.

Mä olen asennoitunut niin, että Ville valmentaa meillä kunnes ei enää valmenna. Onneksi mun ei tarvitse päätöksiä tehdä.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Seuralla pitää olla myös mittareita valmennuksen onnistumiselle kuin pelkkä pelillinen menestys.
Mitäköhän nämä voisivat esim HIFK:ssa olla?

- Urheilullinen menestys, EI
- Pelaajien kehittyminen, EI
- Nuorten pelaajien kehittäminen, TODELLAKIN EI
- Viihdyttävä pelityyli, EI
- Rahan tekeminen, menestyksestä viis, KYLLÄ
 

Inexis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän tynkää perustelua tai mietintää minulta, mutta olen tätä valmentajasekoilua miettinyt. Sovitaan nyt teoria, että Ville saa monoa ettei tarvitse spekuloida sitä enempää.

Liigassa on ollut lähivuosina yksi valmentaja, jonka jollain tavalla meritoin onnistuneen nostamaan heikompi joukkue menestyjäksi; tämä tietysti vaatii myös oikeat pelaajat jne jne jne. Mutta mitenkäs olisi Jouko Myrrä? Ainakin kyseinen herra voisi tuoda peli-ilon takaisin Helsinkiin, ja tosiaan oli isossa roolissa nostattamassa Ilvestä Liigan isompien jengien joukkoon. Tiedän tietysti, ettei tuo playoffs-menestys hänen kanssaan ole ehkä ollut ihan sitä mitä soisi, mutta olisipahan jotain vaihtelua antikiekolle.

Ajatuksia?

Ja ei, minulla ei varmasti ole mitään meriittejä tai kykyä nähdä kenet tänne tarvitaan, vaan lämpimikseni ja omaksi iloksen asiaa pohdin.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Mun mielestä HIFKin seuraava päävalmentaja tulisi itsestäänselvästi olla Jukka Jalonen. HIFK tarvitsee voittavan mestarivalmentajan ja Jukalle varmasti maistuisi kovapalkkainen haastava duuni. Match made in heaven.

Mielellään jo ensi kaudesta alkaen, mutta sitähän ei tule tapahtumaan. Peltonen jatkaa sopimuskautensa loppuun.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä , media on kautta-aikojen koittanut pistää lusikkaansa soppaan ja hämmentää oikein kunnolla. Miten aina sopivasti tähän aikaan vuodesta. Se on juuri se yksi iso-osa sitä Hifk painetta jota muihin ei niinkään kohdistu. On ollut niitä Kölli, Sakke juttuja ja J. Ruudun tötsät katsomossa juttuja. Jotkut perättömiä jotkut tosia, mutta vakavillakin seuraamuksilla. Tämä Salmelais väite on ihan käsittämätön ankka. Kyllä mäkin tiedän, että Tobbarilla oli montakin nimeä pöydällä, joista kirjottelin keväällä ( siellä oli Kojo, Oj ja Kivi mm),mutta ensisijainen vaihtoehto oli Ville siitä ei ole kahtasanaa.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL itse kuulin hallilla ensimmäisen puolivälierän yhteydessä, kun joku tästä keskusteli ja tämä kaveri kertoi saaneensa vahvistuksen tälle huhulle Piälikön valmennusryhmän jäseneltä. Mene ja tiedä? Itse kyllä sanon, ettei savua ilman tulta ja kyllä tässä haiskahtaa vahvasti taas Ishockey rf:n vailla kompetenssia olevat idiootit.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vaikka IFK:ssa ei ole menestyneet kuin meritoituneet valmentajat, niin en itse suoriltaan sanoisi "nuorille" ja "moderneille" valmentajille ei. Tuohon muottiin olisi sopinut esim. Ahokas, mutta kuten kaikki tiedetään, niin Peltoseen päädyttiin. USA:n U20 valmentaja David Carle olisi todella mielenkiintoinen nimi.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Oletetaan, että huhu pitäisi paikkaansa. Miksi Salmelainen olisi tämän vuotanut?
Koska Salmelainen saa kuraa niskaansa tilanteesta joka johtuu hallituksesta joka käveli hänen ylitseen? En ainakaan itse ottaisi muiden epäpätevyyttä omalle kontolleni jos siihen olisi vaihtoehto. Ja nuo väärän päätöksen tehneet istuisivat hiljaa norsunluutornissaan eivätkä ottaisi vastuuta päätöksestään.
Kunhan spekuloin..
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
@BOL yksi mahdollinen skenario vielä: Salmelainen on kauden päätteeksi siirtymässä syrjään omasta tai jonkun muun tahdosta, ja siksi tämän uutisen laittoi liikkeelle. Mahdollisesti näpäyttääkseen hallitusta, toivoakseen että tästä alkaa myrsky joka lopulta puhdistaa ummehtuneet hajut pois.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL yksi mahdollinen skenario vielä: Salmelainen on kauden päätteeksi siirtymässä syrjään omasta tai jonkun muun tahdosta, ja siksi tämän uutisen laittoi liikkeelle. Mahdollisesti näpäyttääkseen hallitusta, toivoakseen että tästä alkaa myrsky joka lopulta puhdistaa ummehtuneet hajut pois.
Huhu on huhu ja perustuu siihen, että Ollin nimi oli pöydällä muiden joukossa. Eihän sitä tarvitse sanoa muuta, kun juuri niin, kuin asia on ja lehdistö kääntää juttunsa haluamallaan tavalla. Tietävät kuitenkin päätösten menevän hallituksen kautta. Hifk halutessaan saa selville lähteen mikäli sellaista edes on.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä HIFKin seuraava päävalmentaja tulisi itsestäänselvästi olla Jukka Jalonen. HIFK tarvitsee voittavan mestarivalmentajan ja Jukalle varmasti maistuisi kovapalkkainen haastava duuni. Match made in heaven.
Vähän kahden vaiheilla itse tämän kanssa, onko aika vähän ajanut Jukka Jalosen kiekon ohi? Suurin vitsihän olis se, että IFK palkkais Jukka Jalosen isolla rahalla, vain todetakseen, että taas oltiin myöhässä tän kanssa.
Ei siinä onhan J ja K Jalosella just sellanen meriittilista mikä IFK:n valmentajalla pitäis olla.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks

Tätä on nyt kuulunut parista eri suunnasta. Eikös joskus ollut huhua että Salmelainen ei myöskään 2021 halunut Peltosta päävalmentajaksi, tai Ville ei olisi ollut hänen henkilökohtainen valinta.
Eikös tästä ollut huhua jo täälläkin aikoja sitten? Oliko jopa jo Villen jatkon aikoihin vai myöhemmin? Mutta kuitenkin muistan täältä lukeneeni ko. huhun jo paljon aiemmin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäköhän nämä voisivat esim HIFK:ssa olla?

- Urheilullinen menestys, EI
- Pelaajien kehittyminen, EI
- Nuorten pelaajien kehittäminen, TODELLAKIN EI
- Viihdyttävä pelityyli, EI
- Rahan tekeminen, menestyksestä viis, KYLLÄ

Urheilullinen menestyskin on aika monisyinen juttu. Finaalipaikka ja ennen kaikkea mestaruus puuttuvat. Väitän, että ilman koronaa oltaisi Piken vikalla kaudella hoidettu Kannu himaan. Seuraavalla kaudella, eli Villen ekalla kaudella korona sekoitti taas HIFK:ta enemmän kuin muita. Sijoitus oli tietenkin pettymys, mutta kyllä me musta olosuhteet huomioiden ihan saappaat jalassa kuitenkin kaaduttiin. Viime kaudella Tappara oli liian kova jengi kaikille ja meillä oli myös epäonnea mm. Jääskän sairastumisen takia ja olihan siinä Tappara-sarjassa muitakin sairaina ja puolikuntoisena. Olisi todellakin tarvittu paras mahdollinen miehistö, jotta olisi voitu tosissaan haastaa. Tämä kausi on ollut hyvin erikoinen ja olen pitkin kautta omat kommenttini antanut. Isossa kuvassa HIFK:ssa ei kuitenkaan ole mitään sellaista estettä, miksi emme voisi menestyä. Menestyminen voi lopulta olla hyvin pienestä kiinni.

Onhan meillä pelaajia kehittynyt, myös Peltosen aikana. Jääskä, molemmat Seppälät, Kaskimäki. Teissalasta ja Salinista ei kannata vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, Lundellin HPK-siirto oli pelaajan oma tahto ja hyvinkin kypsä päätös. Mutta, esim. tälle kaudelle joukkueen profiili on sellainen, että kovin montaa kehittyvää pelaajaa kokoonpanossa ei ole ollut. Valtaosa pelaajista on kokeneita ukkoja, joista pitäisi ennemminkin saada se paras taso vielä revittyä irti. Vai odottiko joku, että Lehterä ja Komarov nostetaan meillä nextille levelille? Loukkaantuneita pelaajia on aika vaikea kehittää ja se hidastaa myös sen perustason kaivamista.

Pelityyli on ollut viihdyttävä, kun peli kulkee. Jostain syystä niitä pelejä on vain ollut odotuksiin nähden liian vähän. Olen omat perusteluni ja ajatukseni kertonut moneen kertaan muissa ketjuissa jo aiemmin.

Rahan tekeminen menestyksestä huolimatta nyt on niin naurettava ajatus, koska nämä kulkevat käsi kädessä että tämä lienee vain tunnekuohussa kirjoitettu näkemys.

En pitäisi mahdottomana, että kauden aikana on jouduttu monestakin syystä muuttamaan asioita, koska joku homma ei vain toimi. Pidän hyvin todennäköisenä, että tämän kauden virheistä myös otetaan opiksi, jos valtaosa valmennusryhmästä saa ensi kaudella jatkaa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha tuosta uutisen ajoituksesta tai lähteestä on mitään salaliittoteorioita rakennella. Peltosen valmennustaitojen kyseenalaistaminen ja sen myötä sopimuksen jatkaminen on ollut viime aikoina ajankohtainen asia ja nyt siis viimeisenä se eilinen lakana katsomossa. Kyllä nuo toimittajat osaavat itsekin tehdä tutkivaa journalismia ja hyvä niin.
Jos Peltonen oli ensisijainen vaihtoehto, niin kenelle hän sitä oli. Siitähän tässä on kyse. Salmelainen tietää itsekin olevansa niin heikoilla jäillä ettei uskalla laittaa vastaan.

Pelsuilla ei varmasti ole mitään tekemistä tämän uutisen kanssa. Ottelusarjan ollessa 3-3 sillä voisi spekuloida.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL itse kuulin hallilla ensimmäisen puolivälierän yhteydessä, kun joku tästä keskusteli ja tämä kaveri kertoi saaneensa vahvistuksen tälle huhulle Piälikön valmennusryhmän jäseneltä. Mene ja tiedä? Itse kyllä sanon, ettei savua ilman tulta ja kyllä tässä haiskahtaa vahvasti taas Ishockey rf:n vailla kompetenssia olevat idiootit.

Edelleen, mitkä ovat näiden vuotajien motiivit vuotaa juuri nyt vanhoja asioita? Peltosen jatkosopimus on tehty ja julkaistu kuukausia sitten ja juuri nyt tämä asia nostettiin taas framille? Ketkä tästä hyötyvät? Kaikki muut paitsi Peltosen HIFK.

Tiedät hyvin, että mä en ole mikään ry-fani. Mutta mä en ala näillä hatarilla väitteillä syyttämään ketään mistään.
 
Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Rahan tekeminen menestyksestä huolimatta nyt on niin naurettava ajatus, koska nämä kulkevat käsi kädessä että tämä lienee vain tunnekuohussa kirjoitettu näkemys.

En pitäisi mahdottomana, että kauden aikana on jouduttu monestakin syystä muuttamaan asioita, koska joku homma ei vain toimi. Pidän hyvin todennäköisenä, että tämän kauden virheistä myös otetaan opiksi, jos valtaosa valmennusryhmästä saa ensi kaudella jatkaa.
Ei tuo rahan tekemisen väite ole mitenkään naurettava. Jos yleisöä ei kävisi hallilla, niin muutosta varmasti tulisi. Nyt siihen ei ole mitään syytä, koska rahaa tulee ja katsojia riittää, vaikka itse tuote ei ole lähelläkään priimaa.

Jos valmentajana olisi muu kuin Peltonen, täällä olisi jo aikaa sitten vaadittu päätä vadille Eikö 3 kautta ole riittänyt todistamaan, että Ville on ihan maksimissaan keskinkertainen valmentaja? Jos ei tuossa ajassa saa mitään selkeää pelitapaa joukkueelle saamaan aikaan, niin kyllä valmentaja on HUONO!

Ja hauska tuo selityksesi, että peli on ollut viihdyttävää kun kulkee. Kulkee vaan TODELLA harvoin.
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Haaveilen ja siis alleviivaan heti, että kyseessä pelkkää haaveilua ilman mitään totuuspohjaa seuraavaa:
Tapahtuu herran vuonna 2024, että IFK:n hallitus kääntää kasvonsa kohti urheilullista menestystä ja päättää alkaa toimia kaikin voimin kohti tavoitetta eli Eurooppalaista suurseuraa. Tähdet asettuvat täysin poikkeukselliseen asentoon koko Linnunradan alueella ja IFK:n seuraava UTJ, joka aloittaa välittömästi, on koti-Suomeen ainakin toistaiseksi saapuva Jarmo Kekäläinen.

IFK:n hallitus on sopimusta tehdessä luvannut täysin vapaat kädet urheilupuolen hoitamiseen, kunhan tekeminen tähtää maksimaaliseen menestykseen. Jarmo saa siis vapaat kädet valita aivan kenet haluaa aivan mille positiolle haluaa, kunhan päätöksen takana on pelkästään maksimaalinen urheilullinen menestys.

Toimistolla rytisee ja paukkuu, mutta keväällä 2025 IFK on Suomen mestari ja 2026 CHL-finalisti. Edarius ei ole poistunut, mutta ajettu niin nurkkaan ettei yksittäiset yrittäjät pärjää joukkopaineen alla. Myöskin ankkalampi on kuivattu ja suojatyöpaikat ovat historiaa, oli nimi selässä mikä tahansa. Fanien unelmiin on vastattu.

Aika kultaa muistot, mutta saahan sitä wanha jermu unelmoida kun nykytarjonta urheilun puolella on luokkaa heikko.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Aika kultaa muistot, mutta saahan sitä wanha jermu unelmoida kun nykytarjonta urheilun puolella on luokkaa heikko.
Sanotaan nyt näin, että ei tämä lähes 40 vuotta ole pahemmin mitään herkkua tarjonnut kannattajana. 2 mestaruutta ja näillä resursseilla. Ja nykyään ei ole enää edes sitä rytinääkään peleissä tarjolla, pelkkää möyrimispaskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös