Numeroiden jäädytykset ovat kunnianosoituksia pelaajille, ja sellaisena pysykööt. Toimistoväen arvostus osoitettakoon toisella tapaa.
Onhan Hirso enemmän pelaaja kuin mitään muuta, ja onko olemassa toista pelaajaa, joka olisi yhtä iso osa Espoon kiekkohistoriaa ja jolla olisi ollut yhtä suuri vaikutus espoolaisen kiekon uuteen nousuun?
Omasta mielestäni Hirson jos kenen paita tulisi nostaa espoolaisen hallin kattoon. Tiedän, että olemassa puritanisteja, jotka haluavat, että siellä killuu lähinnä henkilöitä, jotka ovat pelanneet suurimman osan urastaan Espoossa - mukaan lukien junnuvuodet (toisin sanoen melko keskinkertaisia pelaajia joita ei ole isolla tilipussilla houkuteltu muualle), mutta omasta mielestäni espoolaisen hallin katto kuuluu muillekin kuin tosi faneille. Minulle on ihan ookoo, että tosi faneja hemmotellaan nostamalla sinne joku Hirvonen tai Laatikainen (joka oli kyllä oikeasti ihan kelpo pelaaja), mutta siellä hallin katossa pitäisi olla tilaa myös pelaajille, jotka ovat lyhyemmälläkin pelimäärällä tehneet loven tavallisten espoolaisten sydämeen. Niille pelaajille, jotka voidaan identifioida espoolaisiksi "legendoiksi", kuten Jere Lehtinen. Jäähongan kasvatti, pistepörssin Bluesin paidassa voittaneena, kolmea sarjatasoa espoolaisen joukkueen mukana pelanneena (Liiga, Mestis ja Suomi-sarja), joista viimeisintä, eli suomi-sarjaa hän pelasi jo vanhana ja vaivaisena hoitaen samalla joukkueenjohtajan tehtäviä hyvin isolla sisulla ja sydämellä. Respektini ei ole koskaan ollut ollut yhtä suuri kehenkään toiseen espoolaiseen pelaajaan. En oikeasti tiedä ketään muuta PELAAJAA, joka ansaitsisi yhtä paljon nousta tuonne kattoon osaksi espoolaista historiaa jälkipolvien kummasteltavaksi, ja nimenomaan pelaajauransakin kautta. Ja nimenomaan meidän hallin kattoon, sillä väitän hänen vaikuttaneen pelaajanakin meillä enemmän kuin tuolla naapurissa, jossa hän oli 2 kautta kapteeni osana muuta tähtisikermää. Meillä hän oli 5 kautta kapteeni isompaa kuormaa kantaneena ja teki selkeästi valinnan siitä mihin kiekkoperheeseen hän halusi kuulua.
Tämä on toki vain oma mielipiteeni, mutta olen ollut Kiekko-Espoo fani jo ensimmäisistä alkuajoista lähtien, ja jos "paidan jäädytyksillä" halutaan miellyttää myös minun kaltaisiani faneja, niin kattoon olisi hyvä nostaa myös pelaajia, joita minä olen espoolaisessa jääkiekossa arvostanut.