Ensin katu-uskottava vastaus: Jos Lukko tippuu niin vittu ihan sama koko SM-liigalla, ei paljon kiinnosta.
Kuitenkin, toisille sitä mestaruutta toivoo enemmän kuin toisille. Jos vähän aikansa kuluksi pohtisi kaikista mahdollisista mestariehdokkaista jotain.
Jokerit: En ole enää niin angstinen Jokereita kohtaan kuin vielä muutama vuosi sitten. Tämä on monien asioiden summa. Esimerkiksi aikaisemmin en tykännyt yhtään Hjalliksesta, nyt se on mun mielestäni pirun kova jätkä. Kekäläinen oli kanssa hyvä veto Jokereilta, rautainen ammattilainen ja hieno mies, vaikka ärsyttäviäkin piirteitä löytyy. Sitten täytyy vielä nostaa esille helvetin hienot kannattajat, jotka valitettavasti vaan ovat vähän maineensa vankeja. Jokerit ei ole kaikkein mieluisin mestariehdokas, mutta toisaalta olisi hieno nähdä Jokereiden voittavan ratkaisevan finaalin Ilmalassa, ihan jo vaan sen tunnelman ja show'n takia. e. Huomasin tuossa laittaessani noita joukkueita järjestyseen, että taitaa se Jokerit sittekin olla lähellä sitä mieluisinta mestariehdokasta Lukon jälkeen.
JYP: En voi sille mitään, jyväskyläläiset on minulle HMV. Ei aiheuta paljoa negatiivisia tunteita (miinus se saatanan sambaryhmä), mutta toisaalta heillä on ihan tarpeeksi menestystä viime aikoina. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta JYPissä ei ole minua kiinnostavia pelaajia.
Tappara: Kahdesta Tampereen joukkueesta se sympaattisempi. Tukka-Jukka on hieno mies. Barkov on hieno pelaaja. Ville Nieminen on helvetin ärsyttävä aina Lukkoa vastaan, muuten erittäin hieno pelaaja niinikään. Ei aiheuta minussa negatiivisia tuntemuksia ja on vielä suhteellisen kiinnostava joukkuekin.
Ässät: Ei. Ne saatanan rumat ja tyylittömät irokeesikampaukset heijastelee naapurikuntiinkin, kun ainakaan vielä ei ole keksitty miten porilaiset saataisiin eristettyä pysyvästi omien rajojensa sisäpuolelle. Lisäksi Yö saisi tekosyyn heittää keikan.
KalPa: Sami Kapasta pitäisi arvostaa, mutta itse en voi sietää koko äijää. Toisaalta, pelkästään Susi-Jussin takia KalPalle voisi mestaruuden suodakin. Kapasta lukuunottamatta KalPa ei aiheuta mitään suurempia negatiivisia tuntemuksia.
HPK: Tjaa. En keksi oikein mitään sanottavaa. Ihan sama viekö mestaruuden vai putoaako pudotuspelien ekalla kierroksella.
HIFK: Olisihan se aika hauska juttu, jos HIFK voittaisi tämän kauden vuoristoradan ja kipinävuoroilun jälkeen mestaruuden. Valitettavasti Peltosta kohtaan pieniä antipatioita, johtuen sekä miehestä itsestään, että mediasta. Noin muuten mulla ei ole mitään heitä vastaa. IFK:lla on kuitenkin suht tuore mestaruus plakkarissa, joten mun mielestä se olisi nyt jonkun muun vuki.
Kärpät: Oululaisille on tullut ihan tarpeeksi menestystä, vaikka viime aikoina onkin ollut vähän hiljaisempaa. Joukkue ei ole kiinnostava, ja jos ne vittu peräkkäisinä kausina lähettää meille Kimmo Koskenkorvan lisäksi vielä Ilkka Mikkolan, niin pyhä viha oululaisia kohtaan on taattu.
SaiPa: En pidä SaiPaa ihan niin sympaattisena joukkueena kuin valtaosa, mutta silti täytyy kyllä arvostaa liigan pienimmällä budjetilla operoivaa seuraa. Olisihan se todella hieno suoritus, jos SaiPa tuolla joukkueella kairaisi mestaruuden. Sen verran minulla on kyllä tässä oma lehmä ojassa, että jos SaiPa voittaa mestaruuden ennen Lukkoa, niin onhan se nyt herranjumala noloa. Ehkä se kuitenkin olisi hyvä herätys myös Rauman ylpeydelle, jos joku näyttäisi oikein konkreettisesti että henki voi peitota materian ja paksut palkkapussit.
Pelicans: Pienet on Pelicansilla tsäänssit, mutta otetaan nyt mukaan spekulointeihin. En oikein osaa päättää mitä mieltä olen Suikkasesta - onko se kova jätkä vai ylikorostaako se sitä äijämäisyyttään, ja kuinka paljon se saa sillä anteeksi esim. kielenkäyttönsä suhteen. Pelicans kuuluu vähän siihen samaan sarjaan kuin Kerhokin, ei oikein mitään väliä, miten käy.
Ja sitten jaetaan vielä joukkueet ns. koreihin, mieluisimmista joukkueista epämieluisimpiin.
Kori 1: Jokerit ja Tappara
Kori 2: SaiPa
Kori 3: KalPa, HPK, Pelicans, HIFK
Kori 4: JYP, Kärpät
Kori 5: Ässät