Ihan uusia uutisia, arvoisa hegu.
Itse olen liikkunut täällä etelä-suomen kalpafanien joukossa kymmenisen vuotta, ja vaikka porukka on pienehkö, enpä ole mitään riitaa katsomoissa havainnut.Erittäin hyvässä hengessä ja täydessä sovussa tuolla joukkuetta kannustelevat,yhdessä kaikkialla esiintyvät ja mallikkaasti asioitaan hoitavat.
Etelä-suomen kannattajat ovat ilmeisesti aika hyvin hommansa hoitaneet, kun ostin äskettäin tuon KalPan 80-vuotisjuhlakirjan ja jopa siinäkin oli ainakin kuusi sivua eteläisen suomen kalpafanien toiminnasta ihan 90-luvun lopulta asti ja kovasti seurajohto kirjassaan kehui toimittajienkin allekirjoittamana nimenomaan kestävää, vaikka pienempimääräistäkin fanitoimintaa.Myös kuopion pään tilapäinen lamakausi on korjattu todella tyylikkäästi ja sielläkin tehdään eteläisen esimerkin pohjalta erittäin yksimielistä ja hyvää fanityötä täydessä yhteistyössä eteläisen suomen fanien kanssa nykyisin, on julkinen tieto valtakunnassa.Olemme ylpeitä kalpafanien yhtenäisyydestä.
Kannattaa varmaan sinunkin (jos nyt ei itse osta niin vaikka lainata) vaikkapa tuo KalPan historian virallinen kirja, niin tulee vähän tosiasioita kehiin kun kerran aletaan meidän fanitoiminnasta puhumaan. Ei pahalla, mutta jämptinä kalpa-naisena en kuuntele omasta puolestani mitään kukkua "fanien riidoista" tai "seuran kusemisesta"kun olen itse katsomossa juuri näitten ihmisten kanssa tänäkin päivänä.
Jos jotakin yksittäisiä häiriköitä tarkoitetaan, mitä nyt löytyy jokaisen seuran joko fanikerhoista tai seuran toimistoista, se on sitten aivan eri juttu ja sellaiset tyypit osataan sivuuttaa omienkin joukossa täysin asiakuuluvalla huumorilla. Kokonaisuus toimii ja sehän on ainoa tärkeä asia.
Bandwagon: Jos KalPa olisi tippunut, niin Tapparalle ääni menisi.