Kenen bandwagoniin hyppäät kaudella 2019–2020?

  • 31 343
  • 184

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Ässät jostain kumman syystä ei mene päätyyn asti, niin en ainakaan lukon menestystä toivo. IFK saisi voittaa (tää on niin helppo valinta).
 

Baldrick

Jäsen
Jos JYPin tippuessa toivon menestystä seuraavasti, ylhäältä lähtee suurimmat sympatiat:

KooKoo, Ilves
Lukko
KalPa, HPK
Ässät
Tappara
Kärpät, HIFK
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Ässät putoaa, käyn irrottamassa Lukon wagonista pyörän, mikäli ovat vielä jatkossa. Sitten hyppään Ilveksen ja/tai HIFKn vankkureihin.
Vähän sivuraiteille eksyen, mutta kuitenkin aihetta sivuten:
Osaatko sinä (tai miksei joku muukin) sanoa, että mistä tämä ässät-hifk-asetelma on lähtöisin? Siis itse Porissa asuessa jo huomasin, että hifk-matsit kiinnostivat porilaisia keskimääräistä enemmän, mutta samalla hifkille myös toivottiin menestystä. Ja samaa havaitsin myös osittain Helsingin suunnalta. Koska maantieteellisesti tätä yhtälöä en ole koskaan osannut yhdistää mitenkään mihinkään, niin onko taustalla jotain tarinaa vai onko se vaan jostain tuntemattomasta syystä näin?
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän sivuraiteille eksyen, mutta kuitenkin aihetta sivuten:
Osaatko sinä (tai miksei joku muukin) sanoa, että mistä tämä ässät-hifk-asetelma on lähtöisin? Siis itse Porissa asuessa jo huomasin, että hifk-matsit kiinnostivat porilaisia keskimääräistä enemmän, mutta samalla hifkille myös toivottiin menestystä. Ja samaa havaitsin myös osittain Helsingin suunnalta. Koska maantieteellisesti tätä yhtälöä en ole koskaan osannut yhdistää mitenkään mihinkään, niin onko taustalla jotain tarinaa vai onko se vaan jostain tuntemattomasta syystä näin?
En osaa muiden puolesta sanoa, mutta itselle tuli aikanaan tuolla pääkaupunkiseudulla asuessa sellainen pieni tykästyminen IFKhon. Muutama työkaveri oli IFK-fani ja siitä kai sitten. Porista en ole, enkä ikinä siellä asunutkaan, tuskin edes tulen asumaan siellä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän sivuraiteille eksyen, mutta kuitenkin aihetta sivuten:
Osaatko sinä (tai miksei joku muukin) sanoa, että mistä tämä ässät-hifk-asetelma on lähtöisin? Siis itse Porissa asuessa jo huomasin, että hifk-matsit kiinnostivat porilaisia keskimääräistä enemmän, mutta samalla hifkille myös toivottiin menestystä. Ja samaa havaitsin myös osittain Helsingin suunnalta. Koska maantieteellisesti tätä yhtälöä en ole koskaan osannut yhdistää mitenkään mihinkään, niin onko taustalla jotain tarinaa vai onko se vaan jostain tuntemattomasta syystä näin?
Onkohan tuossa lopulta mitään erityistä yhtälöä? Ainakin Jyväskylässä HIFK on lähes aina ollut hyvin pitkälti mielenkiintoisin ja suosituin vastustaja, sekä sille on myös samalla toivottu menestystä. Brändi myy.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Vähän sivuraiteille eksyen, mutta kuitenkin aihetta sivuten:
Osaatko sinä (tai miksei joku muukin) sanoa, että mistä tämä ässät-hifk-asetelma on lähtöisin?

1. Kannattajat, niin paikanpäällä kuin täällä jatkoajassakin. Aivan kärkikastia.

2. Brändi, yleensä sattuu ja tapahtuu kun kohdataan. Parhaimmat pelit mitä olen nähnyt ovat juurikin HIFK:ta vastaan, johtuen juurikin tuosta, että sytyttää niin joukkueen kuin yleisönkin. Varsinkin Isomäessä on ollut huikeita matseja joissa on menty "tuhattavittua" ja laidat laitettu koetukselle.

3. Kimmo Kuhta on kova äijä.

4. Punainen on hieno väri.
 
Viimeksi muokattu:

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulle olis loistava finaalipari Ässät-Ilves, sitten IFKta vastaan ja vielä SaiPaa vastaan. Nämä on mulle käyneet vuosien saatossa kovin mieluisiksi. Muut ei oikein innosta, tykkään kyllä katsella muidenkin finaalipelejä, vaan palo puuttuu niinkuin noissa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska maantieteellisesti tätä yhtälöä en ole koskaan osannut yhdistää mitenkään mihinkään, niin onko taustalla jotain tarinaa vai onko se vaan jostain tuntemattomasta syystä näin?

Tsadilainen kovuus ja porilainen hulluus, eikös sitä sanota että kovuus ja hulluus on sama asia. Kyllä minäkin olen kyseiset joukkueet mieltänyt vähän samanlaisiksi jo vuosikymmenien ajan, siis brandimielessä, en pelkästään nuttujen värin takia. Lisäksi joukkueita yhdistää joskus aikasiemmin johtoportaissa vaikuttaneet persoonallisuudet.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Aika vähän porukkaa Lukon wagonissa ja hyvä niin. Mitä vähemmän porukkaa sen parempi.
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jouduin oikein miettimään, että olenko yksinäni missannut Raumalla Hifkin brändin vetoisuuden ja menin katsomaan sitten tilastoja. Lukko on kohdannut kotona kerran tällä kaudella hifkin(pe 27.9.) ja silloin on ollut kauden huonoin yleisömäärä, 2843. Ainoa ilta kun on jäänyt alle 3000 katsojan ja ennen vuoden vaihtumista keskiarvo on ollut huonoillakin otteilla kuitenkin 3588 katsojaa. Aika yllättäväkin tieto itselle, että hifk vetää Raumalla kaikkein vähiten. Aina oppii perskele jotain uutta...

Loppuun vielä tarkennan astetta kovemmille tilastonikkareille: katsoin yleisömäärät vain vuodenvaihteeseen asti. Oletan, että alle 3000 katsojan kyykkäyksiä ei ole tullut tämän vuoden puolella voittoputken aikana, ihan omien hallikokemustenkin perusteella. Mutta mahdollisuus siihen on ja olen tietoinen siitä.

Ja jotta pysytään aiheessa: Kookoon kärryissä.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Vähän sivuraiteille eksyen, mutta kuitenkin aihetta sivuten:
Osaatko sinä (tai miksei joku muukin) sanoa, että mistä tämä ässät-hifk-asetelma on lähtöisin? Siis itse Porissa asuessa jo huomasin, että hifk-matsit kiinnostivat porilaisia keskimääräistä enemmän, mutta samalla hifkille myös toivottiin menestystä. Ja samaa havaitsin myös osittain Helsingin suunnalta. Koska maantieteellisesti tätä yhtälöä en ole koskaan osannut yhdistää mitenkään mihinkään, niin onko taustalla jotain tarinaa vai onko se vaan jostain tuntemattomasta syystä näin?
Yksi syy miksi HIFK:n kannattajia on historiallisesti Ässät kiinnostanut on kai se että Porista on sinne tullut kovia pelaajia, kuten Juha Rantasila, Pekka Rautakallio ja Christian Ruuttu. Jotka kaikki ovat myös heti sopeutuneet täydellisesti IFK-brändiin, toisin kuin esimerkiksi oululainen Kari Jalonen jonka visiitti jäi torsoksi.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
No teillä sentään tungosta verrattuna Tapparan wagoniin. Meillä sai jo lipuntarkastaja lähtöpassit vähäisten hommien takia.

Mun mielestä sellaiseksi joukkueeksi, joka ei ole "koskaan" voittanut mestaruutta, niin todella vähän symppaajia verrattuna näihin muihin. Tapparan nyt ymmärtää luonnollisista syistä. Vaan enhän mä sinne junaan oikeastaan ketään muita halua, aina parempi mitä enemmän porukkaa vituttaa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Toivottavasti joko Ilves tai Kookoo pelaa finaalissa. Mitä pidempi kevät IFK:lle tänä vuonna tulee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä me ei pärjätä ensi vuonnakaan.
 

Tsepteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ilves
Kun nyt näköjään kävi niin että oma suosikki ei jostain kummallisesta syystä päässyt jatkamaan kevättä runkkaria pidemmälle, hyppään ehdottomasti Ilveksen kelkkaan! Toinen kelle toivon pitkää kevättä on Lukko!
 

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Sitten kun KalPa tippuu, siirryn kannattamaan KooKoota ja Ilvestä.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika vähän porukkaa Lukon wagonissa ja hyvä niin. Mitä vähemmän porukkaa sen parempi.
Mitä vähemmän porukkaa, sitä kevyemmin vaunu kulkee maaliin saakka. Kunhan vain löpö riittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös