Mainos

Kenellä on viallinen Nokian kännykkä?

• 3 364
  • 53

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Itselläni on Nokia 3210. Ja mitä enemmän on ryyppy reissuja takana, sitä enemmän tuntuu vikoja ilmestyvän...

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itse Nokia-puhelimissa mulla ei ole ikinä ollut ongelmia, mutta SIM-kortin kanssa oli.

3210:n aikaan tuli ensimmäiset oireet. Se oli jumittunut koko kännykkä. Ei mitään reagoinut. Kun repi akun ja lopulta SIM-kortin irti, niin jopas alkoi taas hengittämään. No, se oli ainoa kerta tuon kännykän kanssa. 3310:n aikanakin kerran kävi näin. Myöhemmin tämä nykyinen 8210 kun tuli kehiin, niin alkoi SIM-kortti taas vidduilemaan. Kaksi kertaa noin parin viikon sisällä kortti laittoi jollain ihmeellä tavalla koko kännykän jumiin. Kaiken huippu oli viimeinen kerta, jolloin huomasin vasta illalla 19 aikaan, että kuuluvuutta ei ole lainkaan. Kun painoin nappeja, ei reagoinut niihinkään. Joten virta pois. Avasin kännykän uudelleen ja sinne tuli päivän aikana tulleet viestit. Kello 11-12 aikaan oli tullut kolme viestiä, mutta itse sain ne vasta illalla, kun huomasin vian. Onneksi eivät olleet mitään kovin tärkeitä tai kiireellisiä viestejä. Yksi tuttuni oli myös soittanut minulle sen päivän aikana, mutta siitä ei tullut mitään tietoa, kuulin vasta myöhemmin.

No, tämä oli vihoviimeinen tapaus ja menin hankkimaan uuden SIM-kortin. 48,80 mk maksoi ja sain uuden kortin vanhan alkuperäisen (5 vuotta vanha) tilalle. Ainakaan enää ei ole mitään ongelmia ollut, joten taisi olla kortissa se vika, kun se sama vika siirtyi kännykästä toiseen.

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Itselläni on nyt Nokia 3310 toista vuotta eikä ole vieläkään mitään vikoja ilmennyt. Kerran tiputin sen lattialle ja näyttö halkesi, korjaus maksoi huom. vain 395,-

Olen erittäin tyytyväinen puhelimeeni.

Joku teki muuten reilut tuossa talven aikana kavereilleni SaiPan C-junioreissa, joka jätkältä oli kännykät pöllitty harjoitusten aikana ja SaiPalla oli edessä pieni korvaushomma...:D

Viimeksi muokattu:

Vaahtera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Arnold
No, tämä oli vihoviimeinen tapaus ja menin hankkimaan uuden SIM-kortin. 48,80 mk maksoi ja sain uuden kortin vanhan alkuperäisen (5 vuotta vanha) tilalle.
Yli 5 vuotta vanhat SIM-kortit pitäisi kyllä saada vaihsettua maksutta.

Itselläni on Nokian 3330 ja ensimmäiset ongelmat tulivat n. kuukausi puhelimen oston jälkeen.Olin tullut bussilla Helsingistä kotiin,kun satuin vilkaisemaan puhelinta.Kuuluvuudet olivat nollassa ja sitten katosi akkupalkki,logo ja avaa teksti,siis koko näyttö pimeni.Tämä tapahtui 10 minuutin päästä uudestaan.
Nyt puhelimeni on alkanut kyselemään SIM-korttia ja eilen kun yritin lähettää tekstiviestiä,ei näyttöön tullut ollenkaan sitä laatikkoa,johon numero näppäillään,vaan navi-näppäimen yläpuolella luki pelkkä OK,muuten oli koko näyttö tyhjänä.
Akku kyllä kestää ja muuten toimii puhelin hyvin eli ei kai tässä suurempia ongelmia ole.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Itselläni oli 2,5vuotta Nokian 6150, joka toimi todella hyvin (ja edelleen nyt vaimon käytössä). Hankin pari viikkoa sitten 6310, ja on ollut loistava puhelin *kop kop kop*.

Onko muuten kenelläkään tietoa pystyykö kyseiseen mallin samaan kuvia normaali operaattorilogojen tilalle ja jos niin mistä??? tai saako kuvaviestin jotenkin tallennettua logoksi???

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Allekirjoittaneella ollut käytössä nämä 3 Nokian mallia:

1. 5110
Muuten toimi mainiosti, paitsi akun "pitimet" alkoivat vuoden käytön jälkeen löysentää kännyä.

2. 7110
Läppä meni paskaks ja sitten sama vika tuli kuin 5110:ssa.

3. 5510
Oikean puolen laitanapit eivät toimineet alusta lähtien...

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin salaista tietoa

Kaikissa kännyköissä on alusta asti ollut super-salainen ns. psyyke-sensori. Se ottaa yhteyden käyttäjänsä aivoihin telepaattisesti ja auttaa jos esim. meinaa unohtaa mitä onkaan sanomassa. Alussa nämä olivat kömpelöitä eivätkä toimineet kunnolla, nyt ovat jopa yliherkkiä ja siksi niin moni puhelin reistailee nykyään. Siis jos omistajalla pätkii puhelinkin tökkii.

Ps. Unohda välittömästi lukemasi, muuten jäät turhaan mietiskelemään asioita ja puhelin voi mennä epäkuntoon...

K

kangaroo

8110 banaani toimi yli 4 vuotta ongelmitta - rouvalla oli vaikeampaa, kun hän pudotti omansa vessanpönttöön :D

Nykyinen 8210 on ollut käytössä 8 kk ajan ilman hämminkiä.

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Kysymys olisi voinut kuulua näin: Kenellä ei ole viallista Nokian kännykkää? Niissä on kauhiasti vikoja

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Korak/6310

Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Kyllä minun 6310:ssä toimivat normaalit operaattorilogot ainakin mainiosti. Ei muuta kun netistä tilailemaan vaan. Mielummin suosittelen seuraavaa:

Jos tietokoneessasi on infrapunayhteys, bluetooth-kortti tai ostit puhelimen mukana datakaapelin (DLR-3P, hinta n.30€), niin käypä imuroimassa Nokialta PC Suite 4.5a. Sillä voit itse luoda logoja ja soittoääniä luuriisi ihan ilmaiseksi.

Puhelimen mukana tulleelta softalevyltä löytyy saman ohjelman vanhempi versio, joka ei tosin toimi datakaapelin kanssa.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Korak/6310

Viestin lähetti Habtain#11
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Kyllä minun 6310:ssä toimivat normaalit operaattorilogot ainakin mainiosti. Ei muuta kun netistä tilailemaan vaan. Mielummin suosittelen seuraavaa:

Jos tietokoneessasi on infrapunayhteys, bluetooth-kortti tai ostit puhelimen mukana datakaapelin (DLR-3P, hinta n.30€), niin käypä imuroimassa Nokialta PC Suite 4.5a. Sillä voit itse luoda logoja ja soittoääniä luuriisi ihan ilmaiseksi.

Puhelimen mukana tulleelta softalevyltä löytyy saman ohjelman vanhempi versio, joka ei tosin toimi datakaapelin kanssa.

Juu, kyllä mullakin toimii ´normaalit´ operaattorilogot ihan mainiosti. Mutta saako esim. kuvaviestin logoksi jollain tapaa?? tai tiedätkö missä olisi kuvaviestejä eli isoja oper.logoja???

sain puhelimen mukana jonkun rompun, mutta ei kuulema toimi XP:ssä, joten täytyypi käydä imuroimassa. Kiitti muuten vastauksestasi

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Re: Re: Korak/6310

Viestin lähetti Korak

Juu, kyllä mullakin toimii ´normaalit´ operaattorilogot ihan mainiosti. Mutta saako esim. kuvaviestin logoksi jollain tapaa?? tai tiedätkö missä olisi kuvaviestejä eli isoja oper.logoja???

sain puhelimen mukana jonkun rompun, mutta ei kuulema toimi XP:ssä, joten täytyypi käydä imuroimassa. Kiitti muuten vastauksestasi
www.buumi.net?

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves

Enpä ole tietoinen asiasta, enkä ole kyllä tullut ajatelleeksikaan. Luulen kuitenkin, että kuvaviestit eivät sovi operaattorilogon tilalle. Ainakin PC Suite muistuttaa heti, kun vaihtaa kuvatyypin kuvaviestistä operaattorilogoon, että kuvakoko on operaattorilogossa pienempi.

Kannattaa silti koittaa PC Suitella. Ja jos ei muuten, niin voihan sen kuvan sitä kautta piirtää pikseli kerrallaan, ainakin niiltä osin kun mahtuu.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti teemu73
... Toimivin Nokian puhelin omien kokemuksieni perusteella on 6150, sekä tietysti vanhat yksitaajuusmoukarit.

Nokiani on juuri 6150. Näyttö himmenee tuon tuosta, ja samaa kertoi kaverikin vastaavasta kännykästään. Asiaan on voinut vaikuttaa sekin, että ko. puhelin on pudonnut povarista eräänkin kerran lattialle...90-luvun alussa meillä oli joku junttimalli, joka toimi täysin moitteettomasti, mutta oli turhan suurikokoinen. Seuraava puhelin katkoi puheluja, lakkasi kuulumasta vastapuolen puhelimessa jne...mallia en muista, mutta väliäkö sillä. Sen verran olen pihi (raha-asioiden kanssa, en muuten!), että en ole uutta puhelinta vielä ostanut, kun tämä 6150 kuitenkin pelaa muuten hyvin.

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Juu kato...

Niin, meikäläisellä on ollut känny vuoden 1998 konfirmaatiosta asti. Ensin oli 5110, joka nykyään viettää eläkepäiviä tuossa hyllyssä vieressä. Ei puhelimeen mitään vikaa tullut, tosin akku rupesi olemaan niin kulunut, että tulin vaihtaneeksi. Niin tai taisi se kerran olla jossain puhdistuksessa mikrofonin takia.

No sitten vaihdoin 3310 ja sitten alkoi suorastaan infernaalinen alamäki. Ensin alkoi akku motittaa. Vaikka puhelimen piti olla aivan "pakasta vedetty", niin akku kesti vain tuommoiset 2min. Ja eikun huoltoon. Sitä sitten retuutettiinkin siellä ainakin 5 kertaa ennenkuin ne Sähkötason fasistihuolto suostui vaihtamaan sen uuteen.

3310 vol. 2 ei kyllä toiminut yhtään paremmin, sillä siihen tuli jotain mikrofonivikaan, kun en kuullut lainkaan vastapuolen ääntä. Tällä kertaa puhelin täytyi kuskata ainakin 4 kertaa sammon valtatielle ennenkuin sain 3310 vol. 3:sen. Se nyt on sitten toiminut.

Itseasiassa tänään ostin uuden luurin. Jälleen Nokian. Malli 5510. Latautuu tuossa vieressä pöydällä. Jään jännityksellä odottamaan

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Oma 8210:ni oli myös ensimmäisen vuoden aikana kertaalleen huollossa näytön sekoamisen takia, samalla ilmaantui ääneen ihmeellinen rätinä, mikä samalla huoltokeikalla korjattiin takuutyönä. Tämän jälkeen toiminut ilman moitteen sijaa.

Takuuhuollon aikana käytössä oli Nokian vanha 880-malli, kirjaimellisesti tiiliskiven kokoinen vekotin. Säkkijärven polkka puhelimella soitettuna herätti enemmän hilpeyttä nykypäivänä, kuin tuon puhelimen kulta-aikana.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habtain....thanks, ajattelin vain kun tekniikka menee eteenpäin ja noita kuvaviestejäkin on, niin ei luulisi olevan ainakaan teknisesti mahdotonta saada kuvaviestiä logoksi.

Lapa...thanks

Mauri....6150:ssa on näytön kanssa pieni ongelma. Itselläni muuten oli tuo sama ongelma välittömästi kun ostin 6150:n. Sanottiin, että mallivirhe. Näytön alla oleva joku kuminen osa painuu ajanmyötä, ja sen jälkeen näyttö saattaa sumeta, kadota kokonaan ja kun painat jostain tietystä kohtaa puhelintasi, niin näyttö näkyy taas hyvin, päästät sormen irti, ni katoaa. Se on n.200mk:n operaatio, pystytään korjaamaan paikan päällä liikkeessä.

Vaahtera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Korak/6310

Viestin lähetti Korak

Tarkoitatko,että saako sen siihen logon paikalle vai ihan vaan yleensä siihen näytölle?Näytöllehän sen saa kun käy säätämässä käyttöprofiilissa.En tosin tiedä onko sinun puhelimessasi tuota valikkoa,vai onko se kenties jollain muulla nimellä,minulla kun on eri luuri.
Kuvaviestihän ei ole iso operaattori logo,vaan käyttöprofiilin tunnus;)

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
6150, n+1 kappaletta ja joka helvetin kapulassa sama ongelma, näyttö menee pimeeksi silloin tällöin ja joutuu painaan siitä nokia -logon kohdalta suhteellisen kovaa ennenkuin rupee näkymään. Todella ärsyttävä vika...

Miguel

Jäsen
Minun matkapuhelimeni:

Nokia 8110 (banaani)
Oli minulla muutaman viikon, kunnes tein vaihdon veljeni kanssa. En kommentoi toimivuutta.

Nokia 5110
Isoveljen vanha, oli käytössä puolisen vuotta. Sitten virta alkoi katkeilla, ja oli aika ostaa uusi.

Nokia 3210
Turhaan törsäsin rahojani, sillä laite oli toiminnoiltaan lähes identtinen 5110:n kanssa. Reilun vuoden käytön jälkeen lähti vaihtoon pienien vikojen ilmetessä.

Nokia 7110
Kaikilla, kenellä tiedän ko. luurin olleen, on puhelin levinnyt jollain tavalla käsiin. Niin minullakin. Jo puhelimen alkuaikoina minulla alkoi tapahtua sammumista ja näytöllä luki yhtenään 'Aseta kortti'. Tein päätöksen uuden hankinnasta, minkä jälkeen puhelin toimi hieman paremmin pari kuukautta, ennen kuin ostin uuden.

Nokia 6210
Muutaman päivän vanha, joten en osaa sanoa. Jos ei toimi, en enää osta Nokiaa. Tarpeeksi ne ovat jo minun rahojani syöneet.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
3210:rolleyes:

Kuuluvuus mitä sattuu, akku kestää puhumista 10 min. vuorokaudessa... koko ajan saa olla lataamassa akkua. Emännän 5110:ssa näyttö kiukuttelee, tosin sen toimimaan (kuten joku muukin ketjussa oli havainnut) painelemalla sitä näyttöruutua:D

Ihme kamaa ne myy...

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Varoitus

Mulla on Samsung-merkkinen känny.Malli on SHG-A110 LITE.Kooltaan tämä Kim Sam Sungin kosto on stidiaskin luokkaa.Olen jo useaan otteeseen ratkennut ryyppäämään tämän paskan takia.Puhelin toimii juuri silloin,kun sitä sattuu huvittamaan...eli harvoin.Lähden nyt ostamaan lisää kaljaa,sillä nykyisin en jaksa edes katsoa sitä selvinpäin.Perkele:Taidanpa samalla upottaa tämän Koreassa tehdyn"taideteoksen"soijakastikeeseen.Minulle ei jumalauta vittuilla,vaikka kyseessä olisi"vain"puhelin,niin minä kostan.

Samsung yhdistää.........vitutuksen ja krapulan.:mad:

Viimeksi muokattu:

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Viestin lähetti Lukkolainen

Nii ja kumminkin niit pitää sit ostaa
:confused: ;)

No prkl. Vaikea on nykyään ihmisen tulla toimeen ilman puhelinta. Oletko kokeillut? Mieluummin ostan Nokian kuin mitään muuta merkkiä, onhan se edes vähän suomalainen, toisin kuin kaikki muut merkit, paitsi Benefon.

Siitä tulikin mieleeni, että niillä oli joskus takavuosina erikoismalli jossa oli läpinäkyvät kuoret. Oli todella siisti. Harmi kun ei tullut ostettua.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Korak/6310

Viestin lähetti Vaahtera

Tarkoitatko,että saako sen siihen logon paikalle

Niin olen sanonut monta kertaa. Tekniikka menee eteenpäin, ja tuollaisen kuvaviestin saisi LOGOKSI. Ei luulisi olevan mahdotonta, mutta jos ei vielä, niin ei voi mitään.:)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy