Itse Nokia-puhelimissa mulla ei ole ikinä ollut ongelmia, mutta SIM-kortin kanssa oli.
3210:n aikaan tuli ensimmäiset oireet. Se oli jumittunut koko kännykkä. Ei mitään reagoinut. Kun repi akun ja lopulta SIM-kortin irti, niin jopas alkoi taas hengittämään. No, se oli ainoa kerta tuon kännykän kanssa. 3310:n aikanakin kerran kävi näin. Myöhemmin tämä nykyinen 8210 kun tuli kehiin, niin alkoi SIM-kortti taas vidduilemaan. Kaksi kertaa noin parin viikon sisällä kortti laittoi jollain ihmeellä tavalla koko kännykän jumiin. Kaiken huippu oli viimeinen kerta, jolloin huomasin vasta illalla 19 aikaan, että kuuluvuutta ei ole lainkaan. Kun painoin nappeja, ei reagoinut niihinkään. Joten virta pois. Avasin kännykän uudelleen ja sinne tuli päivän aikana tulleet viestit. Kello 11-12 aikaan oli tullut kolme viestiä, mutta itse sain ne vasta illalla, kun huomasin vian. Onneksi eivät olleet mitään kovin tärkeitä tai kiireellisiä viestejä. Yksi tuttuni oli myös soittanut minulle sen päivän aikana, mutta siitä ei tullut mitään tietoa, kuulin vasta myöhemmin.
No, tämä oli vihoviimeinen tapaus ja menin hankkimaan uuden SIM-kortin. 48,80 mk maksoi ja sain uuden kortin vanhan alkuperäisen (5 vuotta vanha) tilalle. Ainakaan enää ei ole mitään ongelmia ollut, joten taisi olla kortissa se vika, kun se sama vika siirtyi kännykästä toiseen.