seetre kirjoitti:
.
Älä nyt (taas) ymmärrä väärin koska en ole mitenkään fanaattinen kenenkään suhteen mutta tiedätkö edes mitä heittämäni ihmiset ovat tehneet kiekkouransa jälkeen?
No esim. Lauri Puolanne vasta aloitteli viimeisen mestaruuden aikaan opintojaan. Mielestäni liian nuori riippumatta siitä, että mitä hän on sen jälkeen tehnyt.
Rehellisesti sanottuna uskottavaan ja menestyvään organisaatioon ei riitä yksi nimi, vaan tarvitaan seuraavat kolme henkilöä:
tj: viiskymppinen ammattilainen. Osaa tehdä päätöksiä ja on businessvaisto. Iän tuoma kokemus ja karisma saa petterisihvoset ja kumppanit hiljaisiksi. Syy valita IFK on se, että tuossa iässä haluaa hieman seesteisempää elämää, eikä matkustaa koko ajan ja ehkä palata ulkomailta Suomeen
utj: voi olla nuorehko kaveri, jolla on hyvät suhteet P-Amerikkaan ja haluaa reissata paljon. J. Ruutu esim.
markkinointi: tätä osastoa johtamaan vaaditaan kaveri, joka laittaa kaiken uusiksi. Olennaista on esim. se, että mitä hän tekee vapaa-aikana. Onko golfkentällä tai lätkän mm-kisoissa vai onko hän ihan toista maata - kaveri joka reissaa P-Amerikassa tsiigaamassa miten baseballissa, jenkkifutiksessa ja koriksessa hoidetaan asiat. Miten hommaa markkinoidaan, miten puitteet järjestetty, miten ollaan osa paikallista communityä, miten merchandising järjestetään ja millaisin tuottein. Sama juttu futisseurojen suhteen Euroopassa reissatessa. Hengittääkö hän kävellessään businestä vai ei. Lukeeko seiskapäivälehteä vai urheilumarkkinoinnin kirjallisuutta. Siis tuote on periaatteessa hyvä jäällä, mutta jään ulkopuolella huono, eikä kukaan osaa tavoitella kuuta. Ei mikään Kärpät tai Jokerit ole mikään vertailukohta, vaan pitäisi oikeasti laittaa isot tavoitteet kuten Ruotsissa on tehty
Jos saadaan kolme hyvää tyyppiä niin sillä ei ole väliä, jos maksavat esim. 100ke per naama. Toimari vaikka 150ke. Pääasia, että saadaan miljoonia enemmän sisään per kausi.
Miksei esim. Mäkkärin Right Wingissä ole fanishoppia? Siis pienellä valikoimalla vaikka t-paitoja, lippiksiä, kaulaliinoja jne. Kännissä jengi ostaa kuitenkin helpommin kaikkea ja jos jengi tulee tsiigaa sinne lätkämatsia niin haluavat tunnustaa väriä tai ostaa mukaan jotain lähtiessään. Entä miksi Stockalla paitoja on urheiluosastolla eikä matkailijaosastolla. Monessa muussa maassa on souvenirs tajuttu fiksummin. Lapin krääsät, aallonmaljat ja IFK-pelipaidat, lippikset, pehmonallet ja muut voisivat olla samalla osastolla niin turistit saavat tuliaisia Suomesta. Entäpä sitten se Prisma-juttu. Joku sanoi, että Prismassa on hyvin tuotteita esillä. Mielestäni kuitenkin IFK:n pitäisi satsata hyvinkoulutettuihin, hyvätuloisiin kansalaisiin, joille ei tunnu missään se, että ostavat vaikka kuinka paljon sitä tavaraa. Sitten niitä myydään Prismassa, missä he eivät ole koskaan käyneet. Niinpä kun haluaisivat ostaa esim. 6 kpl IFK-olutlaseja tuliaisiksi jollekin niin eivät tiedä missä niitä myydään. Tai IFK maskotin pehmonalleja lapsille. Nalle Puheja myydään Stockalla vaikka mitä kokoa ja IFK:n maskottia ei ollenkaan. Listaa voi jatkaa vaikka miljoona sivua. Jos ideat on loppu niin onhan se kumma. Eivätkö Frank & co. ole koskaan käyneet ulkomailla. Tsekkosslovakiaa ei nyt lasketa.
edit2. entäpä IFK-kiekko. Millainen se edes on ja missä niitä myydään? Nopealla vilkaisulla katsottuna minulla on hyllyssä Thrashers ja Blackhawks kiekot, Cubs, Yankees ja Braves pallot. Eikä mtn tietoa edes siitä millainen IFK kiekko on. Siis jonkun verran kyllä kusee touhu täällä