Keneen fiktiiviseen hahmoon tai henkilöön samaistut?

  • 2 716
  • 39
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eri kulttuurimuotojen parissa tulee monesti hetkiä, jolloin samaistuu johonkin fiktiiviseen hahmoon tai henkilöön - eli kokee vahvaa samankaltaisuutta.

Keihin fiktiivisiin hahmoihin tai henkilöihin sinä samaistut?

Aloitan omalta osaltani näillä:
Mad Max (Tom Hardy, elokuvassa Mad Max: Fury Road, 2015)
Jyn Erso (Felicity Jones, elokuvassa Rogue One: A Star Wars Story, 2016)
Timothy Daltonin James Bond (elokuvassa The Living Daylights, 1987)

Kaikki vastuuntuntoisia ja vakavamielisiä hahmoja. Uskollisia liittolaisia, ja kantavilta periaatteiltaan tinkimättömiä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle on pari hömelöö sanonu että oon vähän niinkun Sons of Anarchyn Tig. En kyllä suaraan allekirjota.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
En mä tiedä. Varmaan Leppäsen Preeti olisi aika lähelle, heh.
 

Buster

Jäsen
Jos haetaan elokuvia/sarjoja, joissa tuo samaistumisen tunne on ollut poikkeuksellisen vahva alusta loppuun vuosien varrella:

La La Land - Mia (Emma Stone), jolla on jokaisen nuoren tapaan unelmia ja joiden saavuttamisen puolesta hän kamppailee ehtymättömällä energialla ja optimismilla.
WALL-E - Robotti, joka päivästä toiseen tekee lannistumatta samaa monotonista hommaa löytäen iloa pienistä asioista.
Frances Ha - Päähahmolla on tiuhaan vaihtuvia unelmia/tavoitteita, joita hän puolivillaisesti yrittää täyttää. Hän ei kuitenkaan omaa riittävästi kunnianhimoa ja päättäväisyyttä yltääkseen lähellekään näitä, vaan kaikki jää aina alkutekijöihin. Ehkä se on vain keino pitää mieli kiireisenä ja poissa muista kipeämmistä asioista.
Dexter - I plead the fifth? Joudun päähahmon tavoin näkemään vaivaa vaikuttaakseeni tunnekykyiseltä ihmiseltä ja tajuan monesti "oikeat reaktiot" vasta jälkijunassa. Eikä se jää vain tuohon, sillä Dexter muistuttaa alusta loppuun minua eniten kaikista fiktiivisistä hahmoista, joihin olen törmännyt. Lukuunottamatta siis sitä murhaamisviettiä ja sen mukanaan tuomia väkivaltaisia taipumuksia.
 
Viimeksi muokattu:

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sulo Vilén. Ostin, kun halvalla sain.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Useimmiten George Costanza, parempina päivinä Randy Marsh

e: tämä voisi olla hyvä työpaikkahaastattelun kysymys, kun etsitään sitä "sopivaa tyyppiä"
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mulle on pari hömelöö sanonu että oon vähän niinkun Sons of Anarchyn Tig. En kyllä suaraan allekirjota.
Olet luultavasti enemmän Quagmire kuin itse Glenn.

Samaistun Cosmo Krameriin. Tai ainakin haluan samaistua.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Clark Kent olis kiva, mutta kun on se vihreä kryptoniitti. Ehkä sittenkin Heka Kaasinen (Fakta homma) olisi lähempänä totuutta.
Archie Bunker on kieltämättä aika täydellinen hahmo.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Simo Salmisen esittämä Sörsselssön tulee ekana mieleen. Keskimittainen ja sopusuhtainen.

Myös Salkkareissa esiintynyt Kari Taalasmaa. Mies jolla menee enemmän tai vähemmän pieleen kaikki, mitä yrittää.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ennen halusin olla bätmän, mutta nyt taidan vaan olla Isä-possu. (Pipsa possu)
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Olen Homer Simpsonin, Archie Bunkerin ja Al Bandyn sekoitus ja ehkä pieni ripaus Sulo Vileeniä pilkistää aika-ajoon päätään
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Omasta mielestä Conneryn esittämä Bond sieltä Kultasormen ajoilta, tai Al Pacinon pelaama Tony Montana. Lasteni mielestä varmaankin Homer Simpson, ja vaimolta jos kysytään niin Al Bundy lienee kyllä lähimpänä. Mutsini ajattelisi että Aku Ankka, ryssii kaiken mihin ryhtyy.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Omar Littleen. Olemme sellaisia hurjiä jätkiä, tosin en minä. Olen se "forty degree weather" -jannu enemmän.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Frasier Crane tulee ensimmäisenä mieleen. En nyt mikään psykologian asiantuntija ole enkä käy oopperassa, mutta tietynlainen pikku rilli pystyssä mentalitetti etenkin laadukkaiden alkoholijuomien suhteen on. Lisäksi onnistun (yleensä) mokaamaan naisjuttuni sekä olen yllättävänkin analyyttinen ihminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös