Nuo keskushyökkääjäehdotuksesi eivät ole mahdottomia. Ne ovat yksinkertaisesti tyhmiä.
Kieltämättä mä en ajattele, että kaikki toiminta ja ajattelu lähtee ykkössentteristä. Myös laituri voi vastata pelinrakentelusta, vrt. Leino, Bremberg, Peltonen tai miksei myös Pulkkinen. Mikäli kasataan toimivaa ketjua syömähampaaksi, sen edellytys ei ole +300.000 euron sentteri, vaan esimerkiksi Lahti-Kerälä-Pulkkinen pelittää myös aika näppärästi.
Siitä olen toki samaa mieltä, että sentteriksi pitää saada oikea sentteri, eikä laituri. Mä oon luullu, että Petruzalek on sentteri, jota Lukossa peluutetaan enimmäkseen laidassa. Vähän kuten Ilari Filppula, joka tuli Jokereihin ykkössentteriksi ja jonka perään täälläkin haikaillaan. Eipä Filppulakaan ole pelihistoriassaan pelannut läheskään aina keskellä, vaan melko useasti laiturina. Mielestäni tämä ei ole ongelma. Sen sijaan Tomi Mäki sentterin tontilla olisi ongelma.
Eaves-Kerälä-Petruzalek-Heino. Ei tämä sentterinelikko vielä kerro ketjujen toimivuudesta mitään. Joten kumpi on parempi sena-laituri -pari: Petruzalek-Stapleton vai Jori Lehterä-Ossi Saarinen? Kyllä mulle sopii, että tänne tulee sitten vaikka Lehterä ja Kontiola (aijai, joka on myös pelannut laiturina...), kunhan ketjut eivät ole nykyisen kaltaisia toimimattomia kolmikkoja, joissa kemiat eivät natsaa, toisella ei riitä kunto ja toinen kantaa apinaorkesteria hartioillaan.
Sen sijaan Eaves on kyllä vähän ongelmallinen, sillä mikäli paikat eivät kestä, niin joukkue pitäisi rakentaa ilman Beniä, vaikka hän jatkaisikin meillä. Nyt kun Eaves korvaa Ilari Filppulan, niin meiltä on koko kauden puuttunut nimellisen ykkösketjun selkeä sentteri.