Kai sitä pitää funtsia tuota ensi kauden joukkuetta välillä. Muuten alkaa liikaa ahdistamaan, kun miettii riittääkö nuo tämän kauden esitykset mihinkään. Tulevaisuudessa on toivoa ja seuraavaa kautta käsittelevä ketju on aina ollut Jokeri-osion optimistisin.
Maalivahtiosastolla olen monen kanssa samaa mieltä siitä, että paras vaihtoehto olisi Lasak&Järvinen -kaksikko. Lasak on pelannut itsensä kannattajien sydämiin ja hän on loistava persoona. Näitä lisää!
Puolustuksenkin osalta moni on ollut yhtä mieltä siitä, että yksi kiekollinen ja yksi puolustava puolustaja tarvitaan. Tämä menee ehkä hieman fantasia-osastolle, mutta Janne Niskalaa olen toivonut Jokereihin vuosikausia ja hän olisi ehdoton ratkaisu kiekolliselle puolelle. Puolustavammaksi pakiksi Keklu saisi tuoda ison ja ilkeän rightin äijän ameriikasta.
Lisäksi lähtisin hakemaan ns. yhdeksättä puolustajaa, joka voisi lähtökohtaisesti pelata lainalla Vantaalla ja meidän mukaan sitten jos loukkaantumisia tulee. A-J Niemeä en lähtisi kauppaamaan pois, ellei mies itse sitä halua. Jos pakiston viisi muuta miestä ovat kunnossa, niin kyllä siinä yksi A-J menee mukana. Toki elättelen toiveita siitä, että vielä kerran nähtäisiin sitä vanhaa Isäntää.
Tämän suuntaista:
Niskala-Väänänen
Eronen-'Mr. Big'
Dehner-Niemi/Kivistö
Kivistö/Niemi
Manelius
'Yhdeksäs puolustaja'
Hyökkäys-osastolla suurin toive olisi nähdä Teemu Pulkkinen kovan luokan pelinrakentajan kanssa. Tällä hetkellä Pulu hakee passeja ja pelinrakentajan roolia vähän liikaakin.
Lahti-'Playmaker'-Pulkkinen
Pihlman-Nokelainen-'Petruzalek'
Rita-Kerälä-Vauhkonen/Koivisto/Eaves/X
Mäki-Heino-Ben-Amor
Pitkänen
Ykkösketjun sentteri siis tärkeimpänä hankintalistalla. Eaves on loukkantumishistoriaansa peilaten pelannut paljon tällä kaudella, mutta hänen varaan ei voi rakentaa mestarijoukkueen ykkösketjua. Tavallaan sitä näkisi Benkun mielellään jengissä, mutta lähtökohtainen pelipaikka olisi ehkä kolmosketju ja lisäksi sitten ylivoimalle hääräämään.
Huhuissa pyörinyt Petruzalek kelpaisi minullekin ja sijoittaisin hänet Nokelaisen vierelle vapaampaan rooliin. Pihlman on sitten vähän ongelmallinen tapaus. Tavallaan tämän kauden näytöt eivät riitä jatkosopimukseen, mutta toisaalta on osoittanut olevansa parhaimmillaan hyvä. Kunto ei vain tällä hetkellä riitä. Antaisin silti jatkoa, sillä kaiken järjen mukaan Pile on ensi kaudella liigan parhaimmistoa.
Kerälä-Rita parivaljakkoa kannattaa kokeilla. Kerälälle tekisi hyvää ottaa ketjun johtajan rooli ensi kaudella ja kaiken mennessä nappiin miehestä tulisi hyvä ruokkija Ridalle. Ben Eaves olisi mielenkiintoinen lenkki tähän ketjuun, mutta tuskin toimisi.
Olavi Vauhkonen pelaa tällä hetkellä Kiekko-Vantaan ykkösketjussa kovalla itseluottamuksella, ehkä ensi kaudella olisi vihdoin aika nousta liigaan. Nuorista Henrik Koivisto on myös mielenkiintoinen tapaus. Olen muutaman Koiviston pelin nähnyt ja niissä on vakuuttanut. Ensi kaudella hänelle ainakin mahdollisuutta liigassa.