Viestin lähetti kausi
Voisi ollakkin jos joku kysyisi/haluaisi miehen tänne saada. Ei ole kysytty/haluttu tähän mennessä joten nyt täytyis jonkun saada Jokke glögipäissään soittamaan Kipperille. Ei taida olla toivoa tästä kun Jokke ei käsittääkseni juurikaan soppaa ota.
Mistä moinen tieto, ettei kysyttäisi/haluttaisi. Ymmärtääkseni Miikan ja agenttinsa kanssa käytiin keskusteluja niin World Cupin jälkeenkin ja kuin varsinkin ennen Joulutaukoa, mutta TPS:n tarjous ja Miikan pyyntö eivät missään vaiheessa olleet niin lähelläkään, että varsinaisia sopimusneuvotteluja olisi voinut käydä. Jotenkin jopa ymmärrän asian, koska Miikka on pelannut tähän asti suht pienellä palkalla (tosin isompi kuin suurimmalla osalla jatkoajan kirjoittajista). Samoin verotusasiat painavat Miikkaa ilmeisesti enemmän kun hän teki kesällä oliko nyt noin 3 miljoonan dollarin sopimuksen ja asiat kannattaa pelata varman päälle niin, ettei Suomen valtio höylää siitä isoa osaa pois. Mutta tämä oli mielenkiintoinen uutinen, että sopimusta Timråhon jatkettiin vain tammikuun loppuun, joten toivoa olisi, että asiat saataisiin siihen malliin, että Miikka nähtäisiin ratkaisupeleissä mustavalkoasussa. Siihen mahdollinen siirto ei kuitenkaan tule kaatumaan, ettei seurajohdossa olisi kiinnostusta ja toivon, että sitä löytyy Miikaltakin.
Aikalailla sama asia koski neuvotteluja Akinkin kanssa ja koskee myös joitain muita NHL -"staroja", jotka julkisuudessa haukkuvat, ettei suomalaisilla seuroilla ole kiinnostusta. Totuus on vain, että suomalaiset seurat eivät pysty kilpailemaan palkoissa monien muidan maiden seurojen kanssa. Sami Salo sen sijaan meni ilmeisesti TPS:ltä ohi kun oltiin kiinostuneempia Akista.
Vahvistuksista olen sitä mieltä, että maalivahti- tai puolustusosasto kaipaa vielä NHL tason vahvistusta jos meinataan keväällä mennä pitkällekin.
Muista tällä palstalla ilmenneistä nimistä heitän myös muutaman kommentin. Sakusta ei tarvi sanoa mitään. Saku on The King.
Mark Recchi, jos on tulossa (itse uskon) voi olla monelle iso pettymys. Ihmettelen, jos 35-vuotias NHL-miljonääri olisi harjoitellut itsensä kuntoon tullessaan vähän kaverinsa kanssa pitämään hauskaa johonkin pimeään maailmankolkkaan. Toivottavasti olen pahasti väärässä, mutta voi olla, että parin pelin jälkeen iskee koti-ikävä ja tulee lähtö maitojunassa takaisin vaimonsa ja lapsiensa pariin. Eli onkin mukavampi läimiä golf palloja Floridan lämmössä ja jouda muutama drinksu päivävarjon alla kun taapertaa loskaisija Turun katuja.
Antti Laaksonen ja Peter Schaefer ovat lähempänä jotain jonkin heittoja tälle palstalle kuin muuta totuutta. Tosin kuulin itsekin juttuja Peterin kiinnostuksesta pelata TPS:ssä, mutta nekin ovat hyvinkin lähtöisin tältä palstalta. Itse ottaisin näistä kavereista Antin jos valitsemaan pääsisi.
Ja sitten varmin vahvistus Jani Kiviharju. Eiköhän TPS anna parhaille kavereille Sakulle ja Janille mahdollisuuden pelata samassa joukkueessa kun kerran siihen on ainutlaatuinen mahdollisuus ja varmaan pääsevät kokeilemaan samassa ketjussakin. Eiköhän Janista tule Sakun tyttären kummikin? Aika näyttää.