Tarkoitan sitä, että 23-vuotiaan (huolimatta siitä, että yhdysvalloissa tapana on hankkiutua naimisiin poikkeuksetta liian aikaisin) kaverin kohdalla lienee ihan turha spekuloida mistään loppuelämän kestävistä liitoista ennen kuin jotain siihen viittaavaa sitoutumista on olemassa. Lapsiakaan ei ainakaan ole oletettavasti tulossa. Kuten jo annoinkin ymmärtää, Nickersonin tilanteesta en osaa tarkalleen sanoa, koska en ole kiinnostunut muiden ihmisten suhteiden kiemuroista.
Noh, kyllähän pariskunta vakavissaan yhteistä tulevaisuutta kaavailee. Julkisempana informaationa tästähän oli puhetta myös Mattista tehdyssä jutussa, joka oli syksyllä Satakunnan Kansassa. Mutta, alkaa mennä oikein viheltäen off topicin puolelle, ja kakkaakos tässä nyt kenenkään yksityiselämästä tietää. Hyvä, kun omastaankin.
Mutta siis "kun sillä on se tyttöystäväkin" ei kyllä ole mikään syy a) palata Ässiin b) muuttaa poriin.
Sensijaan hyviä syitä palata Poriin voisivat olla a) riittävän kovapalkkainen sopimus b) ... no, muita en itse asiassa edes keksi.
Ässiin palaaminen on aika luontevaa seurausta kohtaan b). Eli meinaatko nyt tällä sitä, että koska tyttöystävä asuu Porissa, täytyy Mattin muuttaa esimerkiksi Kajaaniin? Ainakin itse olen kokenut, että on ihan luonnollista, jos pariskunta asuu samalla paikkakunnalla, löytyy siitä (pariskunnasta) sitten 2, 1 tai 0 jääkiekkoilijaa.
Hyvä sopimus tietysti on kaikilla se olennaisin asia. Ihan ilmaiseksi ei varmaan Peltosen Pasikaan pelaa, vaikka perusporilainen onkin. Jotenkin se kyynisyys taas pursuaa tässäkin; okei, jääkiekko on toki viime kädessä ja ensisijaisestikin bisnestä, mutta kyllä siellä jokaisen kypärän ja varusteiden alla on viime kädessä ihminen, ihan tavallinen hermanni, joka on valinnut ammatikseen jääkiekon. Mielestäni on ihan positiivista, jos siellä varusteläjän alla joku osaa ajatella jo 23-vuotiaana elämää kiekkouran jälkeenkin. Porissakin näitä esimerkkejä kun on ihan riittävästi, mitä tapahtuu kun ura on ohi ja suunta puuttuu. Heinonen, Alatensiö, Nikander... siinäkin mielessä on ihan positiivista, että edes jollain on visiota siitä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan silloin, kun ei enää pelata kiekkoa ja siivoaminenkin on vaihtunut maalinedustan siivoamisesta olohuoneen luuttuamiseen.