Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 356 782
  • 2 015

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänään esim maalitarkistus oli melkoista kärsimystä, kun ämyreistä soi nupit kaakossa joku wannabe räppibiisi ja sitten joku iskelmärenkutus perään.
DJ:llä oli jälleen kerran mielestäni hyvää pelisilmää kun maalitarkastuksen venyessä laittoi kappaleen nimeltä Soitellaan soimaan. Sitähän ne tuomarit harjoittivat. Samaa tasoa kuin jääongelmien yhteydessä on soitettu Pettävällä jäällä tai Puuha-Peten tunnusmusiikki kun pleksin kiinnikkeitä on korjailtu. Välillä on kuitenkin hyvä muistaa, että pelejäkin käy monenlaiset ihmiset katsomassa, joten mielestäni on luonnollista että pelin aikana ehtii monenlainen musiikki soida.

Voihan rock-genreäkin edustava musiikki olla sitä itseään, kun hyvin Kärppien hehkuttama Dead End Scenen cover Routasydämestä on osoittanut. Tuo ei uppoa meikäläiseen toisin kuin alkuperäinen.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Päätykatsomossa usein olevana tiedän, että siellä volyymi on suht passelilla tasolla. Punaviivan paikkeilla taas häiritsevät korkealla. JA Hallin Dj,nyt vähän pelisilmää tuon legendaarisen amenon kanssa, nyt kun se viimein on saatu alkushowhun mukaan. Hosuminen ja hätäily pois .
Niin taitaa olla siten, että alkushow on kokonainen paketti joka pyörii automaattisesti kun painaa play nappia. Ehkä jopa play nappi on automatisoitu tiettyyn aikaan. Joten syyttävä sormi pitäisi saada muualle kun DJ suuntaan. Mutua mutta vahvaa sellaista.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin taitaa olla siten, että alkushow on kokonainen paketti joka pyörii automaattisesti kun painaa play nappia. Ehkä jopa play nappi on automatisoitu tiettyyn aikaan. Joten syyttävä sormi pitäisi saada muualle kun DJ suuntaan. Mutua mutta vahvaa sellaista.
Joo, ihan ymmärretävää tämä, että alkusetti tullee yhtenä pötkönä ja dj tuskin alkushown sisällöstä vastaa. Pointti oli enemmänkin se, että Amenoa vuosikausia monet fanit ovat toivoneet takaisin osaksi alkushowta, ja sitten kun se toive viimein päätetään toteuttaa, lopputuloksena on hurjat 10 sekuntia amenoa äkkiä johonkin väliin. Vähän taas puuhastelun ja fanien aliarvioimisen makua.
 
Viimeksi muokattu:

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo, ihan ymmärretävää tämä, että alkusetti tullee yhtenä pötkönä ja dj tuskin alkushown sisällöstä vastaa. Pointti oli enemmänkin se, että Amenoa vuosikausia monet fanit ovat toivoneet takaisin osaksi alkushowta, ja sitten kun se toive viimein päätetään toteuttaa, lopputuloksena on hurjat 10 sekuntia amenoa äkkiä johonkin väliin. Vähän taas puuhastelun ja fanien aliarvioimisen makua.
Jep! Vaikka olen nuorempaa väkeä kannattajien keskuudessa, olen silti yhdistänyt Amenon aina Kärppiin. Kylmät väreet nousi kauden avauksessa ja hetken kuluttua mitä helee. Ehkä joku virhe kunnes tajusin pian tämän olevan toistuva ja tarkoituksellinen. Kyllä sitä pitäisi olla vähintää 2min, mielellään kokonaan. Itseasiassa alkushow olisi alkupäästä helppo muuttaa hieman pidemmäksi.

Myös pimeä halli ja taskulamppua yleisöön näyttää aina yhtä hyvältä. Ehkä johonki teemapeleihin, ei välttämättä joka iltaa. Nyt Lumon aikaan olisi toiminut hienosti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kärpät mainostaa somessa tulevan lauantain kotipeliä IFK:ta vastaan saatesanoilla "på Fredag". Ihan hyvä, mutta jos ulkomaankielellä näitä hehkutetaan niin kannattaa opetella se kieli edes viikonpäivien osalta. Siitä kehitysideaa.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Kärpät mainostaa somessa tulevan lauantain kotipeliä IFK:ta vastaan saatesanoilla "på Fredag". Ihan hyvä, mutta jos ulkomaankielellä näitä hehkutetaan niin kannattaa opetella se kieli edes viikonpäivien osalta. Siitä kehitysideaa.
Ei jeesus oikeesti :D. Tämä sopii hyvin tähän nykysontaan, kun edes viikonpäivää saati kieltä ei saada oikein. Luulin meneväni lauantaina hallille, mutta vissiin pitää mennä sitten perjantaina sinne pällistelemään ja ihmettelemään, että millonka ne ovet avautuis.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät mainostaa somessa tulevan lauantain kotipeliä IFK:ta vastaan saatesanoilla "på Fredag". Ihan hyvä, mutta jos ulkomaankielellä näitä hehkutetaan niin kannattaa opetella se kieli edes viikonpäivien osalta. Siitä kehitysideaa.
Amatöörien puuhastelua vuodesta toiseen. Puheet ja teot eivät kohtaa, mutta se nyt ei tule enää uutisena tämän seuran kohdalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei jeesus oikeesti :D. Tämä sopii hyvin tähän nykysontaan, kun edes viikonpäivää saati kieltä ei saada oikein. Luulin meneväni lauantaina hallille, mutta vissiin pitää mennä sitten perjantaina sinne pällistelemään ja ihmettelemään, että millonka ne ovet avautuis.

Amatöörien puuhastelua vuodesta toiseen. Puheet ja teot eivät kohtaa, mutta se nyt ei tule enää uutisena tämän seuran kohdalla.
Juu nyt ovat toki korjanneet tuon, mutta kerkesihän se hetken siellä näkyvillä olla.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU

Hei nyt jos toimiston väki luette tätä, niin pankaa tilaukseen näitä vaikkapa 3kpl per myyntikoju. Ei oo monen tonnin investointi, mutta ottelutapahtuma paranisi huomattavasti. Toimikaa please.
 

Löppönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät,AcOulu,Frölunda,LuleåHF
Ainakin lauantaina ja eilen oli paljon selfien ottajia sekä pieniä halittejoita tuossa fanikatsomon edessä. Käy se kyllä kiertämässä muuallakin otteluemännän kanssa.
 

Pikos79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo maskotti on ihan kiva juttu ja varmasti varsinkin lapsille voi tuoda ottelutapahtumaan extraa, mutta eihän tuolla ole mitään virkaa, kun se seisoa pönöttää fanikatsomon alla erät ja välillä heiluu hiukan :D
En tiiä kuka sinne on palkattu sisään, mut saishan tosta nyt vähän enemmän irti.

Samaa oon miettinyt, että hyviä elementtejä on käytössä mutta vieläkö vähän mietittäisiin miten niitä käytetään. Reissu isoon maailmaan katsomaan mallia miten yleisöä aktivoidaan ja mitä kaikkea maskotti ja juontaja voivat tuoda ottelutapahtumaan. Luulisi, että heistä haluttaisiin ottaa irti mahdollisimman paljon hyötyä kun ne on tuonne otteluun saatu hommattua.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Perhana tuota musiikin voimakkuutta. Koska soittaja on puupää, niin en osoita viestiä tiskiJukalle.
Keskustelu ja kuulumisten vaihtaminen penkkikaverin kanssa on ainakin tässä iässä osa ottelutapahtumaa. Nyt keskustelua ei onnistu kuin karjumalla, ei viitti.
Sitten pelin aikana, kun voisi keskustella, niin tietenkin silloin katsoo peliä eikä viitsi ääneen pölöttää.

Kysynkin palstaveljiltä, onko heidän fiilis ottelutapahtumassa riippuvainen musiikin voimakkuudesta.
Kohottaako musiikin voimakkuus ottelutapahtuman arvoa. Ei mitään ottelu musiikkia vastaan, ainoastaan musiikin volumia.

Itse olen rokki miehiä ja tykkään roketti rollista, mutta konsertit ovat sitten asia erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Perhana tuota musiikin voimakkuutta. Koska soittaja on puupää, niin en osoita viestiä tiskiJukalle.
Keskustelu ja kuulumisten vaihtaminen penkki kaverin kanssa on ainakin tässä iässä osa ottelutapahtumaa. Nyt keskustelua ei onnistu kuin karjumalla, ei viitti.
Sitten pelin aikana, kun voisi keskustella, niin tietenkin silloin katsoo peliä eikä viitsi ääneen pölöttää.

Kysynkin palsta veljiltä, onko heidän fiilis ottelu tapahtumassa riippuvainen musiikin voimakkuudesta.
Kohottaako musiikin voimakkuus ottelutapahtuman arvoa. Ei mitään ottelu musiikkia vastaan, ainoastaan musiikin volumia.

Itse olen rokki miehiä ja tykkään roketti rollista, mutta konsertit ovat sitten asia erikseen.
Itseäkin on häirinnyt jo vuosia, että musiikkia soitetaan nupit kaakossa niinkuin oltaisiin jossain yökerhossa. Tämä korostuu etenkin, jos paikat sijaitsevat jossain punaviivan kieppeillä. Joku loppuun kaluttu discorenkutus helvetinmoisella äänenvoimakkuudella syö kyllä mukavasti pelinautintoa. Pari napsua saisi volyymia pienentää. Onneksi nykyään voi hyvillämielin jäädä yhä useammin kotisohvalle hallin sijaan. Tuote paikanpäällä ei ole ollut vuosiin kaksinen.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Perhana tuota musiikin voimakkuutta. Koska soittaja on puupää, niin en osoita viestiä tiskiJukalle.
Keskustelu ja kuulumisten vaihtaminen penkkikaverin kanssa on ainakin tässä iässä osa ottelutapahtumaa. Nyt keskustelua ei onnistu kuin karjumalla, ei viitti.
Sitten pelin aikana, kun voisi keskustella, niin tietenkin silloin katsoo peliä eikä viitsi ääneen pölöttää.

Kysynkin palstaveljiltä, onko heidän fiilis ottelutapahtumassa riippuvainen musiikin voimakkuudesta.
Kohottaako musiikin voimakkuus ottelutapahtuman arvoa. Ei mitään ottelu musiikkia vastaan, ainoastaan musiikin volumia.

Itse olen rokki miehiä ja tykkään roketti rollista, mutta konsertit ovat sitten asia erikseen.
Minua se ei haittaa ollenkaan. Tai vedetään heti sen verran takaisin että pari peliä takaisinpäin ku istuin keskellä päätyä oli yksi biisi todella kovalla. Tämä on poikkeus. Muuten ei ongelmaa. Olen kuitenkin ollut hallissa myös muualla ja huomaan että on siinä eroa. Kuitenkaan minua ei ole häirinnyt.
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Musiikin äänentaso on liian kova, mutta korvatulppia käyttämällä asia tietenkin paranee. Jos peliselostusta kuuntelee nappikuulokkeilla radiosta niin hallimusiikki peittää aina selostuksen äänitason. Oon kerran maininnut mölytasosta toimiston väelle, mutta eipä tuo kuulu vaikuttaneen asiaan. Tulppa/kuulokelinjalla mennään kun ei viitti tuota vähäistä kuuloa enempää pilata..

Tänään saa vertailuarvion Tampereen areenan melutasosta, paikalliset kehottivat ottamaan korvatulpat mukaan...
 

Raksila -75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perhana tuota musiikin voimakkuutta. Koska soittaja on puupää, niin en osoita viestiä tiskiJukalle.
Keskustelu ja kuulumisten vaihtaminen penkkikaverin kanssa on ainakin tässä iässä osa ottelutapahtumaa. Nyt keskustelua ei onnistu kuin karjumalla, ei viitti.
Sitten pelin aikana, kun voisi keskustella, niin tietenkin silloin katsoo peliä eikä viitsi ääneen pölöttää.

Kysynkin palstaveljiltä, onko heidän fiilis ottelutapahtumassa riippuvainen musiikin voimakkuudesta.
Kohottaako musiikin voimakkuus ottelutapahtuman arvoa. Ei mitään ottelu musiikkia vastaan, ainoastaan musiikin volumia.

Itse olen rokki miehiä ja tykkään roketti rollista, mutta konsertit ovat sitten asia erikseen.
Samaa mieltä, ollut jo vuosia. Olen keskustellut hallilla kymmenien katsojien kanssa, kaikki valittavat kauhetata mökää, järjestysmiehetkin! Olen antanutta palautetta Mikkolalle ja Virkkuselle, ei mitään vaikutusta! No, pitäköön tunkkinsa, eihän minun ole siellä pakko käydä!
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Jep, kyllä minäkin haluan mennä halliin katsomaan sitä peliä enkä kuuntelemaan musiikkia. Musiikki kuuluu peleihin, mutta sen pitää olla tapahtumaa tukevaa eikä ottaa liikaa omaa roolia. Oulussa muutenkin on vallalla musiikin ylikäyttö peleissä. Oli esim. ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun kävin katsomassa syksyllä OLS:in salibandyä. Sekunninkin katkoon piti pakolla soittaa musiikkia väliin.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Jep, kyllä minäkin haluan mennä halliin katsomaan sitä peliä enkä kuuntelemaan musiikkia. Musiikki kuuluu peleihin, mutta sen pitää olla tapahtumaa tukevaa eikä ottaa liikaa omaa roolia.
Tämä!

Suomessa on joku itseisarvo, että lätkämatseissa pitää soida joka katkolla täysillä joku jumputus. Minkä helvetin takia?
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään saa vertailuarvion Tampereen areenan melutasosta, paikalliset kehottivat ottamaan korvatulpat mukaan...

Eipä tuo Tampereen areenan meteli lopulta ollutkaan niin kova kuin ennakoin, Oulussa soi musiikki ja kuulutukset kovempaa.

Otsikon mukaisesti ehdotus tulevan "Sitku-areenan" ottelutapahtumaan: urkuharmoonin soittajille esto päälle, varsinkin jos on pihatontun näköinen ja kullatussa puvussa, niin lähestymiskielto Kärppien otteluihin! Oulussa on vain yksi sallittu kultaisen kravatin käyttäjä...
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Eipä tuo Tampereen areenan meteli lopulta ollutkaan niin kova kuin ennakoin, Oulussa soi musiikki ja kuulutukset kovempaa.
Millä paikoilla olit eilen? Itse olin vierasfanien seisomakatsomossa ja volyymit oli kaksi ekaa erää niin kovalla, että ensimmäistä kertaa jääkiekko-ottelussa kaipasin korvatulppia. Toisella erätauolla oli pakko lähteä käytävän puolelle ihan vaan lepuuttamaan korvia. Kolmannessa erässä ei kuulostanut enää yhtä pahalta; joko volyymitasoa laskettiin tai kuulo oli jo mennyt siltä illalta. Kovalla Nokia Areenan äänentoisto on ollut aiemmillakin kerroilla, mutta ei vielä noin kovalla.
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vakiovaruste Nokia-Areenalle on korvatulpat, meteli on järkyttävää ja tuo kultapukuun kääriytynyt
ilmehtijä, joka raiskaa musiikkia uruilla on kertakaikkiaan etova yhdistelmä. Ei todellakaan kuulu jääkiekko-
otteluun. Kärppien pelit käyn katsomassa kuitenkin, vaikka edellä mainutut asiat ottaa päähän.

Areena keskellä kaupunkia aiheuttaa tosi paljon hankaluutta liikenteessä pelipäivinä.
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
B-sektorilla olin, ei kaukana etäfanipäädystä ja tulpat olivat korvissa pari erää, kolmannen aikana kokeilin hetken ilman eikä äänentaso tuntunut kovin pahalta. Loppupelin kuitenkin seurasin tulppien kera, kuulovaurio voi syntyä juuri, jos tulpat poistaa pahimman metelin keskellä.
 

Lätkäisä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuli käytyä katsomassa vuoden viimeinen kotipeli ja ensimmäistä kertaa hallilla tällä kaudella.
Uutta pelitapahtumassa/hallilla verrattuna aikaisempaan:
- Maskotti oli yhdessä nurkassa ja näkyi välillä tanssimassa valotaululla
- Tietokilpailu 2.erä tauolla valotaululla
- Wingsejä sai jostain kioskista?
- IHKUn bilebussi oli pääsisäänkäynnin edessä (tämä taisi olla enemmän siitä johtuva että IHKU oli ottelun pääsponsori.
- Ottelun päätyttyä Marko Anttilaa haastateltiin kaukalon laidalta

Siinäkö on sitten kaikki mitä on tälle kaudelle tullut uutta?

ps. Kiva oli istua omalla penkkirivillä melkein yksin. :D Paikka oli D-oikea rivi 6. Yläpuolella oli myös tyhjä rivi. Paikat ovat luultavasti firmojen kausikorttipaikkoja.

Eikö tuohon voisi kehitellä mitään jälleenmyynti -keinoa, jolla paikat saataisiin normikatsojille? Eikö Kärppien ja katsojien etu olisi se, että halli olisi aina mahdollisimman täynnä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös