Kehitysehdotuksia ottelutapahtumaan

• 38 264
  • 362

Raitakalsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo | Boston Bruins
Mulle noi katkojen musiikit on vaan katkojen musiikkia. Jos edes sitä, en juurikkan kiinnitä niihin huomiota. Ehkä ne musiikit eivät sitten ole kauhean hyviä kun en niihin mitään huomiota keskitä.
Nimenomaan, jos et edes herää kännykän tuijottamisesta, niin miten meni? Jos se katkojen musiikki ei saa fiilistä ja taputusta yms hypeä aikaiseksi, niin sen tehtävä on epäonnistunut.

Onhan lätkämaailmassa melko läjä vakiintuneita pätkiä mitä soitetaan katkoilla ja joihin moniin lähtee yleisö mukaan, ei tylsissä runkosarjan peleissä niinkään, mutta nyt pleijareissa pitää käyttää kaikki keinot. Äänimaailma rakentaa tunnelmaa hämmentävän paljon.

Missä on Kernkraft, 2Unlimited, Thunderstruck, Sandstorm, Welcome tontteja Jungle sentään joskus voi tuurilla soida. YouTube täynnä esim änärin pump up biisejä mistä ammentaa jos dj ei ammattitaidon puutteen vuoksi osaa soittaa sopivaa rytmiä.

Ei tässä oikeasti tarvitse keksiä pyörää uudestaan.

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Keskustelua on Jatkoajassa käyty myös siitä tarvitseeko jääkiekkopelissä soittaa musiikkia ollenkaan, kun se soi kannattajien hoilotuksen päälle.

Itse olen ollut oikein tyytyväinen musiikkivalikoimaan, jopa siinä määrin että olen ihmetellyt soraäänien puutetta. Tämä nimittäin on asia joka takuulla jakaa porukkaa aina ja iankaiken.

Eilen 1. pelissä Tapparaa vastaan kyllä soitettiin paikoitellen omaan makuuni aika "modernia musiikkia", mutta eipä se haitannut kun pystyin kuitenkin seuraamaan säveltä.

Raitakalsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keskustelua on Jatkoajassa käyty myös siitä tarvitseeko jääkiekkopelissä soittaa musiikkia ollenkaan, kun se soi kannattajien hoilotuksen päälle.
Omituinen keskustelu. Minusta musiikit soi pelikatkojen aikana ja silloin harvoin mitään hoilotuksia faneista lähtee. Ottelu ilman musiikkia olisi kyllä erikoinen kokemus eikä mitenkään mieluisa.

Karitsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Honak, Rangers
Eipä kyllä itselläkään mitään valittamista mitä hallilla on soiteltu menemään. Lisko Discolle myös peukkua eilisestä, kun ei laittanut viimeisillä minuuteilla enään mitään biisejä soimaan, kun koko halli huusi Rimpisen nimeä. Osoitti pelkästään hyvää pelisilmää.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Joo kyllä mäkin oon pääsääntöisesti ollut erittäin tyytyväinen liskodiskoon. Hyvää duunia tosiaan, kun musiikki on aika mielipiteitä jakavaa yleisesti ja aika vähän on tullut tosiaan palautetta. Hyvällä meiningillä tehdään.

Ehdottomasti liskodisco jatkoon.

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minustakin Lizard Disco on onnistunut ihan hyvin. Ei ärsytä oikeastaan koskaan, ei tosin ole herättänyt hirveästi huomiotakaan.

En ole DJ ja hallin fiiliksen aistimenhan tuossa varmasti on vaikeinta. Mikä biisi sopii mihinkin hetkeen tai pelitilanteeseen. Lähtisin kuitenkin rakentamaan koko illan biisilistaa klassikoiden varaan esim. @Raitakalsari n ja muidenkin ehdottamien biisien varaan. Alla olevia genrejä siis tietysti tulisi sekoittaa fiiliksen mukaan, mutta esimerkiksi tällaista:

Rock klassikoita sopivissa määrin, useat alkavat niin "tykisti" ja tunnistettavasti, että helppo soittaa vaikka 10s ajan.

- KISS (I was made for lovin' you, Rock and roll all nite, Lick it up, Shock me, jne jne jne)
- AC/DC varmaan kaikki tunnetuimmat kappaleet
- Thin Lizzy the boys are back in town, rauhallisemmat biisit vaikka väliajalla tai ennen matsia jne.
- Scorpions, Ram Jam - Black Betty, Billy Idol, Bruce Springsteen, Dire Straits, Def Leppard, Rolling Stones jne jne.

Miksei myös Discoa ym.
- Bee Gees - Staying Alive ym.
- Earth Wind & Fire - September ym.
- Walking on Sunshine

Klassikkoräppiä soitetaan yllättävän vähän. Jos Darude toimii, miksei vaikkapa seuraavat toimisi:

- Skee Lo - I Wish
- Pras - Ghetto supastar
- The Sugarhill Gang - Rapper's Delight
- De La Soul
- Dr. Jeckyll & Mr. Hyde - Genious Rap
- Naughty by Nature - O.P.P.

Ja sitten tietysti EDM/Pop/House/teknomusaa, uudempaa ja vanhempaa:

- Perus Darudet ja Bombfunk MC's
- Moderat, the XX, Tycho, Bonobo, Underworld jne. tämäkin lista olisi loputon

En oikeasti tiedä mitä nuoret kuuntelevat, mutta varmaan hallille sopisi myös Future Islands, Nothing But Thieves yms., lisäksi toki oikeasti tuoreempaa musiikkia. Ei kaikkien ole pakko pitää vaikkapa Ege Zulusta, kyllä sillekin on paikkansa ottelussa.

Monta genreä jää viestissä väliin eikä tämän ole tarkoituskaan olla soittolista, mutta ehkä tästä saa kuvan miten yleisö voisi saada musiikilla heräteltyä. Tällaista "positiivista" eteenpäinvievää hyvän fiiliksen musiikkia, jossa tärkeä elementti on suurelle yleisölle tunnistettavat kappaleet eri genreistä. Vähän jopa itsestäänselvyyksiä, mutta kun biisit soivat yleensä vain lyhyen pätkän, olisi tärkeää ehtiä saada niihin jokin yhteys. Sellainen hyvä psyykattu fiilis vaikkapa pitkän kiekon jälkeen, "tiputa jo se kiekko, let's go!". Tätä fiilistä en ole vielä musiikin kautta aistinut. Toki voi olla, että mulla on vaan liian vanhanaikainen musiikkimaku ja näillä biiseillä menisi ihan vihkoon.

Raitakalsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
itsellähän oli tässä taka-ajatuksena enemmän saada porukkaa syttymään ns. Pump up biiseillä edes käsiä läpsyttämään ja hypen luomiseen, itse musiikilla ei sinällään väliä enkä halua ihmisiä hallille ’kuuntelemaan musiikkia’, eli vain sytyttäviä biisejä, oli ne musiikkipätkiä tai vaikkapa urut osaavissa käsissä.

jayy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noh, minusta DJ on vetänyt aina hyvin. Sitten taas makuasioista on turha kiistellä, toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä. Hallilla on väkeä joka lähtöön lapsista mummoihin ja vaareihin, niin koitapa siitä nyt sitten soittaa biisejä joista jokainen kelpaa kaikille.

Raitakalsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noh, minusta DJ on vetänyt aina hyvin. Sitten taas makuasioista on turha kiistellä, toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä. Hallilla on väkeä joka lähtöön lapsista mummoihin ja vaareihin, niin koitapa siitä nyt sitten soittaa biisejä joista jokainen kelpaa kaikille.
Itselle on yksi paskan maku mitä humppaa soitetaan ei pelin aikana, tuskin kukaan tulee sitä itse musiikkia matsiin kuuntelemaan joten sillä ei ole mitään arvoa, nyt olen yrittänyt hakea sitä porukkaa sytyttävää pump up/chant -mökää katkoille, erätauot ja muu turhuus ihan yhdentekevää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy