Vanhapuuma
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Blues oli parempi kuin Jyp. Mikä siinä on niin vaikeaa? Blues pelasi paremmin kuin Jyp ja voitti ansaitusti. Jääkiekon pelaamiseen kuuluu olennaisena osana maalinteko, aivan kuten syöttäminen, luistelu, taklaaminen jne. Jostain syystä Jyp faneilta alkaa jo useassa ketjussa tulla tätä " oltiin parempia", " Bluesille pomppii" ja " Blues voittaa tuurilla" juttuja. Eipä sinänsä yllätä, että kyseiset kannattajat eivät pysty myöntämään Bluesin olevan parempi ja voitot johtuvat siitä.
Vivahteiden tajusi kun on vähän ankeaa. Minä puhuin aivan selvästi tämän päivän pelistä, en koko sarjan peleistä. Olen jo monta kertaa sanonut, että viime torstaina ja perjantaina Blues oli myös pelillisesti parempi, ja ansaitsi täysin voittonsa.
Eli vastaavasti mikä ihme siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää, että minä nyt vain satun katsomaan tuota peliä muutenkin kuin maalien määrää mitaten, ja pelillisistä asioista kun voi olla eri mieltä, maalien määrästä ei. Mielestäni JYP pelasi tänään loppujen lopuksi varsin hyvän vieraspelin yhtä suhteellisen tärkeää osaa, maalintekoa, lukuun ottamatta. Bluesilla olisi ollut parannettavaa, mutta Bluesin ei tarvinnut parantaa, koska se teki yhden maalin enemmän kuin JYP ja voitti pelin. Voiko tätä enempää rautalangasta vääntää?
Ja ota silmä käteen, jos päästä ei näe, sillä kaikki - kyllä, kaikki - JYPin kannattajat ovat myöntäneet Bluesin olleen parempi kahdessa ekassa pelissä, case closed.
Onko täällä joku nyt väittämässä, että tuurilla ei ole koskaan yhtään mitään osaa jääkiekkopelissä? Ja olenko täysin väärässä sanoessani, että joskus pomppii toiselle, ja joskus taas pomppii ensimmäiselle?
Viimeksi muokattu: