Ke 3.3.2010 D Team-Sport (2. puolivälierä)

  • 9 568
  • 52

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Tuskinpa tätä kukaan enää lukemassa käy. Mutta vastattakoon nyt vielä tuohon Hartiapankille, että ei niistä Sportin vedoista jatkoajalla yksikään mikään varsinainen tekopaikka ollut - yksi puolittainen. Sport ampui paljon koko ajan, kun uskoi Kauliolle menevän. Kolmannen erän alun jälkeen ei mennyt. Kolmannen erän alussa tosin Sportin pelaajien usko palkittiin parilla pikamaalilla. Ja sen jälkeen laukaukset niin tilastoissa kuin itse kaukalossakin tulivat paljon näennäisemmista paikoista ja kulmista, kun ennen noita pikamaaleja. Etenkin jatkoajalla tämä sitten näkyi kaukalossa. Sen voi tilastoista myös osin todentaa.

Laukauksia molemmilla oli jatkoerässä viisi. D Teamilta neljä ei mennyt maalivahdin torjuttavaksi asti, vaan ohi. Lisäksi ylivoimamaalissa D Teamin heittoa maalille ei ole näköjään kirjattu puolustajan peittämäksi laukaukseksi, vaikka se sitten pakista kimposi Laukkaselle, joka ampui maalin.

Eli Hartiapankki minä olin pelissä ja sinä nähtävästi et. Siffa on aiemminkin kunnostautunut jopa teksti-tv:n kautta pelien analysoimisessa, mutta ilmiö lienee sitten Vaasassa laajempikin. Minä kommentoin yleensä näkemääni.

Ja kun katsotaan koko ottelunkin laukauksia, niin paljonhan niitä on Sportilla, mutta jatkoajallakin vain yksi noista viidestä muualta kuin siniviivalta ja moni noista siniviivalaukauksista ei ollut kovin vaarallinen. DTeam taas pyrki koko ajan luomaan maalipaikkoja ja mm. Pesonen kieputteli aika lailla. Laukaukseen saakka hyökkäykset eivät aina päätyneet ja siinä on tietysti tehostamisen varaa.

Mutta jatkoaikaa siis leimasi Sportin usko siihen, että vielä se Kaulio imuroi yhden. Laukaukset lähtivät turhankin hätäisesti ja D Team puolestaan yritti rakentaa paikkoja ja luisteli ahnaammin. Se sitten palkittiin, tosin ylivoiman avustuksella. Ja olen muihin ketjuihin kirjoittanutkin, että Sport toivottavasti jatkaa valitsemallaan tiellä ja laukoo vain mukamas paikoista tänäänkin.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Eli Hartiapankki minä olin pelissä ja sinä nähtävästi et.
Kyllä kyllä, en minä sillä. Jotenkin ajattelinkin että varmaan olleet heppoisia yrityksiä Sportin laukaukset jatkoerässä, kun peilaa kommenttiasi tilastoihin.

Toki hetkeäkään en usko etteikö Sport olisi yrittänyt tehdä tosissaan maalia, tällä kertaa vain toteutus tökki.
 

Rocco

Jäsen
Sport ampui paljon koko ajan, kun uskoi Kauliolle menevän. Kolmannen erän alun jälkeen ei mennyt.
Tässä on aika usein se toinenkin puoli, eli lauotaan kaukaa ja pakotetaan maalivahti sulkemaan kiekko. Saadaan vaihto ja tuoreet miehet kentälle, ja aloitus hyökkäyspäähän ja tästä ehkä aloitusvoiton jälkeen maalitilanne. Ei jokainen veto maalia kohti ole tarkoitettu maaliksi, vaikka joskus niitä maaliin asti meneekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös