Mitähän vittua nyt taas? Miten helvetissä tuo liittyy mihinkään mitä minä olen kirjoittanut missään vaiheessa? Siitä saakka kun Kerhon tulo Kärppiä vastaan varmistui olen liputtanut tasaisen sarjan puolesta, jossa Kerho tulee pelaamaan äärimmäisen hyvää jääkiekkoa - Näinhän molemmat Jokeri-matsit paikan päällä.
Tähän ketjuun on näemmä ihan turha yrittää kirjoittaa mitään asiallista tai keskustelua edistävää, kun samantien nämä oman elämänsä sankarit hyppää kiinni.
Pyydän anteeksi, en tarkoittanut sinulle mitään pahaa/henkilökohtaista. Kirjoitit että "Kärpät ovat luoneet vähintään yhtä paljon maalipaikkoja kuin kerho", olipas uutinen.
No hard feelings, sattuuhan sitä, rapatessa roiskuu, kevättä ilmassa ja sitä rataa.
Ennakkoasetelmiin ajatellen tuo ei tietenkään ole uutinen. Toin tuon esille, koska läpi sarjan ollaan puhuttu HPK:n kiekollisesta ja hallinnallisesta ylivoimasta, huolimatta siitä, että ykkössektorin maalipaikat ovat enemmän tai vähemmän tasan.
Eli kyse ei vain ole siitä, että HPK:lle eivät kiekot maalipaikoissa ole pomppineet, vaan myös siitä, että kiekonhalinnasta huolimatta aivan parhaille tonteille ei Kerho peleissä pääse. Ja nykykiekossa on vaikea tehdä maalia jos näin ei tapahdu.
Rendulicin 1. maali oli oiva esimerkki ykkössektorin maalipaikasta ja sen luomisesta - Kiilholma pelaa 2 vs. 2 -hyökkäyksen täysin ohjekirjan mukaisesti: Ampuu matalan kudin Karhusen kilpikäden puolelle. Laukaus ei todennäköisesti mene maaliin, mutta pakottaa Karhusen antamaan riparin juuri sille puolelle, mistä Rendulic sektoriin kaventaa. Noissa on Kerhon ase. Viivalta & kulmista häkkejä on vaikea tykittää, kun Kärppien maalin edessä on se 4-5 mustapaitaa jatkuvasti.
Tuloksen taakse on itse kunkin hyvä välillä yrittää katsoa - Muutenkin kuin tuomareita syyttämällä.
Ja kyllä, upeasti Kärpät ovat puolustaneet koko joukkueen voimin, mutta tuskin edes nuoren valmentajavelhon loitsuihin kuuluu antaa kerhon noin vapaasti kiekkoa hallita/päästä tolppia kolisutteleen? Että se on ihan otettua. Hienot joukkueet vastakkain, jota upeat fanit säestää!
Tissi-Jussi taitaa debytoida tänään, samoin Lehtonen.
Kerholla ilmeisesti Niemi pelaa jälleen, joten Arvosen lääkärinlausunnot eivät kovin pätevät olleet...
Jos nuo liigan sivujen kokoonpanot pitävät paikkansa, ei tullut sen enempää Tissi-Jussia kuin Lehtostakaan. Sen sijaan kentälle on tulossa Viuhkola, jonka puolestaan ei pitänyt pelata.
Olisin kyllä heivannut Pirneksen neloseen, koska Massi-Essi on tähän asti ollut pelkkä ykköskentän käsijarru.
Kärpät voi olla huomenna enemmän kuin vaikeuksissa Rinkelinmäen suppilossa. Rinkelinmäen ahtaassa rasiassa on vaikeaa vierailla itse kunkin.
Pirnes on kyllä luonut jokaisessa ottelussa kohtuullisen hyvän määrän maalintekopaikkoja ketjukavereilleen. Ei ole ollut käsijarruna. Piku sitä voisi olla siinä.
Hämeenlinnassa kaukalo taitaa tosiaan olla metrin leveämpi kuin Oulussa, mutta Raksilassa kaukalo on selvästi pidempi, eli 60m vs 58m. Neliöt taitaa mennä tasan :DHämeenlinnassa kaukalon leveys on 30m ja Oulussa 29m. Nämä tiedot ovat kylläkin vuodelta 2001 enkä ole 100% varma pitävätkö vielä paikkansa.
Sori ny että keskityn epäolennaiseen, mutta ei Hämeenlinnassa ole pieni kaukalo. Taitaa Oulussakin olla leveämpi boksi.
Hämeenlinnassa kaukalon leveys on 30m ja Oulussa 29m. Nämä tiedot ovat kylläkin vuodelta 2001 enkä ole 100% varma pitävätkö vielä paikkansa.
Veikkaajan, tai mikä lie Urheilu-Sanomat se nykyään on, mukaan kaukaloiden koot ovat seuraavat:
Espoo 30x60
Nordenskiöldinkatu 28x60
Hämeenlinna 30x58
Tampere 28x60
Ilmala 30x60
Jyväskylä 28x60
Kuopio 30x60
Oulu 29x60
Rauma 29x59
Lahti 28x58
Lappeenranta 28x60
Turku 30x60
Pori 28x58
Sebastian Waheeb @SebastianWaheeb
#HPK:lla lopulta aika odotettu kokoonpanomuutos: Niemi ei saanut lääkäriltä pelilupaa ja Joni Tuulola Grönholmin parina. #liiga #nelonenpro