Nykyään en jaksa kauheasti enää tarttua negaan, mutta sun touhu ei ole vain negaa, vaan puhdasta trollausta. Siitä en tykkää.
Tällaiset trollaus-syytökset ovat mielestäni asiattomia. Ymmärrän hyvin että positiivisin silmälasein katsovia ärsyttää, jos joku suhtautuu pessimistisesti mahdollisuuksiin. Itse en kuitenkaan näe
@jukiapina n viesteissä tarkoituksellista huomionhakua vaan tuskaa siitä, että kokoonpano kalpenee pahasti Kärppien vastaavan rinnalla.
Itse nautin erilaisista näkökulmista. Olisi tosi tylsää, jos kaikki olisivat optimistisia. Synkkinä aikoina
@Nelfor in ikuinen usko parempaan huomiseen on ilahduttava tekijä. Mutta samoin nautin
@jukiapina n inhorealistisesta tyylistä. Toivottavasti kumpikin jatkatte omalle tyylillänne.
Illan otteluun näen Kärpät suurena ennakkosuosikkina. Pelaajamateriaalissa on valtava ero JYPin poissaolojen myötä. Uskon kuitenkin, että JYPillä on pieni sauma yllättää, jos kaikki tähdet ovat kohdallaan. Vaatii sata lasissa asenteen joka vaihdossa sekä Vitolsilta huippupelin. Myös jäähyboksista tulee pysyä pois, ja iskeä tulosta tauluun omilla (harvoilla) ylivoimilla.
JYPin kokoonpanossa olen pettynyt siihen, että Mäkinen jatkaa ykkösen keskellä, vaikka ei lauantaina siinä onnistunut. Ei ole myöskään koko kaudella väläytellyt hyökkäyssuuntaan. Puolustussuuntaan on kuitenkin mies paikallaan. Perttu taas on ollut joka pelissä pirteä hyökkäysalueella. Olisin halunnut nähdä pystyykö ruokkimaan Ojantakasta Mäkistä paremmin.
Toinen pettymys on, että Liikonen jatkaa pelistä toiseen kuuden pelaavan pakin joukossa, vaikka esitykset ovat olleet heikkoja tai vaisuja. Viime pelin pakeista Vuontisvaara on heitetty ulos. Minusta olisi ollut Liikosen vuoro. Ja tämä ei tarkoita sitä, ettenkö uskoisi Liikosen voivan kehittyä, mutta nähtyjen esitysten perusteella huili voisi tehdä hyvää.