En minä sitä sano etteikö Ilves tänään tule voittamaan noin 90% varmuudella, mutta aika kova väite on että tässä liigassa ihan peruspelillä nollataan yhtäkään joukkuetta. Sen verran tasainen liiga kuitenkin on kyseessä.Asennetesti tähän väliin, nähdäänkö parempaa viimeistelyä kuin Kalpaa vastaan.. Malek tod.näk. maalissa, mutta saattaa sieltä se nollapeli silti irrota, jos suunnilleen Ipa vetää perussuorituksen niin 4-0 voisi olla lähellä, vika erä varmistellen johtoa. Tuskin lähdetään kaikkia ruuteja tyhjentämään pusseista ennen kovaa viikonloppupelirumbaa.
En minä sitä sano etteikö Ilves tänään tule voittamaan noin 90% varmuudella, mutta aika kova väite on että tässä liigassa ihan peruspelillä nollataan yhtäkään joukkuetta. Sen verran tasainen liiga kuitenkin on kyseessä.
Tuo "suunnilleen perussuorituksella voitto" on juuri sitä millä asenteella valmentajat eivät halua joukkueensa näihin tämäntyyppisiin peleihin lähtevän, joissa ollaan isoja suosikkeja voittamaan ottelu.
Minun puolesta SaiPa saa hävitä vaikka kaikki pelit koko loppukauden, koska näillä peleillä ei ole mitään merkitystä. Mutta se on juuri se ongelma mikä tekee näistä peleistä aina vastustajalle hankalan. SaiPa pelaa ilman minkäänlaista painetta.
Peruspelillä tarkoitin lähinnä sitä, että vaikka ei itse maalattaisi kuin ne pari voittoon tarvittavaa maalia (poislukien tyhjiin tehdyt), niin oma pää pitää sen verran hyvin että se nollapeli on täysin mahdollinen ja odotettava lopputulema Ipalle. Nopeasti laskettuna Ipa pitänyt nollat taulussa 7/40 ottelustaan, joten ei se nyt ihan harvinaista herkkua ole kuitenkaan ollut. Lisäksi nyt kun oma pää on saatu koko ajan paremmin tukittua, niin eiköhän niitä nollauksia vielä tulla edelleen näkemään.
Tasoero joukkueiden välillä kuitenkin sen verran kova, että kyllä Ipan pitäisi ihan peruspelillä Saipasta voitto kairata. Ekan/tokan erän aikana ne tarvittavat maalit ja loppupätkä pidetään Saipa poissa maalipaikoilta, eikös tuo ihan nihkeältä peruspeliltä kuulosta. Tähän tietenkin on Saipalla oma sanansa sanottavana, ja varmasti sanookin. Ja jos Ipalla ei ole asenne 60 min kunnossa, voi tästä tulla turhan raskas keskiviikko viikonlopun pelejä ajatellen.
Itse kun en pelaa Ilveksen joukkueessa, niin se on aika sama mitä täällä lätisen, se ei joukkueen otteisiin vaikuta. Siksi toivonkin Ipan voittavan suunnilleen perussuorituksella (jotta energiaa säästyy viikonlopuksi mahdollisimman paljon) ja lisäksi toivon sen tapahtuvan ilman takaiskumaaleja omaan verkkoon.
Nytten on rehellistä tekstiä palstalla. Arvoa lisää vielä kun nimimerkin mukaan voi uskoa sen sydämmen aidosti sykkivän.Kannattaa kuitenkin muistaa, että meillä on liigan parhaiten filmaava maalivahti, joka saattaa hankkia Ilveelle 5 minuutin ylivoiman ja samalla rusikoida kilvellään jonkun Saipan pelaajan liki hengiltä. Ja tietysti vaikutetaan tuomareihin pyörittämällä tilanteita videolta, jolloin saadaan ainakin pari ylivoimaa säälistä. Tosin välttämättä ei helähdä yyveellä, kun Tuulola on poissa.
Kolme pinnaa pitäisi ottaa, joten toivottavasti jätkät ei ole takki auki pelailemassa "helppoa matsia".
Toivottavasti joukkueella ei ole yhtä pahasti rotsi auki, tai tulee varma tappio. Ei tässä sarjassa ole varaa aliarvioida yhtäkään joukkuetta.Ainakin tässä ketjussa on takki auki monellakin.
Kunhan nyt ei sattuisi Juhaa leukaan kun aletaan ylimielisesti kikkaileen
Hylätään luultavasti.. saa nähdä mitä lottokone näyttää.No siinä ei kauaa mennyt. Ilves johtoon.
En valita, vaikka tuomio olisi mikä. Mutta kyllähän SaiPan pelaaja mailallaan esti Päkkilää kääntymästä, vaikkei tätä ehkä suoraan työntänytkään maalivahtia päin. Sai tasapainon horjumaan tuolla koukkaamisellaan.Hylkyhän tuon pitäisi olla.
Päkkilä peruutti itse suoraan veskarin päälle kun huomasi tällaisen mahdollisuuden koukun yhteydessä. :D Viekas temppu mutta hidastuksesta näkee selvästi, ettei kontakti ollut välttämätön.En valita, vaikka tuomio olisi mikä. Mutta kyllähän SaiPan pelaaja mailallaan esti Päkkilää kääntymästä, vaikkei tätä ehkä suoraan työntänytkään maalivahtia päin. Sai tasapainon horjumaan tuolla koukkaamisellaan.