Siinä vaiheessa kun tietää puhuvansa paskaa on hyvä vetää "Mua ei kiinnosta"-kortti esiin samalla vähätellen sitä miten pikkusielut vinkuvat tilanteesta mistä ei edes jäähyä tullut.
On syllä nyt varmaan aika alpha urosmainen olo.
Ok, minun vastaamiseni tähän on jo turhaa, myönnettäköön, mutta menin lankaan, provosoiduin jne.
Ei, en vetänyt "ei kiinnosta"-korttia yht'äkkiä, enhän minä kiinnittänyt huomiota itse aiheeseen (eli oliko jäähyn arvoinen tilanne jne.) tuossa alkuperäisessä viestissäkään, jossa avasin viestin vihjattua tai ei-näkyvää osiota (eli "eksplikoin"). Ok, sano mitä sanot, hauku pystyyn, aivan sama, nyt en enää tähän asiaan kiinnitä huomiota. Saivartelussa et minua ainakaan voita, se on selvä kaikesta huolimatta. Ja harvemmin saa aivopieruista kiinni, mutta jos näin, myönnän asian kyllä, niin pääsen jatkamaan saivartelua.
Miksi kenelläkään olisi velvollisuus vastata sinun kertomiin juttuihisi, tai millä oikeudella vetelet siitä sitten kaikkia koskevat johtopäätökset? Erikoista olettaa livenä käytettävän "hiljentyminen on myöntävä vastaus", toimivan myös täällä. Moni varmasti on varmasti samaa mieltä ja pitää sitä niin itsestäänselvyytenä että ei katso aiheelliseksi kirjoittaa sitä tänne, jonkun toisen keskustelijan vihjailuista huolimatta. Lisäksi meillä alkoi lomat niin varmaan ketjun lukijamääräkin on tippunut, tai ainakin innostus osallistua keskusteluihin.
Vastailen edelleen täysin turhiin viesteihin, omaa tyhmyyttäni. Muutakaan en kuumeessa jaksa nyt tehdä. Pyrin tällä hetkellä skolastisiin tulkintoihin, selvästikin.
Olet varmaankin oikeassa itse lihavoimani kohdan osalta. Totta, näin voi hyvinkin olla. Ihmettelin vain, kun kukaan Ilves-fani ei kommentoinut fanikollegoidensa toimintaa. Itselläni ei ainakaan ymmärrystä riittäisi sellaisille JYP-faneille, jotka huutelisivat katsomossa vaikkapa HIFKiä vastaan pelatessa "Missä on Granlund? Missä on Granlund?", etenkin jos Granlund olisi loukkaantunut samassa JYPiä vastaan pelatussa pelissä. Vaikka tällaisessa skenaariossa HIFK veisi mestaruuden ja niin edelleen.
Ja luonnollisesti, ihan vielä vain selvennyksen selvennykseksi, en usko Vatasen loukkaantuneen kenenkään Ilves-pelaajan törkeän tempun johdosta. Ikävä sattumus, siinä kaikki.
Niin ja Kalixille tiedoksi tuosta "eksplikoida"-termistä. On totta kai selvää, että tällaisella keskustelupalstalla tulisi suosia (äh, preferoida) suomenkielisiä (vs. muista kielistä johdettuja) termejä, mutta ymmärrät varmasti, että joskus kun haluaa kirjoittaa vain nopeasti ja suhteellisen sujuvasti, niin käyttää sitten sitä sanaa, mikä tulee ensimmäisenä mieleen. En siis käytä noita termejä itsetarkoituksellisesti tai pyri vain pätemään (vaikka sitäkin on joskus hauska yrittää). Koska kirjoittelen tällä hetkellä muita akateemisiakin tekstejä, jotenkin nuo vain pulpahtelevat tuolta mielen sopukoista.
Edit: ja nyt lopettelen tämän otteluketjun osalta, menikin jo vähän liian pitkälle. Syvä kumarrus ja pahoitteluni.